מגייסים גם בתקופת החגים כדי לא להפסיד מועמדים איכותיים

מגייסים גם בתקופת החגים כדי לא להפסיד מועמדים איכותיים

תקופת החגים מתחילה ומחלקות משאבי האנוש מורידות הילוך וממתינות עם תהליכי גיוס. אך האם נכון לפעול כך? נתונים שנאספו ממחפשי העבודה מראים כי מדובר בטעות!

שיתוף
חיפוש עבודה

אם גם אתם דוחים תהליכי גיוס עובדים חדשים לסיום תקופת החגים – מומלץ כי תחשבו על כך שוב!

מנתונים שנאספו במסגרת סקר חדש שנערך בקרב יותר מ-1,000 מחפשי עבודה עולה כי רובם ממשיכים לחפש עבודה בתקופת החגים ואף שחלקם מגבירים את מאמציהם בתקופה זו, כלומר, דווקא כאשר מרבים הארגונים אינם מגייסים עובדים חדשים היכולת להגיע לעובדים, מצד הארגונים, גדלה.

ממצאי הסקר:

גיוס עובדים בזמן החגים
האם תמשיכו לחפש עבודה בתקופת החגים?
  • 60% ממחפשי העבודה ימשיכו לחפש עבודה גם בתקופת החגים וזאת בגלל שהם מחפשי עבודה פעילים.
  • 17% מהעונים לסקר ציינו כי יגבירו את מאמציהם דווקא בתקופת החגים שכן זוהי תקופה בה התחרות עם מועמדים אחרים נמוכה יותר.
  • 12% בלבד מהמשיבים לסקר בקרב מחפשי העבודה ציינו כי לא יחפשו עבודה בתקופת החגים וייעדו אותה למנוחה.
  • 9% נוספים ציינו כי ייקחו הפסקה מתהליך חיפוש העבודה וזאת מהטעם שארגונים לא מגייסים בתקופה זו.

כלומר, רק 21% ממחפשי העבודה יפסיקו מאמציהם, בעוד 17% יגדילו את מאמציהם למצוא עבודה בתקופת החגים. סביר להניח כי אם ארגונים אכן יפעלו לגיוס אפקטיבי של עובדים בתקופת החגים הצמצום בקרב מחפשי העבודה יירד עד לרמה של 12% בלבד. נתונים אלו מעלים את השאלה למה ארגונים אכן דוחים את תהליכי הגיוס לתקופה של אחרי החגים – כאשר הם יכולים ליהנות מיתרון משמעותי בגיוס ולהרוויח מועמדים איכותיים דווקא בתקופה זו, תוך ניצול "הזמן המת" להורדת העומס בגיוס עובדים חדשים שמגיעה לאחריו.

מדוע מחפשי עבודה ישקיעו יותר בחיפוש דווקא בתקופת החגים?

מועמדים מחפשים עבודה בתקופת החגים במטרה להתחיל לעבוד מייד לאחר החגים וכדי שזה יקרה החיפוש צריך להיעשות במהלך תקופת החגים. רבים מהם אף מאמינים כי דווקא בתקופה זו התחרות נמוכה יותר ולכן מגבירים את מאמציהם בחיפוש עבודה דווקא בתקופת החגים.

כמו כן מועסקים (עובדים פעילים) מנצלים את תקופת החגים, בה יש להם יותר זמן פנוי, לחפש עבודה טובה יותר, לשדרג את מעמדם.

גיוס עובדים בתקופת החגים

ארגונים שנמצאים בחיפוש מתמיד אחרי עובדים יכולים לנצל את תקופת החגים בשביל לגייס מועמדים איכותיים בקרב מחפשי העבודה דווקא בתקופת החגים. בגלל שמרבית המועמדים ממשיכים בחיפוש עבודה באון פעיל גם בתקופת החגים אין טעם בדחיית הגיוסים או הפסקת תהליכי גיוס שכן פעולות אלו יכולות לעלות לארגון בפספוס של מועמדים איכותיים וכן בהארכת תהליך הגיוס, הארוך מלכתחילה.

לפיכך מומלץ לתת למחפשי העבודה את ההזדמנות שהם מחפשים ולהציע להם עבודה דווקא בחגים וכך להגיע לתקופת עומס העבודה שאחרי החגים כשהגיוסים של עובדים חדשים כבר מאחורינו.


לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה