כמו גוגל, גם פייסבוק אינה עושה מספיק לטובת המגוון האנושי

כמו גוגל, גם פייסבוק אינה עושה מספיק לטובת המגוון האנושי

ענקיות הטכנולוגיה לא מצליחות ליצור שינוי משמעותי במגוון האנושי של כוח העבודה שלהן, אך הן טוענות שהן מנסות

שיתוף
גיוון אנושי בעבודה

פייסבוק וחברות טכנולוגיה אחרות אינן משנות את התערובת האתנית ואת אחוז הנשים בכוח העבודה שלהן במהירות מספקת, מה שהפך סיבה לדאגה בקרב פעילים לזכויות אדם, כך מדווח ג'ון ריביירו באתר cio.co.nz.

בפייסבוק ארצות הברית, כך על פי נתונים שפרסמה החברה ביוני השנה, כהי עור למשל מהווים 2% מכוח העבודה, שיעור דומה לזה שהתפרסם בשנה שעברה. גם בקרב ההיספאנים אין שינוי כאשר הם עדיין מהווים 4% מכוח העבודה בגוגל ארה"ב, בעוד אנשים משני גזעים או יותר מהווים 3%.

שינוי חיובי אך זעיר הוא עלייה בשיעור הנשים העולמי המועסקות בפייסבוק מ-31% בשנה שעברה ל-32% במאי השנה. ירידה קלה נרשמה בשיעור הלבנים, מ-57% ל-55% כאשר שיעור האסייאתיים עלה מ-34% ל-36%.

ענקית טכנולוגיה אחרת, גוגל, הודיעה שהעסקת כהי עור והיספנים עברה את הגידול הכללי בשכירת עובדים בחברה, אך קבוצות אלה עדיין מהוות רק 2% ו-3% (בהתאמה) מכוח העבודה בחברה. בנוסף, על אף ש-21% מעובדי הטכנולוגיה שגויסו בשנה שעברה לגוגל היו נשים, חלקן בכוח העבודה עלה רק באחוז אחד.

דרושים יעדים ברורים ומדידים

שינוי אחוזים מצריך הרבה מחברה גדולה עם 55,000 ויותר מועסקים, כך טען דיוויד דראמונד, סגן נשיא בכיר וראש המחלקה המשפטית בגוגל בפגישה של בעלי מניות החברה, בתגובה לביקורת מצד הכומר שחום העור ג'סי ג'קסון.

ג'קסון, כפעיל למען זכויות שחורים דורש שחברות טכנולוגיה יפרסמו את נתוני המגוון האנושי שלהן, דרישות שבדר"כ נענות כאשר יותר מ-25 חברות אכן פרסמו את הנתונים. כעת רוצה ג'קסון שלחברות יהיו יעדים ברורים ושהן ידווחו על ההצלחה בהשגתם. לדבריו נשים ואנשים צבעוניים מייצגים שווקים מקופחים, כישרונות שאינם מנוצלים במידה מספקת והון אנושי שחברות אינן מגיעות אליו.

ג'קסון הצהיר שמספרי 2015 של גוגל, איביי ופייסבוק מדגימים באופן ברור כי חייב להיעשות יותר כדי ליצור מגוון אנושי בחברות. זאת כיוון שהמספרים של משרות בטכנולוגיה ומחוץ לטכנולוגיה ב-2015 זהים בעצם לאלה שהיו ב-2014 ולא מראים על שום התקדמות.

"חברות טכנולוגיה צריכות להגיע אל מעבר לשאיפה להשתפר, ולקבוע יעדים מדידים ולוחות זמנים כדי להזיז את המחוג במגוון ובהכללה. הן צריכות להיות בעלות כוונה ואחריות", אמר ג'קסון.

מנהלת המגוון האנושי הגלובלי בפייסבוק, מקסין וויליאמס, פרסמה פוסט ובו ציינה כי החברה אימצה גישה ה"מעודדת מגייסים לחפש זמן ארוך יותר, להתאמץ יותר ולפעול בחוכמה רבה יותר למען יותר מגוון במאגר הכישרונות וכדי להבטיח שמנהלי הגיוס נחשפים למגוון של מועמדים שונים לאורך תהליך הראיונות.

תכנית ההכשרה של Facebook University מזמינה סטודנטים מקבוצות המתאפיינות בתת ייצוג ועם כישרונות יוצאים מהכלל ועניין במדעי המחשב לעבוד בחופשת הקיץ בצוותים עם מנטורים מפייסבוק כדי ללמוד את הכישורים שפייסבוק מחפשת", סיכמה וויליאמס.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה