מאחורי מודעת דרושים אחת מסתתרות 10 שאלות עקרוניות

מאחורי מודעת דרושים אחת מסתתרות 10 שאלות עקרוניות

איך תדעו אם המנהל המקצועי באמת זקוק לעובד חדש? ואם כן, לאיזה סוג של עובד הוא באמת זקוק? באמצעות סדרת השאלות הבאות

שיתוף
גיוס עובדים

גיוס עובדים

אפשר לנסח מודעת דרושים בדקות ספורות. אפשר אפילו לפרסם מודעת דרושים מבלי לנסח אותה (יש כזה פטנט מדהים שנקרא copy & paste). אבל שלב ניסוח המודעה הוא אחד השלבים הקריטיים ביותר בתהליך גיוס עובדים ולכן ארגון שמפרסם מודעת דרושים שנוסחה בכמה דקות או הועתקה (מאתר דרושים או ממודעה קודמת שהחברה פרסמה כדי לגייס עובד אחר) – עושה טעות מרה בעלת השלכות על תהליך הגיוס כולו.

עבודה יסודית על מודעת הדרושים, כזו הכוללת סדרת ראיונות עם מנהלים מקצועיים ואנשי צוות, הקוראת לסיור מוחות תוך התייחסות לשאלות עקרוניות, היא חיונית ליצירת התשתית הבסיסית ביותר לאיוש המשרה. יתרה מזאת, עבודה יסודית נועדה לקבוע האם יש צורך בפתיחת משרה, באיזו דחיפות, על איזה היקף משרה מדובר וחשוב מכל – מהי הגדרת המשרה החדשה. כל אלו ינחו אתכם בשלב הבא של ניהול תהליך הגיוס.

קיבלתם בקשה לגיוס?
הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לחזור לאותו מנהל עם סדרת שאלות, כדי לנסות להבין מה הצורך האמתי שלו. לעתים, מנהלים מקצועיים מרגישים שהם לא עומדים ביעדים והפתרון הזמין ביותר עבורם הוא גיוס איש צוות נוסף לצורך תגבור אד הוק. במקרה כזה, יש להעלות מספר שאלות כמו: האם מדובר על מחסור תמידי בכוח אדם או על מחסור רגעי (לדוגמה: במקרה שני עובדים נמצאים בחופש ועוד אחת יצאה לחופשת מחלה פתאומית). האם יש באמת צורך בעובד חדש או שניתן להוציא את העבודה למיקור חוץ בפרויקט חד פעמי או אולי אפילו לנייד עובד ממחלקה אחרת לשם התגבור.

לא תאמינו כמה פעמים בקשות לעובד חדש מסתברות כאזעקת שווא, קריאה לעזרה רגעית, או פתרון ארוך טווח לבעיה קצרת טווח, דהיינו הפתרון הלא נכון.

רק באמצעות דיון מושכל ובחינה אנליטית של משרה המדוברת, ניתן לרדת לעומקם של הדברים ולבחון האם באמת יש צורך בעובד חדש, באיזה סוג של עובד, מהי מידת הדחיפות לאיוש התפקיד החדש וכיו"ב. זכרו, הפזיזות מהשטן ובפרט כאשר מדובר על הליך מורכב ויקר לארגון כמו גיוס עובדים.

לאחר שהתברר כי אכן יש צורך בגיוס עובד חדש, יש לשאול את 10 השאלות הבאות כדי לקבל תמונה עדכנית ומדויקת עד כמה שאפשר לגבי העובד/ת הרצוי/ה:
1. במה אמור לעסוק העובד החדש?
2. מי עומד לנהל אותו?
3. מהי תרומתו של העובד החדש לארגון בהיבט של יעדים עסקיים?
4. מהם הכישורים אותם העובד חייב כדי לבצע את תפקידו?
5. מהם הכישורים או התכונות הרצויים, ה-nice-to-have?
6. מהם תנאי הסף הנדרשים מבחינת השכלה פורמלית ו/או מקצועית?
7. מהו הניסיון המקצועי המינימלי הדרוש לשם ביצוע העבודה?
8. באלו דרכים אתם מתכננים לפעול כדי למיין ולאבחן את המועמדים?
9. מהן התכונות האישיות הנדרשות מהמועמד (בהתאם לתפקיד, למחלקה אליה הוא אמור להצטרף וביחס לתרבות הארגונית באופן כללי)?
10. מהן 5 השאלות החשובות ביותר שבכוונתכם להציג למועמדים בריאיון העבודה?

רק לאחר שתשאלו את 10 שאלות המפתח הללו ולאחר שיהיו בידכם התשובות לכל אחת מהן, תוכלו לגשת לשלב ניסוח מודעת הדרושים שתהווה את התשתית לתהליך הגיוס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה