לקחים ארגוניים שתוכלו להפיק מרכיבה על אופניים

לקחים ארגוניים שתוכלו להפיק מרכיבה על אופניים

אופניים ושיעורי החיים: מה ניתן ללמוד מרכיבה לגביי ניהול העסק

שיתוף
רכיבת אופניים

רכיבת אופניים

לא סתם מנהלי בחברות רבות ובמיוחד בחברות הייטק, משלבים ספורט ועבודה. מלבד הרצון לשמור על בריאות ועל כושר, ישנם לקחים רבים שניתן לקחת מענפי ספורט שונים ולתרגם אותם לניהול.

סיפור שרץ במשך שנים רבות, היה על תלמיד שהגיע לביה"ס על אופניו, שהיה למעשה נגד חוקי בית הספר. כאשר התלמיד ראה את המורה מתקרב הוא ניסה במהירות להסתיר את האופניים, אבל המורה אמר לו לא. "אופניים הם משהו שאנחנו יכולים ללמוד מהם כל כך הרבה", והוא המשיך לפרט על השיעורים שכולנו יכולים ללמוד מאופניים.

רכיבת אופניים אכן מספקת פרספקטיבה על הצלחות וכישלונות רבים בחיים ובעבודה.
אם התקופה קשה ומאתגרת.. אתה כנראה רוכב במעלה הגבעה.

בדיוק כמו באופניים, אם אתה נאבק, אם דברים אפילו פשוטים לא מגיעים לך בקלות, זה אומר שאתה בדרך הנכונה. אתה רוכב במעלה, ויש להתאמץ ולעבוד קשה כדי להגיע לפסגה.

רואים את זה לעתים קרובות בעסקים. לדוגמה, כאשר יזם מוצא את עצמו נאבק לגייס מימון כי כל משקיע אומר לו לא. כל אחת מהתגובות השליליות האלה היא משהו שניתן לנתח וללמוד. בכל פעם שאתה מקבל דחייה כיזם, זה לקח ללמוד וממנו ולגדול משם.
זה קשה, אבל זה רק בגלל שאתה הולך במעלה הגבעה.

כל התחלה של עסק מרגישה כמו קרב במעלה ההר. זה לא פשוט אך זה אפשרי, בדיוק כפי שרוכבי אופנים יודעים, והם לא מוותרים.

אם הכל קל, ייתכן שאתה רוכב במורד הגבעה.
פעמים רבות, החיים נראים כהולכים טוב והכל קל ופשוט עובד. זה נהדר, אבל במקום ליהנות קצת למטה, אולי כדאי לשקול לנסות לעמוד בפני אתגר חדש.
אם הכל פשוט נע במהירות, ללא חיכוך, ולא מאמץ מעורב, ייתכן שאתה יורד במורד הגבעה או לכל הפחות, לא מאתגר את עצמך מספיק.

אם המוצר שלך משיג הצלחה מושלמת בשוק, אתה יכול לבחור לשבת ולצפות או להעלות את הרף ולמנף את ההצלחה שלך כדי להשיג אבני דרך אפילו טובות יותר.
אם אתה לא הולך במעלה הגבעה, אתה הולך במורד הגבעה. החיים הם קשורים בגדילה וברצון ומאמץ להשגת המקסימום, לא להתיישב באזור הנוחות ליותר מדי זמן.
אם תעמוד במקום, אתה תיפול

כל מי שרכב אי פעם על אופניים וכל מי שאי פעם דיבר עם מישהו אחר שרוכב על אופניים, יודע, שהכלל הראשון ברכיבת הוא "תמיד לזוז".

אתה לא יכול לעמוד על האופניים, כי תאבד שיווי משקל ותיפול.
הדבר נכון לגבי העסק ולגבי החיים. לעמוד בשקט, בנוח, מבלי להזיז את עצמך בכלל, יגרום לך ליפול בכל תחום. אולי זה לא יקרה מחר, אבל חברות שחשו נוח עם ההצלחה שלהן ולא נעו קדימה – ברובן נסגרו.

זה נכון לגבי חברות וזה נכון לגבי אנשים. אם אתה נמצא במבוי סתום ואתה רק עומד בשקט, זה יכול להיות הזמן לחשוב בגדול ולהמשיך הלאה. הרעיון הוא תמיד לגדול.

אל תתרגל להצלחה, אל תפסיק למכור כי אם אתה לא הולך במעלה הגבעה, אתה עומד בשקט, כיוון שכך אתה בסופו של דבר תתחיל לנוע לכיוון הירידה והנפילה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה