למידה בלתי פורמלית: הדרך ללב העובדים

למידה בלתי פורמלית: הדרך ללב העובדים

ברוב הארגונים, תקציבי ההכשרה לעובדים מקוצצים בשנים האחרונות והרבה מתכני הלמידה מתקצרים או מבוטלים בשל אי תקציב

שיתוף
למידה בלתי פורמלית

למידה בלתי פורמלית

סמינרים מחוץ לחברה ובמיוחד מחוץ למדינה לרוב מאוד יקרים ולא כל חברה יכולה לעמוד בהם.

כך, למרות שתקציבי ההכשרה הם דלים, העובדים שלכם עדיין יכולים ללמוד בדרכים אחרות. למידה בלתי פורמלית היא שיטה מצוינת המעצימה את העובדים לצאת החוצה אל העולם כדי לגלות את תכני הלמידה שלהם.

למידה בלתי פורמלית מוטבעת בשורשים חווייתיים. לדוגמה, כאשר אנו לוקחים משהו ומפרקים אותו כדי להבין כיצד הוא פועל. אתה יודע שאתה נוכח ללמידה בלתי פורמלית כאשר אתה רואה אינטראקציות ספונטניות וגמישות סביב הכוונה ללמוד.

חשוב על ספרים, הודעות בלוג, פודקאסטים או שיחות TED שצרכת לאחרונה. למרות שאתה אולי לא מודע לזה, בכל אלו השתתפת למעשה בלמידה בלתי פורמלית.
היתרונות בלמידה בלתי פורמלית

ראשית, מנהל משאבי אנוש/מנהל הדרכה בארגון, צריך לדבר עם העובדים ולשמוע כיצד הם "צוללים" ללמידה בלתי פורמלית.

מומלץ להקשיב לסיפורים על עמיתים שמעריצים את שיטת הלמידה הלא פורמלית, משום שהיא מציעה מידע מידי וגמישות בלמידה, שרובנו רוצים.

המנהיגים אף הם ברובם נרגשים מלמידה לא פורמלית משום שהיא מתיישרת עם הקצב המהיר של עולם העסקים של היום. כבר אין צורך לעבוד חודשיים על קורס הכשרה או על מצגות עסקיות, ולהעביר אותו דרך סבבים אינסופיים של תיקונים. מישהו כבר בטח השיק את המידע הרצוי באינטרנט.

לבסוף, למידה בלתי פורמלית מושכת מומחי למידה ופיתוח כיוון שהלומדים נלהבים מכך. הם בוחנים כל הזמן אמצעים חדשניים ללמידה וחיפוש אחר רעיונות, פתרונות חדשים וגישות חדשות לבעיות ישנות. כאשר העובדים בארגון רוצים ללמוד, רבים מהם פשוט עושים את זה – הם לא מחכים להרשמה לקורס או מבקשים רשות לצלול חומר מסקרן, וזה טוב.

מדוע אם כך, למידה בלתי פורמלית עדיין זוכה לשם רע?

זה לא סוד כי ללמידה בלתי פורמלית, למידה מקוונת באונליין לעתים קרובות יש שם רע. יש בהחלט כמה מכשולים שיש להימנע מהם כדי שהאמצעי הזה יצליח, כגון להפסיק לצאת מנקודת הנחה כי זה מתאים לכל העובדים בארגון וכי כולם יודעים ומסוגלים לחפש את המידע שהם צריכים באינטרנט. עם כל הלחצים על העובדים כיום, הלמידה יכולה בקלות להחליק לתחתית רשימת המטלות.

זה קל להניח כי רוב האנשים במקום העבודה הם 'כוכבי רוק' כשזה מגיע למציאת התוכן שהם צריכים באינטרנט. אבל לעתים קרובות העובדים מתייאשים מהחיפושים שלהם. אולי הם לא יודעים בדיוק מה הם צריכים להקליד כדי למצוא את התכנים ללמידה ומהו המקור המהימן. לפעמים, הרלוונטיות של קורס בווידאו או ספר אלקטרוני יכולה להיות לא בתוקף.

לכן, על המנהיגים בארגון, על מנהל משאבי אנוש או מנהל ההדרכה, לכוון את העובדים בארגון למצוא את תכני הלימוד שהם צריכים. במידה ויש צורך, לקיים סדנאות הנחיה לאיתור חומרי לימוד דרך האינטרנט, זה עדין ייצא הרבה יותר זול ומשתלם מאשר לשלוח את כל העובדים לקורס או סמינר פרונטלי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה