כיצד להשריש למידה בלתי פורמלית בארגון

כיצד להשריש למידה בלתי פורמלית בארגון

איך להוביל את הלמידה הבלתי פורמלית כדרך הנכונה ללמוד בארגון

שיתוף
הכשרה בלתי פורמלית בארגון

הכשרה בלתי פורמלית בארגון

האם העובדים שלכם סקרנים ושואפים לחפש מידע חדש? אם כן, אז כבר יש לכם תרבות ארגונית חובקת למידה וזה מקום מצוין להתחיל בו.

למידה בלתי פורמלית היא למידה שאינה נעשית בקורס, סמינר או הדרכה פרונטליים ומתכוננים מראש. כל למידה אקראית ועצמאית היא למידה בלתי פורמלית: הרשמה לקורס מקוון דרך האינטרנט, קראית ספר מקצועי, קריאת ספר דיגיטלי, דברי הדרכה והסבר לא רשמיים ע"י עובד או מנהל, וכן הלאה.

כיצד מטעימים הדרכה בלתי פורמלית בארגון ומכוונים את העובדים לסוג הלמידה הזה?

להלן כמה טיפים לעידוד תרבות של למידה מתמשכת ופיתוח בלתי פורמלי:

במהלך פגישות של 1: 1 עם העובדים, צרו השראה לעובדים להגדיר יעדים ללמידה כחלק מהמטרות הכלליות שלהם. תוכלו לשבת יחד עם מטרות הלמידה ותוכל להפנות אותם במידה ויש לך את הידע לכך, למקורות מקצועיים באינטרנט דרכם יוכלו ללמוד.

היו אלופים בתרבות למידה. נתבו כספים לתקציבי אימונים מחלקתיים עבור קורסים מקוונים גם בתשלום, ולו כדי שעובדים יתרגלו למתכונת הלמידה הזו. למידה באונליין היא עניין שצריך לתרגל, לא כל אחד יכול להיכנס לעניין באופן מידי. תקציב ללימודי אונליין יראה לעובדים שאתם רציניים

ספקו לעובדים מקורות מועילים למידע ותוכן לימודי רלוונטי, כגון: פודקאסטים בתעשייה ובלוגים, הרצאות TED, קורסים מקוונים, ספרים דיגיטליים, הרצאות מומלצות ביוטיוב או באתרי אינטרנט וכן הלאה. וודאו כי יש להם את המקום ממנו יוכלו להתחיל.

עודדו את העובדים לשתף תכנים לימודיים איכותיים שמצאו וספקו להם כלים שיעזרו להם לעשות זאת.

בעת יצירת הצהרות משימה, שיתוף מטרות החברה ותרבותה, הקפידו להעביר לעובדים את היבטי הלמידה והפיתוח אשר כמובן כלולים בתרבות.

עודדו מנהלים שידריכו את העובדים במכלול אפשרויות הלמידה הבלתי פורמליות שלהם ויתמכו בהם (באופן סביר) על ידי מתן זמן הפסקה מהעבודה לצורך לימוד.

חשוב לדעת, כי תוכן הלמידה הבלתי פורמלי, עם התרחבויות האפשרויות והגדילה שלו, צפוי להגדיל את הפופולריות שלו עוד ועוד. הטכנולוגיה יכולה לעזור לארגן למידה בלתי פורמלית על ידי מעקב ובדיקה מה אנשים לומדים ומה הם ירצו ללמוד בהמשך וכיצד לנתב אותם לשם. ארגונים מסוימים מעודדים עובדים לתרום למערכת האקולוגית של הלמידה ע"י תמריצים ועידוד. יש לחזק את הדחף האנושי לשתף מידע ולחלוק ידע עם אחרים.

עסקים מתקדמים במהירות והעולם עובר יותר ויותר ללמידה בלתי פורמלית. שיטה זו אינה חייבת להיות מפחידה או מעורפלת. על ידי הפניית העובדים לאמצעי הלמידה ומעקב באמצעות שימוש בטכנולוגיה חכמה, המעסיקים יכולים להרגיש בטוחים שהם עוזרים לעובדים סקרנים למצוא את תכני הלמידה הרלוונטיים והרצויים להם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה