לייצר שוויון הזדמנויות בגיוס כישרונות

לייצר שוויון הזדמנויות בגיוס כישרונות

גם במאה ה- 21, לגברים יש יתרון על פני נשים במקום העבודה

שיתוף
המאבק באלימות נגד נשים

המאבק באלימות נגד נשים

באקלים העבודה המודרני, כבר נעשו התערבויות כדי ליצור יותר שוויון הזדמנויות בפרדיגמה הלא מאוזנת. עם זאת, כדי להבהיר את השכיחות שלה, יש לזהות היכן החסרונות הללו מתחילים והכי חשוב – כיצד לפתור אותם.

נשים לומדות כיצד להצטיין בתהליך הראיון או לזהות אסטרטגיות מתאימות עבורן להתקדם במקום עבודה הנשלט על ידי גברים. אך כשמדובר במיומנויות שיווק עצמי, נראה כי נשים הרבה יותר פסיביות מאשר גברים. אז איך ארגונים יכולים לוודא שהם מבטיחים שוויון הזדמנויות במהלך גיוס הכישרונות שלהם?

מתחילים בניסוח מודעת המשרה

מחקרים הראו כי ניסוח מגדרי ניטרלי בתיאורי עבודה, הינו חיוני כדי למשוך כמות שווה של מועמדים גברים ונשים. מחקרים אחרים מצאו כי צורת התקשורת של נשים היא קהילתית יותר, תוך שימוש במילים רגשיות וחברתיות יותר מאשר בסגנון הדיבור של הגברים. התפיסה של ניסוח "מגדרי" בשימוש עדין בפרסומות עבודה הוכחה כבעלת השפעה שלילית על המועמדות הנשים.

למעשה, במחקר של USDOL, חוקרים מקודדים תיאור לשוני של עבודה המבוססת על מילים בעלות אופי מיני. ממצאים הראו שרוב הרישומים האלו נשלטים על ידי גברים. דוגמאות לכך כוללות: מנהיגות פעילה, שאפתנות, אנליטיקה, תחרותיות, דומיננטיות, אתגר, החלטיות, נחישות, ועוד.

מחקר זה אישר כי תיאורי המשרות המכילים תיאורים "גבריים" יותר מושכים יותר גברים. יש לקחת את הממצאים הללו בחשבון, כדי לספק הזדמנויות שוות בתהליך ההעסקה המעסיקים חייבים ליישר מחדש את השפה שלהם כדי ליצור הזדמנויות שוות.

יישום חוק רוני

חוק רוני (Rooney Rule) דורש "לפחות אישה אחת ומיעוט חסר ייצוג" ברשימת המועמדים עבור כל משרה פתוחה או כל תפקיד בכיר פתוח" (הפרטים משתנים מחברה לחברה).

כלל זה חיוני בגיוס כישרונות. שיטות עבודה מגוונות יותר הן מרכיב קריטי להצלחת החברה, ומאפשר פוטנציאל חדשנות תוך יצירת שוויון כלכלי בשוק העבודה. בנוסף, לחברות אתניות ומגוונות יש סיכוי גבוה יותר לתשואות פיננסיות מעל החציון בתעשייה הלאומית.

שיוון בשכר

נושא שכר יכול לקיים או למגר אפליה במקום העבודה. חשוב לעצור פערי שכר בין גברי ונשים באותם תפקידים, כדי ליצור מקום עבודה שווה לשני המינים.

מעקב אחר המועמדים

מעקב אחר מגוון המועמדים המתראיינים, חיוני כדי לעקוב אחר הפרטים הדמוגרפיים של אלו שבשלב הראיון ולאחר מכן להשתמש בנתונים אלו כדי להראות איך גיוון תעסוקתי מגדיל את מאגר הכישרונות שלכם. נתונים אלו מהווים מקור מצוין למידע על מנת להעריך מחדש את כל ערוצי הגיוס בהתאם לנתונים שקיבלתם. חשוב לעקוב ברציפות אחר התקדמות המועמדים כדי לראות אם המגוון עולה או יורד כאשר הם עוברים דרך צינור הגיוס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה