שיתוף

"אני עוסק בעולם המוטורי ומדריך נהיגה מתקדמת. אנשים מגיעים אלי למרות שחלקם יודעים לנהוג, משום שהם רוצים לקבל הדרכה, [רוצים ללמוד] איך להינות מנהיגה, איך להרגיש יותר בטוח ובנוח בנהיגה, וחלקם פשוט רוצים לדעת יותר על נהיגה", בדברים אלה פתח ערן אביבי את הרצאתו בנושא: לגעת באדם להתחבר במכונה בכנס חשיפת מרצים של HRus.

"בתוך התהליך לומדים איך יושבים נכון", אומר אביבי, "איך מחזיקים נכון את ההגה. בהרצאה אני מדבר על כל מה שקשור לכך. בסופו של דבר, נהיגה זה דבר יומיומי. אנחנו נוסעים לעבודה, לוקחים את הילדים, נוסעים לטיולים, לפגישות וכו.

"אבל לא כולם נהנים מהנהיגה. לא כולם אוהבים לנהוג. עבורי נהיגה זו תשוקה מאוד גדולה. נהיגה יכולה להיות מעניינת, והיא יכולה להיות מאוד משעממת ומונוטונית, וכתוצאה מכך אנחנו נרדמים או מדברים בטלפון".

הנהיגה – אחרונה בסדר החשיבות

"כשאנחנו נוהגים", אומר אביב, "הנהיגה עצמה היא הדבר האחרון בסדר החשיבות שעליו אנחנו חושבים. זה הופך לדבר הכי פחות רלוונטי, במקום שנהיה נוכחים בנהיגה".

לדבריו, "ההרצאה שלי נועדה להעיר את הנהגים. מתי נהיגה הופכת מעניינת? כשיש סיבובים או פיתולים כשיש נופים מעניינים, מוזיקה טובה. נהיגה הופכת מעניינת כשמוסיפים לה אפליקציות נוספות.

"המטרה שלי היא להחזיר אותנו לכאן ועכשיו. כשאני נכנס לאוטו, זה להיות כאן ועכשיו. זה לא לחשוב על הילדים, או על הלקוחות, או על מה עשיתי או מה אני הולך לעשות. וכדי להגיע להיות נוכח אני צריך דברים שיזכירו לי.

"חלקנו עברנו דברים בחיים ויש לנו חרדות. בנוסף לאהבה לנהיגה יש לי את הידע שלכביש יש מחיר מאוד כבד, ואין לדעת מתי זה יקרה. שני האחים שלי נהרגו בתאונות דרכים. שניהם נהרגו כתוצאה מכך שהם לא הבינו את הסיטואציה. היה לי אח חייל שעף החוצה מהאוטו על הראש ואחרי 24 שעות נפטר.

"האח השני שלי חזר הביתה מעבודה בגרמניה (שם הוא עבד כאיש אבטחה) ובעקבות דין ודברים עם נהג אחר, הוא ניסה להתחמק ממנו ופגע עם הראש בעץ. נשברה לו המפרקת והוא מת במקום. אלו שתי תאונות שהיה אפשר למנוע בקלות רק על ידי זה שהם היו מבינים את הסיטואציה".

רוב התאונות – הגורם האנושי

"בסופו של דבר", אומר אביבי, "כ-93% מהתאונות נגרמות בגלל הגורם האנושי. אנחנו יכולים להשפיע משמעותית על ההבדל. בהרצאה על נהיגה בטוחה אני מדבר על האחריות שלנו ועל ישיבה נכונה באוטו, ועל כל מה שמסביב, מערכות מתקדמות, היסחי דעת, כולל הסלולרי שזו המגיפה הכי קשה שיש שהיום.

"אני מדבר על לצפות את הבלתי צפוי. ומקבלים גם טיפים: מה עושים כדי שאנחנו לא נגיע למקומות האלה. כי בסופו של דבר לארגון זה חוסך כסף ולעובדים זה חוסך חיים.

בהרצאה השנייה שלי על צמתים בחיים אני מספר את סיפור החיים שלי. איך התמודדתי עם הרגע של להיות בבית חולים ולהיפרד מאח שלי בפעם האחרונה כשהייתי בן 17 ואחר כך שוב בגיל 22. הבחירות שלי, ההתמודדות שלי, ועם כל זה להקים משפחה שלושה ילדים ולהמשיך הלאה, ולמה בחרתי להמשיך הלאה.

אפשר לשנות גורל ולהמשיך הלאה בלי קשר לאילו קלפים חילקו לנו. אני נמצא על הבמה כאן למרות שעל פי הרופאים אני לא אמור ללכת, אני לא אמור לקרוא אני לא אמור לכתוב, ועוד כל מיני הגדרות שמאוד לא עזרו לי להתקדם, אבל זה אפשרי.

איך אפשר להתקדם הלאה. המטרה שלי היא לנהוג ולחיות בהנאה.

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים: 050-6897643 | eran@eranavivi.co.il

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה