"להעניק לעובד הזדמנות לשפר את אורח חייו"

"להעניק לעובד הזדמנות לשפר את אורח חייו"

הילה אפרתי הלפר, דלתא גליל תעשיות: "הדאגה לרווחת העובד משפרת את שביעות רצונו בעבודה ומשפיעה לחיוב על המעגלים הנוספים בחייו"

שיתוף
הילה אפרתי

הילה אפרתי הלפר, מנהלת תקשורת ארגונית, דלתא גליל תעשיות

לקראת הרצאתה של הילה אפרתי הלפר, מנהלת תקשורת ארגונית בדלתא גליל תעשיות, בכנס שימור ומחוברות עובדים, שיתקיים ב-23 בדצמבר בכפר המכביה, שאלנו אותה על ניהול נושא הרווחה בחברת דלתא ועל ההתייחסות הכוללת לעובדים בחברה:

מהי חשיבותה של רווחה אישית של עובד בארגון – למה זה חשוב ובאילו אופנים זה מועיל לארגון, ולמה החלטתם בדלתא שזה צריך להיות ערוץ מועדף?

"אצלנו בדלתא, רווחה אישית – משמע לשים את העובד במרכז. להבין את הצרכים שלו ולתת לו מענה ומעטפת 360 יום בשנה.  לצקת תוכן של רווחה לחיי העבודה והפנאי, ללוות אותו כשילד נולד וכשילד עולה לכיתה א', לארגן עבור העובד טיול משפחתי פעמיים בשנה, מתנות לחג וליום האישה, להיות אתו גם כשהוא במצוקה או בעיתות אבל.

"ולעומת זאת, לתת לו להרגיש כחלק מההצלחה של דלתא – למדוד מוצרים ולחוות דעה, לרכוש מוצרים במחירים שווים לכל נפש, להוקיר אותו על הצטיינות ועבודה קשה וגם להעניק לו הזדמנות לשפר את אורח חייו.

"כשאנו דואגים לרווחה שלו זה לא רק משפר את שביעות רצונו בעבודה אלא גם משפיע לחיוב על המעגלים הנוספים בחייו. עובד שבע רצון הוא בדרך כלל עובד מחוייב יותר, בעל גישה אופטימית ורעב להצליח. ועל כן, הוא פרטנר נפלא במסע האינסופי לצמיחת החברה".

איך העובדים מגיבים בדרך כלל לרעיון שהם אחראים על שדרוג אורח חייהם ועל בחירת היעדים שלהם? האם הם משתפים פעולה?

"בבסיס ההנחה של תכנית הדגל של הרווחה – BE YOURSELF, הנחנו שעידוד עובדי החברה לקחת אחריות ולפעול באופן פרואקטיבי לשדרוג אורח חיים – כל אחד על פי בחירותיו ויעדיו – יאפשר מימוש עצמי גבוה יותר בחיים האישיים ובעבודה.

"ידענו שאנו צריכים לרתום לשם כך את המנהלים והעובדים לפעילויות השונות, ליצור תרבות של עשייה משותפת ומחוברות בין העובדים המבוססת על הנאה ושיתוף לצד סינרגיה עסקית ויצירת תרבות של חברה מנצחת.

"העובדים הופתעו ממגוון הפעילויות, מכך שאנו לא מביאים רווחה 'מסורתית', אלא פעילויות שבחלקן לא הוכרו כפעילויות הנעשות במסגרת שעות העבודה ולא פעילויות הניתנות מטעם מקום העבודה.

"הם קיבלו רווחה ממותגת, אחרת, שונה, אופנתית. הבאנו להם משב רוח רענן שתאם גם את הכיוון אליו הלכה החברה, את השינוי העסקי שהיא עוברת.

"עם חנוכת התוכנית, הועבר לעובדים המסר שהמושכות בידיהם, שההחלטה אם לשפר את איכות החיים שלהם תלויה אך ורק בהם. אנו הענקנו פלטפורמה מגוונת, הרבה אופציות, ונתנו את שעות העבודה. אבל היישום עצמו היה תלוי בהם.

"היה בכך שינוי תפיסתי הקורא לפרואקטיביות של העובד. זו תפיסה שהיא נכונה לא רק בעולמות הרווחה אלא גם באופן ניהול הקריירה וכדרך חיים.

"בהסתכלות לאחור אנו רואים שישנם עובדים שאימצו את הגישה הזו. זה מתחיל מרישום לסדנאות, ועד הצעות פרטניות לסדנאות בתחומים שונים. כלומר הגישה הפרואקטיבית מוכיחה עצמה".

איך עלה אצלכם הרעיון לייסד את תוכנית Be Yourself ומה הניע לכך? האם זה הגיע ממשאבי האנוש או כצורך שעלה על ידי העובדים?

"תכנית BE YOURSELF נרקמה בידי משאבי אנוש. היא באה כחלק מתוכנית רחבה יותר במטרה לעשות את דלתא למעסיק אטרקטיבי יותר ול-Employee 1st Choice, הן בעיני העובדים והן בעיני מועמדים פוטנציאליים.

"הבנו, שכחברה גלובלית המביאה ללקוח שלה את המוצר הנכון והמדויק ביותר, גם אנחנו צריכים להביא ללקוח שלנו – העובד, את התוכנית הטובה ביותר.

"על פי תפיסה זו, רצינו לתת מענה של רווחה מעודכנת, UP TO DATE, במקרה שלנו גם אופנתית, המבינה את שוק העבודה העכשווי, את סביבת העבודה המתקדמת ואת הצורך בנגיעה אישית ומותאמת, המציבה את העובד במרכז. בנוסף, התוכנית ממחישה היום, יותר מבעבר, שנדרשים איזונים בחיים ושאושרו של העובד תורם לתפוקתו בעבודה".

האם התוכנית כבר החלה לתת פירות? ואם כן – כמה זמן היא החלה לתת פירות לאחר תחילת יישומה?

"התוכנית נתנה פירות קודם כל בשיח הארגוני, בכך שמפנקים את העובד בדברים שלא היה רגיל להם עד עתה ושזה גם נעשה במסגרת שעות העבודה.

"שנית, היא הפגישה אנשים מקבוצות שונות יחד ויצרה חברויות, מטרות משותפות, הווי וענין. היא העלתה את קרנה של דלתא בפני מועמדים פוטנציאליים וגם בפני הלקוחות שלנו, אשר רואים בדלתא ספק הדואג לעובדיו באופן המתקדם ביותר שקיים היום בשוק.

"אנו קשובים לשטח, רואים מה תופס ומה תופס יותר, מתחדשים ומביאים תחומים נוספים. ממש בימים אלו אנו חונכים את המשכה של התכנית – BE a better YOURSELF , המביאה תכנים נוספים לתכנית. בד בבד התכנית עוברת לוקאליזציה והתאמה למרכזים השונים של החברה בחו"ל.

"התוכנית זכתה בהוקרה (פרס ראשון) מטעם העמותה למצויינות במשאבי אנוש והוקרה מטעם ה METTA MOVEMENT , מייסודה של חברת LULU LEMON, לקוחה של דלתא גליל".

מה ההבדל בין תוכנית זו לתוכניות אחרות של מחוברות עובדים ושימור עובדים שהיו בעבר בחברה?

"יש הבדל מהותי בגישת הרווחה. כיום העובד הוא הלקוח. ככזה, אנו דואגים לשווק ולמכור כל תכנית, כל אירוע, כל מפגש באופן האופטימלי ביותר.

"כל תחום ממותג, משווק במספר אופנים, מאד לא 'רווחה ORIENTED' אלא נראה כמו אירוע. בנוסף, תכנית BE YOURSELF מעבירה מסר של 'אהיה (be) הגרסה הטובה ביותר של עצמך'. תעשה את מה שעושה לך טוב. כלומר, לא החברה פה בפרונט אלא הפרט, העובד, הלקוח".

תוכלו לפגוש את הילה אפרתי הלפר ולשמועעוד על נושא הרצאתה בכנס שימור ומחוברות עובדים שיתקיים ב-23 בדצמבר בכפר המכביה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה