איך למצוא עובדים עם הגישה הנכונה

איך למצוא עובדים עם הגישה הנכונה

חפשו את האישיות - היא חשובה יותר מהכישורים, אומר יזם ושועל גיוס ותיק. הוא גם מסביר איך לעשות זאת

שיתוף
גיוס עובדים

גיוס עובדים

המגייסים של היום מבינים שגישה חשובה יותר מכישרון, טוען מרק לוקנס, מייסד שותף של פירמת הייעוץ הגלובלית Method3 ובעל ניסיון של יותר מ-20 שנה כמנהל בכיר בחברות שונות. בטור באתרTalent Culture כותב לוקנס שעדיף ומעשי הרבה לגייס עובד עם גישה נכונה, עם התלהבות ונכונות ללמוד, עם אישיות שתתאים היטב לארגון, מאשר למצוא מישהו עם מערכת הכישורים הרגילה. לוקנס מציע איך לעשות זאת.

הוציאו את המרב מהמילניומים. דור העובדים הנוכחי אומר שהוא רוצה יותר מהמשרה. האנשים האלה רוצים גמישות, סיפוק ותחושת הגשמה. אז אם אתם מחפשים אנשים עם גמישות ועם נכונות ללמוד, בחרו מועמדים שדורשים יותר מהדברים האלה. הראו להם דרכים שבהן יוכלו לעבוד בצורה גמישה יותר או לקבל החלטות משמעותיות יותר ואז ראו איך הם מגיבים: האם הם נראים מאושרים ונלהבים? האם הם מדברים על מה שיעשו עם ההזדמנות שניתנה להם? או שמא הם נראים עצבניים מאובדן המבנים המוכרים ועונים בשטחיות? כך תוכלו לדעת האם הם מקרבים אתכם אל הגמישות שמבטיח הדור המודרני.

עשו את זה אישי. תהליך גיוס אישי, כזה שבו מתייחסים אל המועמדים כאל פרטים ולא כאל ברגים במכונה, הוא מצוין עבורם. הוא יותר אצל המועמדים התרשמות חיובית מהחברה שכם, עוזר להם להבין אתכם טוב יותר וגורם להם לחוש מוערכים. זוהי דרך טובה למשוך את המועמדים הטובים ביותר אם זוהי גם דרך טובה לזהות את המועמדים הטובים ביותר ברגע שבו אתם נתקלים בהם. כאשר לוקחים עוד קצת זמן כדי להכיר את המועמדים באופן אישי, כדי לתקשר איתם לא רק כמגייסים שמבצעים תהליך אלא כבני אדם, אפשר לחוש טוב הרבה יותר מי הם.

עשו את זה חברתי. המדיה החברתית היא דרך טובה להגיע אל אנשים וגם ללמוד עליהם. העובדה שאדם מגיב לקמפיין במדיה החברתית, או אף מגיע אליכם באמצעותה, מראה שהם מעודכנים במה שקורה בעולם, שיש להם כישורים חברתיים שמאפשרים להם להשתמש בנוחות בפלטפורמות הללו ולאפשר לאישי ולמקצועי להתערבב. האם הם מבינים כיצד להעביר הילוכים במצבים מקצועיים גם בפייסבוק, המקום שבו אנשים מציגים את הצד הנינוח והבלתי מקצועי שלהם? האם הם יכולים לבצע את המעברים המהירים האלה בין האישי למקצועי ובחזרה? האם הם יכולים להציב גבולות ברורים כאשר הישנים קורסים?

התכוננו לשינוי. עולם העבודה משתנה כל הזמן. רובוטים מחליפים אנשים, כלים אנליטיים חדשים מאלצים אותנו להעריך בדרכים חדשות את צורת העבודה שלנו. אנחנו צריכים אנשים שמסוגלים להתאים את עצמם לשינויים ואלה צריכים להיות אנשים שנבחרו בשל האישיות שלהם ולא בשל התארים שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה