אתם מתרכזים בתהליך הגיוס אבל האתגר האמתי הוא מקורות הגיוס!

אתם מתרכזים בתהליך הגיוס אבל האתגר האמתי הוא מקורות הגיוס!

יעקב רוזן, מנכ"ל HRD, מציג מגמות עדכניות בעולמות הגיוס שכל מגייס מתחיל כוותיק חייב להכיר ולהגיב אליהן בהקדם!

שיתוף

יעקב רוזן, מנכ"ל משותף בחברת HRD, נשא הרצאה מרתקת בכנס קהילות הגיוס (שהתקיים ב-4 בפברואר בכפר המכבייה). את הרצאתו, בפורום של מעל 500 משתתפים מקהילת משאבי אנוש בכל שלושת המגזרים בארץ, הקדיש רוזן להצגת נתונים עדכניים ומגמות מקומיות בעולמות הגיוס.

חברת HRD ביצעה 3 סקרים משמעותיים ברבעון האחרון:
1. סקר נעשה בשיתוף עם חברת הייעוץ AKT. הנתונים נשאבו מבנצ'מרק שכלל 60 חברות שנבדקו בפרקטיקות הגיוס שלהן.
2. סקר גיוס ברשתות החברתיות שבמסגרתו נבדקו 160 חברות.
3. סקר קריירה שבו השתתפו 480 עובדים/מועמדים, 75% מחפשי עבודה ועוד 25% אנשים שעובדים כרגע.

מהו האתגר הגדול ביותר שאתו מתמודדת מחלקת הגיוס בארגון?
האתגר הגדול ביותר שלנו הוא מקורות גיוס. הדרך להגיע ולבנות פול של מועמדים כדי להגיע לאנשים הנכונים עבורנו.

סקר AKT חושף את שלושת האתגרים הגדולים ביותר לפי הסדר הבא:
– זמן ארוך לאיוש משרה 79%
– איתור מועמדים מתאימים 69%
– קושי למשוך מועמדים מובלים לארגון 60%

יעקב רוזן: "הפרמטר של 'תהליכי המיון והסינון אינם טובים מספיק' מהווה רק 10% מהאתגר. הבעיה היא שאנחנו מתרכזים בעיקר שם. האתגר הגדול הוא זה של מקורות הגיוס ולא תהליך הגיוס!".

מה המועמדים מחפשים?

  • 43% מאלה שעובדים כן יחפשו עבודה בשנה הקרובה. תחשבו על הארגון שלכם, 43% מקרב העובדים שלכם עלולים להתחיל לחפש עבודה חדשה!
  • 91% מקרב אלה שעובדים כרגע יסכימו לשמוע על הזדמנות אם יפנו אליהם עם הצעה מעניינת. זה נתון חשוב כי כבר ב-2007 התחלנו לדבר על הנושא הזה של צייד-ראשים. יותר ויותר אנשים מוכנים לשמוע על הזדמנות קריירה כשפונים אליהם באופן ישיר עם הצעה אטרקטיבית.
  • 41% היו מעדיפים שהמנהל המגייס יפנה אליהם. מנתון זה אנו מבינים עד כמה חשוב שהמנהלים יהיה בלינקדאין והם יפנו למועמדים לתפקידים החשובים. זה יגביר את הסיכוי לגייס אותם.
  • 37% מקרב המועמדים מעדיפים שהמגייס יחזור אליהם. הם מצפים שיפנו אליהם. הם חושבים שזה לגיטימי.

מיתוג מעסיק
כשהעובדים נשאלו האם יהיו מוכנים לוותר על חלק מהשכר לעבוד בעבודה מעניינת? 67% השיבו בחיוב. הם יהיו מוכנים לוותר על מרכיבים כמו שכר בשביל עבודה שמעניינת אותם וזה נתון שחייבים לתת עליו את הדעת.

כשנשאלו העובדים/מועמדים מה חשוב להם בתהליך עבודה מול המגייסים? מה יניע אתכם להמשיך בתהליך?

  • 68% אמרו שקיפות. זה המקום הראשון. יעקב רוזן: "שימו לב, מידע למועמד, שקיפות למועמדים ושקיפות לעובדים, זה הדבר שהכי חשוב להם!"
  • 62% אמרו שהם רוצים שידעו מיהם ומה הם עושים. המועמדים רוצים שיפנו אליהם באופן אישי. לא לקבל פנייה במאסה. התחושה של האינדיבידואלי היא חשובה ליותר ממחצית מקרב המועמדים.
  • 55% רוצים לקבל עדכון לאורך התהליך. נכנס חוק חדש שמחייב מעסיק לעדכן מועמדים. זה הופך להיות חלק חשוב ומרכזי בגיוס.
     

קבלת החלטות בעידן החדש
יעקב רוזן: "אני קניתי מצלמה. בעבר היינו נכנסים לחנות, לאחר התייעצות עם חבר, וקונים מצלמה. זה היה תהליך קצר. כשאני קניתי מצלמה, דבר ראשון, נכנסתי לאמזון לקרוא ביקורות. קראתי בלוגים. השוואתי בין קנון לניקון. יש שם מלחמה! לקח לי 3 חודשים להיכנס לחנות. אז כבר ידעתי מה אני רוצה. לא התייעצתי עם המוכר. עודף המידע מבלבל. התהליך לא היה לינארי. קפצתי מאתר לאתר. התהליך של קבלת ההחלטה של מועמד דומה!"
1. אנשים אוספים המון מידע באינטרנט, ברשתות, דרך חברים…
2. צריך להבין מהם מקורות הגיוס האמתיים שלנו. אנחנו אומרים שאדם הגיע דרך עמוד הקריירה או חברת השמה. אבל אנחנו לא יודעים באילו עוד נקודות הוא ראה אותנו או שמע עלינו. זה מסלול לא לינארי. זה אתגר מורכב להבין את התהליך של מהיכן עובד הגיע ואילו תחנות הוא עבר בדרך.

סקר לינקדאין זיהה מגמה מעניינת: 53% מקרב העובדים מתחילים לשקול להחליף עבודה במשך 5 חודשים. האתגר שלנו הוא להיות שם בתקופה זו ולמצוא את אותם עובדים שמתחילים לחשוב ולעשות בדיקות ובירורים.

6 המפתחות לגיוס מקצועי

  • גיוס ברשת הוא הבסיס! לא הדבר הבא. חייבים להיות שם עכשיו. להיות כדי לקדם מיתוג מעסיק, לפנות למועמדים ולהגיב. לא צריך להיות גוגל כדי ליצור מיתוג מעסיק. 65% ישקיעוו יותר השנה במדיה החברתית לשם גיוס עובדים. 78% בלינקדאין נכון להיום וכ-87% בפייסבוק. 78% פונים בצורה יזומה למועמדים, כלומר הארגונים עושים ציי-ראשים.
     
  • מיתוג מעסיק: מנכ"ל אמזון אומר: "המיתוג שלך זה מה שאנשים אומרים עליך כשאתה לא נמצא בחדר". מיתוג מעסיק = תרבות ארגונית, חוויית מועמד, חיבור אנשים, הצעת ערך לעובד.
     
  • כלים והדרכות לרתימת המנהלים והעובדים. חלק מהמנהלים בלינקדאין וחלק לא. אומרים למנהלים "תהיו פעילים ברשת". זה לא אומר שהם יודעים מה לעשות שם או שיש להם זמן. אנחנו צריכים להכשיר ולהדריך אותם. יעקב רוזן: "אני עושה סדנאות למנהלים במטרה לחבר אותם לרשת. ולמרות שיש להם מאות או אלפי חברים, זה לא אומר שהם יודעים איך לחפש אנשים, איך להפיץ מידע, איך לנסח תכנים ואיך לגייס אנשים. מנהלים צריכים הדרכה וכלים כי חשוב שהם יהיו שם וחשוב שהם ידעו איך לעבוד נכון ברשת." 
     
  • שאלו מועמדים למי אתם פונים להמלצה על חברה שמגייסת:
    76% סומכים על חברים
    68% על עמיתים לעבודה לשעבר
    64% פורומים ברשת
    50% על עובדים נוכחיים
  • רתימת הטכנולוגיה: 81% מהארגונים משתמשים בתוכנות גיוס. למי שאין – לכו לשם ותמצאו עוד טכנולוגיות כמו כלים להפצת מידע ברשתות (במקום שתעברו קבוצה קובצה). אי אפשר לנהל לבד את כל המידע העצום שיש לנו היום! הטכנולוגיה מקלה עלינו ומשפרת את התהליך ולכן אין לנו ברירה אלה לבדוק כל הזמן מה יש שם ואיך זה יכול לשרת אותנו בתהליך.
     
  • גיוס במובייל: זהו טרנד שללא ספק הולך ותופס תאוצה. 80% מקרב הציבור מחפשים מידע בנייד. 63% מקרב מחפשי העבודה בארה"ב מחפשים משרות במובייל. למי יש עמוד מותאם למובייל? ודאו שעמוד הקריירה ואתר החברה שלכם מתאימים למובייל. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה