תעשי רק מה שאת אוהבת… שיהיה לך טוב!

תעשי רק מה שאת אוהבת… שיהיה לך טוב!

סקר חדש מציג את המשרות הטובות ביותר לנשים ל-2015. אז מהן 5 העבודות היפות ביותר לבנות המין היפה יותר?

שיתוף
נשים בעבודה

ברור שנשים עובדות. ברור שנשים עובדות מתוך בחירה. ברור שנשים מתגאות בעצם העובדה שהן יוצאות לעבודה. אולם מתוך סקר חדש, 2015 career and workplace trends, שתוצאותיו פורסמו בעיתון Times, ישנן עבודות שמטיבות יותר מכל השאר, עם בנות המין היפה.

המגמה העיקרית שבה ניתן להבחין כבר במפגש הראשוני עם תוצאות הסקר הינה מעבר חד מעבודות שהן data-driven (מחקר שיווקי, ניתוח מידע וכיו"ב) ב-2014 לעבר קריירה בעולם העסקים, בתחום השירותים הרפואיים וכן טרנד ברור של העדפת משרות חלקיות וגמישות ב-2015.

אז מהם התפקידים הנחשקים ביותר עבור נשים עובדות?

נשים בוחרות לעסוק בשיווק
עולם השיווק ימשיך למשוך אליו יותר ויותר נשים, על רקע השיפט (מעבר חד) העיקרי שעובר ענף השיווק מפרסום מסורתי באמצעות מודעות לשיווק באמצעות תוכן.
על מנת לפתח קריירה בתחום השיווק ולהתקדם בה, נשים יצטרכו להגיע עם תארים בשיווק וכן ניסיון קונקרטי. בנוסף, מי ששואפת להגיע רחוק בתחום השיווק חייבת להיות בקיאה בחידושים טכנולוגיים, רשתות חברתיות, פלטפורמות מדיה וצ'טים וכן ניתוח ומדידת תוצאות של האינטראקציות ברשתות.

על פי תחזיות הטיימס, מי שבוחרת בשיווק כמסלול קריירה יכולה להבטיח לעצמה תעסוקה של 30-50 שנים בתחום עם יציבות תעסוקתית גבוהה יחסית בשל הצורך הגדל בארגונים במחלקות שיווק ומומחי שיווק.

נשים בוחרות לעבוד בפרסום
בדומה לענף השיווק, גם תחום הפרסום ממשיך להוות מסלול קריירה מועדף על בנות המין היפה. עבודה בתחום הפרסום (ניהול מודעות, קמפיינים בטלוויזיה וכיו"ב) מציעה אף היא את העניין ואת הביטחון התעסוקתי לנשים. כדי להשתלב בתחום הפרסום דרוש גם כן תואר בשיווק וניסיון קונקרטי. כמו כן, דרושה אוריינטציה טכנולוגית (הבנת טרנדים, יכולת לפעול בצורה מיטבית עם ריבוי נתונים וכיו"ב).

משרדי הפרסום (בכל הגדלים) ממשיכים לגדול ו/או להתרבות ולכן קיים ביקוש לפרסומאיות בסוכנויות הפרסום וכן במחלקות פרסום in house בארגונים בינוניים וגדולים. ההישענות של הארגון על מחלקת השיווק, כערוץ עסקי קריטי שאותו יש לטפח, ימשיך להבטיח לנשים יציבות תעסוקתית בעתיד.

נשים בודקות חוויית משתמש
אחד המקצועות החדשים שנולדו (כאילו מעצמם) – בודק חוויית משתמש User Experience Researcher, מציע אטרקטיבית למדי לנשים. כדי להגיע לתחום זה וכדי להצליח בו, נדרשת מומחיות בערוצי תקשורת, יכולות אנליטיות יוצאות דופן וכישורים ארגוניים שונים. לרוב נדרש רקע במדעי המחשב (השכלה ו/או עבודה בתחום) וכן ניסיון באפיון מערכות מידע. מהות התפקיד הוא כאמור לשפר את חוויית המשתמש של צרכן הקצה (במוצרים, באתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל), דרך כלים למדידת ביצועים, תנועה, רכישה, שביעות רצון לאחר קניה, תנועת גולשים וכיו"ב. המחקר נעשה באמצעות שאלונים, סקרים, קבוצות מיקוד וכיו"ב וכן דרך כלים טכנולוגיים למדידה והשוואת נתונים 0כמו כלים למספר הגולשים באתר, זמן הגלישה, תכנים נצפים ביור וכיו"ב).

נשים מנתחות נתונים
Market Research Analyst או אנליסטית שיווקית הינו תפקיד נוסף שקורץ מאוד לנשים, נכון לסקר העדכני ל-2015. תפקיד זה, אשר דורש כושר ניתוח נתונים, הסקת מסקנות, ניהול מחקרים איכותיים וכמותיים, דורש יכולת התמצאות במדיה החדשה ובעיקר עבודה על כלים סטטיסטיים ועל פלטפורמות חדשות למדידה (מדידה כמותית ואיכותית של: צריכה, חשיפה, חוויית משתמש, חוויית קניה, השפעת מדיה על קבלת החלטות, השוואה בין מדינה למדיה או מגזר למגזר ביחס למוצר או שירות וכיו"ב).
כדי להצליח בתחום זה נדרשת השכלה בתחום מנהל עסקים, שיווק וכמובן סטטיסטיקה.

הצורך המסחרי של כל ארגון המספק מוצר או שירות ללקוחות פרטיים (b2c) מחייב ארגונים לדעת מה קורה אצל הרוכשים הפוטנציאליים בכל רגע נתון. הארגון צריך שיהיו בידיו תשובות לשאלות קריטיות כגון: איך נתפס המוצר בקרב הצעירים? איך הקהל יגיב כשיצא/אם יצא לשוק מתחרה חדש? כמה אנשים יסכימו לשלם על מוצר? היכן הם מעדיפים לצרוך אותו? וכיו"ב. לכן הצורך באנליסטים שיווקיים רק יגדל ומי שתעסוק בתחום זה תהנה משקט תעשייתי בהיבט של ביקוש מתמשך לאנשי מקצוע ותנאים טובים בתחום.

נשים רוצות לנהל לכם את הכסף
יועצות פיננסיות, המספקות לחברות שירותי ניהול כספים מבחוץ, הולכות ותפוסות נתח שוק גדול יותר בשנה זו. יותר ויותר ארגונים מבינים כיום שהם לא יודעים איך, לא מסוגלים או שלא משתלם להם לנהל לבד את הצד הפיננסי של העסק, ולכן הם פונים למקור חיצוני.

יותר ויותר הזדמנויות עסקיות נפתחות עם גידול הטרנד של מיקור חוץ לתחום הפיננסי/חשבונאי, מה שמותיר מקום לנשים עם השכלה פיננסית עם תעודות פורמליות וחברות בארגונים מקצועיים (לדוגמה חברות בלשכת רואי החשבון).

על פי הטיימס, יעוץ פיננסי לחברות נחשב לאחד מתוך 10 העבדות עם שיעור הצמיחה הגדול ביותר במשק במרוצת השור הבא. פרישתם של אנשי הכספים המשתייכים לדור הבייבי-בום והמגוון העצום של כפים ופתרונות טכנולוגיים לניהול כספים, מפנים מקום בטוח לבעלי השכלה ניסיון הולם, המבקשים לעבוד כיועצים פיננסיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה