כן, נולדתי באוטובוס – מנהלים מאמצים מדיניות דלת פתוחה

כן, נולדתי באוטובוס – מנהלים מאמצים מדיניות דלת פתוחה

בהתאם למדיניות הדלת הפתוחה, מנהלים תרים אחר דרכים חדשות לעודד את העובדים לפנות אליהם באופן חופשי ופתוח

שיתוף
דלת פתוחה. צילום: shutterstock

פעם משרדו של מנהל בכיר התאפיין באווירה קשה וצוננת. דלת המנהל היתה סגורה הרמטית בפני העובדים ובמקרים בהם העובדים נתבקשו לסור למשרדו, התחושה היתה כאילו נשלחו למשרד מנהלת בית הספר בגין עבירה.

במאה ה- 21 ובעידן הנוכחי בו חשיבות ההון האנושי מובנת על כל רבדיה, גם תפישת משרד המנהל השתנתה.

בחברות ובארגונים רבים עובדים מוזמנים להיכנס לחדריהם של חברי ההנהלה הבכירה, להביע דעתם בנושאים השונים, להתייעץ וכן להעלות בקשות.

כך גם הוטבע מונח "הדלת הפתוחה", שמצביע על מדיניות החברה או הארגון אשר מעודדת עובדים לפנות למנהלים שלכם בכל דבר ועניין, כמובן בהתאם לצורך.

מדיניות הדלת הפתוחה בארגונים ביצעה מהפכה של ממש בתחום ניהול העובדים, המעורבות, השקיפות והרצינות בה נלקחים דבריהם, שמה אותם במרכז העניינים ושפרה באופן משמעותי את הרצון שלהם להישאר ולתמוך בחברה, כמו גם לתרום ככל שביכולתם להצלחתה.

כדי לספק לעובדים תחושה שהם מוזמנים לפנות אליך, שאין מחיצות בינך ובינם, אין זה די לפתוח באופן פיזי את הדלת. במקרה הזה יש משמעות ניכרת לפתיחת הדלת המטאפורית, שמתבטאת באופן בו אתה כמנהל, מספק להם את התחושה הנעימה, הנינוחה והמאפשרת.

מנהלים נשאבים מהר מאוד ובקלות יחסית לחלוקה ברורה והפרדה מנטלית בינם לבין העובדים. כך שלמרות שחייכת כששאלת את העובד לשלומו ועודדת אותו לכאורה לספר לך על הקשיים שלו בפרויקט, העובד ככל הנראה יהסס, בטרם יספק לך את התשובות האמיתיות.

על מנת לצמצם את הפער בינך לבין העובדים, ליצור אמון הדדי ולפתוח את הדלת המנטלית בפניהם, להלן מספר דברים שתוכל לעשות:

הצעד הראשון ביצירת קשרים בריאים הוא פשוט להכיר את העובדים שלך טוב יותר. זה כרוך בקצת יותר מאמץ מאשר לברך את העובד לשלום במסדרון, בקש מהעובדים שלך להיכנס אליך לשיחה לא רשמית, במהלכה תשאל אותם שאלות היכרות. בקש מהם להציג את עצמך בפניך בדרך לא פורמלית. שאל אותם לגביי התחביבים שלהם, הילדים שלהם, עיסוק בן הזוג. תוכל לספר להם גם קצת על עצמך ועל תחביבך, ולמצוא תחביבים משותפים.

הפגן רגישות כלפי העובדים שלך. אם אחד מהעובדים נעדר מהעבודה לתקופה של יותר מכמה ימים, התקשר אלין ושאל אותו לשלומו. עובדים שנראים מתוסכלים ושמצב רוחם ירוד, מצריכים את ההתייחסות שלך ואת האמפתיה המבורכת. רגישות משמעותה לשים לב למצב הרוח של העובדים ולמידת שביעות רצונם בחברה, ולטפל במקרים בהם מתגלות בעיות.

קיימו מפגשי חברה. מפגשי חברה הן דרך מצוינת להחלפת האווירה ולהיכרות אישית יותר בין העובדים והמנהלים. בפעילויות כגון קריוקי, באולינג, חדרי בריחה, וכד', המחיצות מתמוססות בחלקן וניתן לשוחח בכיף ובגובה העיניים.

עודדו את העובדים להעלות נושאים שמטרידים אותם. בקשו מהעובדים להיכנס למשרדכם לפחות אחת לרבעון רק על מנת לדון בדברים שהיו רוצים לשפר בחברה, כגון: הטבות לעובדים, פעילויות גיבוש, רעיונות לתמריצים יעילים, פעילויות תרומה לקהילה, וכן נושאים שקשורים ישירות בפן המקצועי כגון מוצרים חדשים שהחברה יכולה לפתח, שירותים חדשניים, ועוד. בדרך זו כל החברה תרוויח מהמחשבה היצירתית של העובדים שעשויה להתפתח לכדי רווח ממשי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה