כיצד הטבות ותמריצים משפיעים בעולם הכישרונות

כיצד הטבות ותמריצים משפיעים בעולם הכישרונות

בעולם התעסוקה התחרותי, הטבות כגון: תכניות הבריאות, מתקני ספורט, חופשות, שעות עבודה גמישות, בונוסים ופינוקים, הפכו להיות "נשק" בקרב על הכישרונות

שיתוף
הטבות למשיכת כישרונות

הטבות למשיכת כישרונות

המציאות היא כי מעסיקים בכל רחבי העולם משתמשים בהטבות כדי למשוך ולשמר עובדים, מזה מספר שנים והמגה הולכת ומתרחבת.

בארה"ב חברות מספקות הטבות מדהימות לעובדיהן, וברוב במדינות אירופה יש 30-35 שעות עבודה בשבוע וחוקים המחייבים מעסיקים לספק כמויות נדיבות של חופשה בתשלום.

העובדים האוסטרים למשל, נהנים מ -38 ימי חופשה בשנה. הורים יוצאי שוודיה מקבלים 480 ימי חופשה בתשלום לכל ילד.

עמק הסיליקון בארה"ב, ביתם של כמה עסקים וטכנולוגיות החדשניים ביותר בעולם, מניע גם חדשנות בתחום הטבות לעובדים.

Google מציעה את הטבות מדהימות ורבות כגון תספורות חינם, ארוחות חינם, מרכז כושר בתוך אתר החברה, בריכת שחייה עם מצילים, פינג פונג, ביליארד, שולחנות כדורגל, מרפאה באתר החברה, שירותי כביסה ואפילו מסאז 'ים מסובסדים. גם מחוץ לעמק הסיליקון, הטבות עובדים הופכות להיות יותר ויותר נפוצות.

יותר ויותר חברות גם בישראל, מגלות את החשיבות של תרבות ארגונית טובה ואת העובדה כי עובדים מאושרים הם פרודוקטיביים יותר – גם אם הם עובדים פחות שעות.

בסביבה תחרותית מאוד בחברות רבות, עובדים מקבלים את עניין ההטבות שכחלק מהצעת העבודה ובוחנים אותן לעומק. הדבר משפיע מאוד בעולם ניהול וגיוס הכישרונות.

אנשי משאבי אנוש שמתמודדים עם תחרות עזה על כישרונות מבטיחים, צריכים לעמוד בתחרות ההטבות המתגברת, על מנת להציע לאותם כישרונות יתרונות המתעלים על יתרונותיהן של החברות המתחרות.

בכך תחום ההטבות הופך להיות מוגזם יותר, תחרותי יותר ויקר יותר בהתאם.

בניית תהליכים שיכולים להתאים כהטבות לכישרונות, מסייעת להבטיח המשכיות, ומסייעת לשיווק מותג המעסיק ולמשיכת עובדים נוספים לחברה.

שלא כמו במלחמות מסורתיות, החלק המיוחד ביותר במלחמה על הכישרונות הוא, שכולם מנצחים. החברות שמצליחות להיכנס לרשימת "מקומות העבודה הטובים ביותר", זוכים להתעניינות מתמשכת מצד כישרונות וכמעט לא צריכים לרדוף אחריהם. היום זה בעיקר עניין של הטבות ומיתוג.

אילו הטבות באמת עובדות למשיכת ושימור כישרונות?

ארוחות צהריים חינם ומשחקים משותפים, מסייעים לאנשים הכיר אחד את השני טוב יותר, ובכך משרישים תרבות חברה של חברות ומשפחתיות. שיתופי פעולה שנולדים כתוצאה מחברויות אלו, משפרות מאוד את היצירתיות והחדשנות בחברה. להטבות יכול להיות כוח רב עוצמה ליצירתיות, שיתופי פעולה והתנהגויות טובות אחרות, אם הן עומדות בקריטריונים מסוימים.

חשוב לאפשר לעובדים להשתמש במשאבי החברה כדי לתרום לערכים שהם מאמינים בהם. לדוגמה, אם אתה מפעיל חברה לניתוח נתונים, העובדים שלך יכולים לבחור להקדיש זמן בכל שבוע כדי לעזור לבחון את נתוני העוני במדינה וכיצד ניתן לשפר זאת. הדבר יכול להגדיל את תחושת המטרה של העובדים ו לחדד את המיומנויות הקשורות לעבודה שלהם.

אם אתם חברה המפעילה ציוד רפואי, העובדים יוכלו לבקר בבית החולים המקומי, כך שהצוות שלך יוכל לפגוש חולים שהציוד מסייע להם בפועל. כך הם יבינו את הערך המדהים שהחברה שלך מספקת לאנשים בחוץ. העובדים יוכלו למצוא מטרה בעבודתם על ידי הפקת תועלת בידיעה שהם עוזרים לאנשים אחרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה