יום כיף כן, תאונת עבודה לא!

יום כיף כן, תאונת עבודה לא!

בית הדין לעבודה פסק כי פציעה של עובד שהורגשה בסיום 'יום כיף' מטעם העבודה איננה נחשבת לתאונת עבודה

שיתוף
דיני עבודה
דיני עבודה

נמל חיפה ערך 'יום כיף' לציבור העובדים בגבעת אולגה. עובד הנמל שהשתתף באירוע טען שנפצע נפצע במהלכו. העובד פנה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בבקשה שיכירו לו בפציעה כתאונת עבודה. בית הדין דחה את תביעתו.

העובד, מנופאי בנמל חיפה,  טען כי במסגרת האירוע הוא פספס מדרגה ממדרגות חדר האוכל ושמע 'קליק' ברגלו. לדבריו, רק מאוחר יותר, כאשר שב לביתו, הוא הבחין בנפיחות באזור הברך. העובד הסיק שנפצע בעת הטיפוס במדרגות, במסגרת יום הכיף מטעם העבודה, ועל כן פנה העובד לביטוח לאומי בבקשה שיכיר באירוע כתאונת עבודה. הביטוח הלאומי דחה את תביעתו בטענה שהפציעה לא התרחשה במקום העבודה, תוך כדי העבודה ו/או כתוצאה מהעבודה.

העובד סירב להשלים עם פסיקת הביטוח הלאומי ופנה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, שם השופטת עופרה ורבנר דחתה שנית את תביעתו ופסקה כי בעת שטיפס במדרגות אכן שמע העובד 'קליק' ברגלו אך הוא לא נתקל במכשול ולא מעד או נפל. לדברי השופטת, התעקמות הרגל תוך כדי עליה במדרגות, מבלי להיתקל במכשול, מבלי להיחבל ו/או ללא עשיית תנועה לא נכונה – לא נכללת בתנאים המגדירים תאונת עבודה. בזאת, לא דחתה השופטת את טענתו בדבר פגיעה/פציעה אלא את טענתו בדבר המקור לפציעה (את טענתו לתאונת עבודה בעת טיפוס במדרגות חדר האוכל). 

יחד עם זאת, היות והתובע הוא מנופאי ובמסגרת עבודתו הוא יועלה ויורד במדרגות המנוף מספר פעמים ביום, הציעה השופטת לבדוק האם פעולות חוזרות אלו הן שיצרו את הנזק, קרי האם מדובר על מיקרו-טראומה, פציעה הדרגתית וממושכת הנגרמת לעובד לאורך זמן.

הינך מוזמן/נת לקורא מידע נוסף בנושא תביעות לביטוח לאומי על תאונות עבודה מיקרו-טראומה באתר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה