מה מניע את עובדים בעולם?

מה מניע את עובדים בעולם?

מחקר חדש הבוחן את השיקולים העיקריים של העובדים בבחירת מקום עבודה, על פי חתך גיאוגרפי, מציג:

שיתוף
תנאי עבודה
תנאי עבודה

מנהלים רבים חושבים ששכר הוא המרכיב החשוב ביותר לגיוס ושימור עובדים במערכת אולם על פי מחקר חדש, הבוחן את השיקולים להצטרף לעבודה, להישאר או לעזוב, על פי חלוקה למדינות, עולה כי השיקולים משתנים ממדינה למדינה. כך לדוגמא: הסינים בוחרים מקום עבודה בעיקר על סמך השכר בעוד האנגלים בוחרים עבודה על סמך מרכיב האיזון בין קריירה לחיי משפחה ולעובדים באיטליה חשוב הקידום המקצועי יותר מבכל מדינה אחרת.
 
ממחקר חדש בו השתתפו מנהלים מדרום אמריקה, אירופה, המזרח התיכון, אסיה (כולל אוסטרליה וניו-זילנד), עולה כי באנגליה קיימת המודעות הגבוהה ביותר בקרב העובדים לאיזון בין הקריירה לחיי משפחה (38% מהעובדים מציינים את האיזון כגורם מרכזי בשיקול להצטרף למקום עבודה ו/או להישאר ו/או לעזוב). בשווייץ הכי פחות מודאגים, שם רק 4% מהעובדים מתייחסים לפרמטר האיזון בין קריירה למשפחה בקבלת החלטות בבחירת מקום עבודה.

תגמול (מבנה שכר כולל בונוסים ותנאים סוציאליים) מהווה פרמטר מרכזי בבחירת מקומות עבודה , כאשר המדינה המובילה בפרמטר זה היא  סינגפור (58%), סין (52%), ברזיל (50%) איטליה (45%), אוסטרליה (40%), גרמניה (39%), לוקסנבורג (34%) ואילו באנגליה, המציבה את האיזון בין קריירה למשפחה במקום ראשון, התגמול מהווה רק 32% מהשיקול.

השיקול של קידום מקצועי בעבודה משחק תפקיד בבחירת מקום עבודה בעיקר באיטליה (13%), בסינגפור (12%) ובסין (11%).

פיל שרידן, מנהל בחברת ההשמה הבריטית Robert Half: "הצורך באיזון בין קריירה לחיי משפחה הוא קריטי יותר באנגליה מביתר המדינות. העובדים מנסים לשלב בין המחויבות המקצועית לאישית בכל מחיר. 32% ממנהלי משאבי אנוש באנגליה מציינים את חוסר האיזון הזה כגורם ראשי לעזיבת עובדים, על כן, זה הפרמטר הראשי עליו צריכים המנהלים האנגלים לעבוד כדי לשמר את העובדים הטובים בארגון."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה