שיתוף

אחד מעמודי התווך של התרבות הארגונית הוא חווית העובד וחווית המועמד. למעשה, מדובר בהמשך של אותה חוויה, שכן חווית העובד מתחילה ברגע איתורו ומשיכתו לארגון, דרך הליך הגיוס שלו, ודרך כל מחזור חייו בארגון כולל עזיבתו.

בעשור האחרון הולכת וגוברת חשיבותה של התרבות הארגונית להצלחתו העסקית של הארגון.

אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שכל דבר שקורה לעובד בארגון, בין אם לחיוב או לשלילה, מקבל ביטוי ציבורי נרחב בעיקר דרך הרשתות החברתיות.

הטלנטים המבוקשים בעלי המיומנויות הייחודיות, שמבחינת הארגון הם פוטנציאל הגיוס שלו, חשופים לביקורת ולחוויות העובדים, המועמדים ואלה שעוזבים.

חוויות אלה מהוות מרכיב חשוב באפשרות לגייסם. רוב הטלנטים מחפשים את הארגונים בהם התרבות הארגונית המיושמת בפועל, תואמת את ההבטחות.

מסקר שערכה חברות המחקרים האמריקאית גאלופ לפני כארבע שנים עלה, כי כ-27% בלבד מהעובדים בארה"ב השיבו 'מסכים מאוד' על השאלה האם הם מאמינים בערכים של הארגון שלהם.

כדי לבסס חווית עובדים חיובית ולחבר את העובדים לתרבות הארגונית ולמותג המעסיק של החברה, יש קודם כל  לזהות מהם הערכים האמיתיים של הארגון הניתנים ליישום בפועל.

לכן חשוב שמנהל משאבי האנוש יוודא שכל העובדים והמנהלים מודעים לחזון הארגון, למטרותיו ולמותג המעסיק הרצוי.

לאחר מכן יש לוודא שמטרות הארגון, ערכיו והאסטרטגיה שלו, מקבלים ביטוי בכל אחד משלבי מחזור החיים של כל עובד, באמצעות הנורמות התרבותיות שפותחו כחלק מניהול החברה.

תרבות ארגונית שמשקפת את מטרות הארגון ואת מותג המעסיק שלו יכולה להתנהל רק על ידי הכוונת העובדים והמנהלים למטרות שהארגון קבע לעצמו, ועל ידי דוגמה אישית של ההנהלה ביישום התרבות הארגונית.

המכשול המרכזי בדרך ליישום התרבות הארגונית בפועל נעוץ בדרך כלל בכך שרוב המנהלים אינם ברורים מספיק לגבי הציפיות שלהם מהעובדים.

המשמעות היא שחווית עובד חיובית מתחילה בחווית מנהל חיובית. המטרות של הארגון, מותג המעסיק והתרבות הארגונית שלו יכולים להיות מיושמים אם המנהלים יפעלו לשם כך, ועל ידי הצבת ציפיות לעובדים, דרך שיחות מתמשכות עם העובדים ועל ידי המידה בה הם רואים בעובדים אחראיים לתוצאות.

רק חווית עובד חיובית הנתמכת על ידי חווית מנהל חיובית תאפשר לשמר את הטלנטים הבולטים על פני זמן.

החשיבות של יישום התרבות הארגונית אינה רק לצורך שימור עובדים ומשיכת עובדים חדשים. החשיבות הגדולה ביותר שלה היא המטרה הסופית של הארגון: לשמר את הלקוחות ולהעניק שירות לקוחות מצויין.

מהסקר של גאלופ עולה, כי רק כ-41% מהעובדים השיבו כי הם 'מסכימים מאוד' עם הקביעה שידוע להם מה החברה שלהם מייצגת ומה מבדל אותה מהמתחרים.

הנהלה של ארגון שרוצה שהתרבות הארגונית והערכים של הארגון יאפשרו לשמר את הלקוחות ולרכוש לקוחות חדשים, צריכה לשאול את עצמה, האם הערכים של החברה הינם רלוונטיים ללקוחות, האם הלקוחות מרגישים שערכי החברה מקבלים ביטוי בקשר שלהם עם עובדי החברה, והאם הערכים של החברה מהווים גורם מבדל מבחינתם כאשר הם מחליטים לרכוש מוצר או שירות..

ערכים המוטמעים בתרבות הארגונית, שאינם תואמים את יעדי ההצלחה העסקית של הארגון, מובילים אותו ליצירת תרבות ארגונית שאינה מועילה לו, ובמקרים הגרועים ביותר אף פוגעים בחברה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה