5 דרכים לאמן את עצמך למנהיגות

5 דרכים לאמן את עצמך למנהיגות

להלן חמישה דרכים אפקטיביות באמצעותן תוכל לאמן את עצמך למנהיגות טובה, כזו שתשרה אמון אצל העובדים שלך ותניע אותם לפעולה

שיתוף
תכניות אימון מנהלים

תכניות אימון מנהלים

בין אם אתה לומד מן הידע והחכמה של מנהיגים אחרים או בין אם אתה רוכש תובנות מניסיונך האישי, להיות מנהיג אפקטיבי משמעותו מה שאתה עושה ולא מה שאתה יודע.

להלן 5 דברים שתוכל לעשות כדי לאמן את עצמך להיות מנהיג טוב:

קיום הבטחות

לעולם אל תבטיח משהו שאינך יכול לקיים. שום דבר לא מחסל אמינות מהר יותר מאשר הבטחה שלא קוימה הגוררת אכזבה.
כמנהיג אתה יכול להשתדל למלא את רצונותיהם של פקודיך או עובדיך, אתה לא יכול להגשים עבורם את כל החלומות ואין שום סיבה שתבטיח להם דברים שאינך יכול לקיים. תרגל קיום הבטחות עם המשפחה שלך והחברים. רשום הבטחות שהבטחת להם על הדף וודא שקיימת כל אחת מההבטחות הללו. ככל שתבין שהעמידה בקיום הבטחות מאתגרת ואינה פשוטה, כך תלמד להימנע מלהבטיח דברים שאינם רציונליים.

מראה חיצוני

אל תתלבש כדי להרשים תתלבש על מנת להשפיע. המראה החיצוני שלך עולה בקנה אחד עם המיתוג האישי והמקצועי שלך ועליך להתאימו למה שאתה מעוניין לשדר. מנהיג אמיתי לא יכול להרשות לעצמו להיות מרושל. עליך להתלבש בקפידה בבגדים מגוהצים ומרשימים. לנעול נעליים נקיות ומצוחצחות, להריח טוב, להסתרק ולהתגלח. המראה החיצוני משחק כלי חשוב בכל העולם המקצועי, וודאי שהוא משפיע על הדרך בה אנשים תופשים אותך. המראה החיצוני לא עוצר במראה שלך, גם המשרד שלך צריך להיות נקי ומסודר, עם ניחוח נעים ואווירה מכובדת. העיצוב שלו צריך להרשים ולהשרות כבוד.

התייחס לעובדים שלך כפי שתרצה שהם יתייחסו ללקוחות

כמנהיג עליך להתייחס לעובדים שלך בצורה מנומסת ומכובדת, בדיוק כפי שאתה מצפה מהם להתייחס ללקוחות החברה. גם אם האינסטינקטים הטבעיים שלך הם לרדות ולכעוס, עליך לבטל אותם לאלתר. על כל מנהל להתייחס בצורה מכובדת לעובדים שלו, וודאי כזה שמעוניין לשדר מנהיגות. הדרך בה אתה מתייחס לאנשים תקבע כיצד הם יתייחסו אליך ויעריכו אותך.
מנהיגות מאפשרת לעובדים לגשת אליך ולשאול שאלות, היא מאפשרת להם להיוועץ איתך גם בנושאים של קידום מקצועי אישי. הדלת שלך צריכה להיות פתוחה בפניהם, כמובן בשעות המקובלות.

בחן את המנהיגות שלך

מנהיגים מסוימים ממתינים למשוב העובדים או לסקרי עובדים בארגון כדי ללמוד על המנהיגות שלהם. מנהיג אמיתי אינו ממתין למשוב. תוכל לשאול את העובדים בצורה ישירה מה לדעתם הופך מנהיג למנהיג מצוין, באילו כישורי מנהיגות ניחנים מנהיגים דגולים ומה הם היו מצפים מהמנהיג שלהם. תוכל לעשות זאת ע"י תשאול פרונטלי או להעביר סקר אנונימי בעצמך. כך תוכל ללמוד ולשפר את מידת המנהיגות שלך מבלי להמתין לסקר שנתי.

גלה מחויבות

אם אתה מצפה מהצוות שלך לעבוד קשה ולספק איכות, עליך להנהיג אותם לכך באמצעות דוגמה אישית. אין מוטיבציה גדולה יותר לעובדים לעבוד, מאשר כשהם רואים את המנהל שלהם עובד קשה.
העבודה הקשה שלך יחד עם הצוות, מוכיחה את המחויבות והמסירות שלך כלפיהם. בכך אתה גם מרוויח את הכבוד של העובדים שלך, מוסיף את תכונת המחויבות לתכונות המנהיגות שלך ומנחיל אנרגיית עבודה ומורל לצוות העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה