מדוע כדאי לערב עובדים בתכנית העסקית

מדוע כדאי לערב עובדים בתכנית העסקית

התכנית העסקית שחברות מצליחות כותבות מידיי שנה, כוללות סדר עדיפות מוגדר למטרות ויעדים. אך לשבת לכתוב בעצמך את התכנית העסקית של החברה שלך זה לא מספיק - עליך לשלב בכך את העובדים

שיתוף

שינויים מרכזיים בארגונים יכולים להגדיל משמעותית את הרווחים. השאלה המרכזית שצריכה להישאל בארגונים היא – האם יש לכם רשימה כתובה של חמשת היעדים העיקריים שבכוונתכם לבצע השנה, כדי להעניק לחברה את הסיכוי הטוב ביותר להצלחה ארוכת טווח?. רמז: התשובה צריכה להיות חיובית על מנת לגרום לתכנית להצליח.

מדוע כדאי לערב את העובדים ביצירת תכנית העסקית?

מחקר של בית הספר לעסקים של הרווארד בשיתוף Balanced Scorecard Collaborative מצא, כי 95% מכוח העבודה בארגונים אינו מבין את האסטרטגיה של הארגון שלו. אם נחשוב על כך לרגע, המשמעות היא ש- 95% מהעובדים לא מבינים את האסטרטגיה של המקום בו הם פועלים. אם זו המשמעות, כיצד הם יוכלו למצות את הפוטנציאל המקצועי שלהם? איך הם יוכלו לבצע את ההחלטות הנכונות במהלך עבודתם? וודאי שהם לא יכולים.

הפתרון לכך הוא פשוט והגיוני – שלב את העובדים בפיתוח התכנית העסקית שלך. כאשר תשתף אותם ביצירת התכנית, הם יבינו את האסטרטגיה של הארגון שלך מהתחלה ועד הסוף וכן את המטרות הברורות. כך הם גם יהיו יותר פרודוקטיביים, כיוון שהם עזרו לפתח את היעדים והאסטרטגיה הם יהיו מונעים וירגישו אחריות ליישם זאת בפועל.

להן ארבעה צעדים לשילוב העובדים בתהליך התכנון העסקי:

משוב העובדים

בקש מכל העובדים שלך לזהות את שלושת הדברים שהם סבורים שפועלים בצורה הטובה ביותר בארגון ואת שלושת הדברים הפחות יעילים בו. בצע איתם סיעור מוחות במטרה להבין כיצד החברה שלך יכולה לעשות יותר ולתקן את מה שלא עובד טוב, או לחילופין להפסיק לעשות אותו ולהחליף את הדבר הזה בדבר אחר יעיל יותר – בדוק יחד עם העובדים מה לא משרת את העסק שלך.

הגדר מטרות יחד עם העובדים

האם העובדים שלך קובעים יעדים ספציפיים בכל תחום פונקציונלי של הארגון בו הם מעורבים. לדוגמה, במחלקת השיווק, האם יש להם מטרות ספציפיות לגבי מספר הפניות שיצרו במהלך השנה? במחלקת הייצור – האם צוות הייצור ניסח יעדים לייצור לשנה הקרובה? במידה וזה לא מתבצע, עליך לתכנן ולנסח בשיתוף העובדים, מטרות ויעדים לכל מחלקה ומחלקה.

יצירת תכנית המשלבת את רעיונות העובדים

את התכנית העסקית שלך תיצור ותנסח יחד עם העובדים. לאחר הכתיבה, וודא שכל העובדים שהשתתפו קראו את נוסח התכנית ובמידה ויש להם השלמות, השאר להם מקום לכך. היה פתוח לשינויים במידה ולעובדים יש רצון או צורך לשנות דברים בתכנית בהנחה שהם מגובים בהסברים תומכים.

עדכנו מטרות חודשיות

כמעט בלתי אפשרי להשיג מטרות שנתיות, אלא אם כן הן מפורקות למטרות קטנות. לדוגמה, מטרה שנתית של השגת 1,200 לקוחות חדשים היא אתגר קשה, אך כשמפרקים אותו להשגת 100 לקוחות בחודש, או 25 לקוחות חדשים בשבוע, הוא הופך להגיוני יותר
קבע מטרות חדשות עם הצוותים שלך מידיי חודש. כך כאשר המטרות החודשיות מוגדרות, תוכלו לפנות להשגת המטרות השנתיות, כשהן מבוססות על תוצאות חודשיות ונתונים עדכניים. ייתכן ותצטרכו לשנות את המטרות השנתיות בהתאם לנתונים שהופקו באשר להתקדמות עם המטרות החודשיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה