case study: חיבור הלמידה לביצועים

case study: חיבור הלמידה לביצועים

בכנס סמנכ"לי משאבי אנוש שנערך אתמול הציגו עמיר עליון מקינאו ושיראל ארושס מ-PMC כיצד הטמיעו תהליך למידה שלם ומתמשך שהתבטא בביצועי העובדים

שיתוף
עמיר עליון

עמיר עליון

עמיר עליון, מנהל תחום פתרונות למידה ב-Kineo ישראל, ושיראל ארושס, דירקטורית משאבי אנוש ולמידה גלובאלית בחברת PMC, הציגו בכנס סמנכ"לי משאבי אנוש שנערך אתמול בכפר המכביה case study בו מומש שינוי אסטרטגי של תפיסת הלמידה בארגון – חיבור הלמידה לביצועים. משתתפי הכנס יכלו ללמוד כיצד יוצאים מנקודת מבט אסטרטגית והופכים את הלמידה לתהליך ולכלים פרקטיים עבור המנהלים והעובדים.

מה עומד במרכז התפישה על פיה יש לחבר את הלמידה לביצועים?

עמיר עליון: כשמדברים על ביצועים מתייחסים לרמת הארגון כולו וגם לרמת העובד. האתגר של העובד הוא להיות בעל הידע והיכולות לבצע את תפקידו, לרכוש את הידע הדינמי שהוא צריך כדי לבצע פרויקטים ומשימות שהוא מקבל.

את המודל האסטרטגי ביססנו על מודל 70:20:10 המדבר על האופן שבו אנשים לומדים בארגונים, תוך התאמות למאפיינים הייחודיים של PMC:

10% למידה פורמלית. באמצעות לומדות, הדרכות פרונטליות, חומרי קריאה, בסיסי ידע ותהליכי הכשרה.

20% למידה מאחרים. אינטראקציות עם עמיתים, קואוצ'ינג, מנטורינג או צפייה בעובדים אחרים, התייעצות לפי הצורך וכדומה.

70% למידה תוך כדי עשייה. קבלת אחריות על הובלת פרויקט חדש, חילופי תפקידים, רפלקציה על ביצועים, זיהוי פערי ידע וביצועים אישיים ובניית תכנית התפתחות אישית וכדומה.

תוכל לתת דוגמא?

בכנס הצגנו את המקרה של חברת PMC הבינלאומית, שבסיסה הוא בארה"ב ובקנדה, ויש לה מרכזים בכל העולם. דוגמא פשוטה לכאורה היא של סדנת מיומנות פרזנטציה אפקטיבית למהנדסים. בנוסף ללמידה בכיתה ולצילומי וידאו של המשתתפים יצרנו תהליך למידה שלם ומתמשך. כדי ליישם את מה שנלמד בסדנאות האלה, כל משתתף היה צריך להציג בפני ועדה בכירה פרזנטציה בנושא מקצועי בתחומו. העמיתים שהשתתפו בסדנאות גם צפו אלו באלו במצגות אמיתיות בפרויקטים – וכך התקיימה גם למידה תוך כדי עשייה.

את הלמידה ליווה גם קמפיין של תקשור עם וידאו וטיפים על מצגות אפקטיביות, ומשובים על תהליך הלמידה של המשתתפים, כל אלה תוך מעורבות המנהלים הישירים שלהם. 

דוגמא נוספת היא אירוע "פצ'ה קוצ'ה" שיזמנו: זהו פורמט של מצגות שיתוף ידע שבה לכל אחד 20 שקפים, 20 שניות לכל שקף, 6 דקות ו-40 שניות. ערכנו אירוע כזה במרכז PMC בקנדה, בו אנשים מתוך החברה הציגו את העתיד של הטכנולוגיה בהשתתפות ההנהלה הבכירה. התוצאה היתה למידה של העובדים מחבריהם ושיתוף ידע, באמצעי חדשני.

מימוש נוסף של האסטרטגיה והפיכתה למעשה הוא אופן חדשני של תמיכה בתהליך הערכת העובדים המתרחש אחת לשנה ולאורך השנה, בו כל המנהלים מעורבים. על מנת לתמוך בתהליך זה נעשו מספר פעולות: יצרנו יחד מדריך דיגיטלי לתמיכה במנהלים בו הם יכולים לצפות און ליין, וכלל טיפים כיצד להתכונן לשיחת הערכת עובדים ולבצעה; במדריך שולבו קטעי וידאו של כ-15 מנהלים מכל האתרים של החברה שבו העלו מספר תובנות ועצות כיצד לבצע תהליך הערכת ביצועים. המדריך היווה כלי זמין ומודולרי, עם מענה על שאלות נפוצות, שאלות 'בחן את עצמך' ומעורבות של ההנהלה.

פעולות אלו למימוש מעשי של האסטרטגיה שגובשה, הביאו למעורבות של המנכ"ל ושל אנשי משאבי האנוש בכל העולם. ההצלחות היוו את הבסיס לבנייה מתמשכת של תרבות למידה התומכת בביצועים.

אילו מגמות אתה צופה שיתרחשו בעולם הלמידה בשנה הקרובה?

הדינמיות של העולם העסקי, קצב התחדשות הידע, והצורך להעביר אותו במהירות לשטח, יכריחו את כולנו למצוא ולהמציא פתרונות חדשניים ופורצי דרך. המענים יהיו מהירים ורלוונטיים יותר, והפתרונות חייבים לנבוע מתוך ראייה אסטרטגית של חיבור בין למידה לבין ביצועים, באופן דומה למה שאנו עושים בשיתוף עם PMC. מי שלא ירכשו לעצמם כלים, תהליכים ומיומנויות לספק פתרונות למידה מעין אלו, יתקשו להמחיש את הערך שהם מביאים לארגון, ויעמדו מול משאבים הולכים ומתדלדלים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למייל: info@kineo.co.il

 

סרטון וידאו של הרצאתם של עמיר עליון ושיראל ארושס יעלה לאתר בקרוב 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה