התמ"ת מגבש מסלול חדש לעצמאים שיאפשר קליטת עובדים מהירה

התמ"ת מגבש מסלול חדש לעצמאים שיאפשר קליטת עובדים מהירה

השר שמחון: "ביורוקרטיית יתר, הנחיות סותרות מרשויות ממשלתיות והכבדות בתשלומי המס עשויות לגרום לעסקים קיימים להחליט לסגור את העסק"

שיתוף

משרד התמ"ת בוחן גיבוש מסלול תעסוקה מיוחד לעצמאים, שאמור להקל עליהם את משוכות הביורוקרטיה ולאפשר למאות אלפי עסקים בישראל לקלוט עובדים בעזרת סיוע ממשלתי.

שר התמ"ת שלום שמחון, אמר את הדברים השבוע בוועידה השישית לעסקים קטנים ובינוניים של העיתון כלכליסט, שנערכה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל תל-אביב.

לדברי השר, "אנו מקיימים דיונים עם ארגון העצמאים לה"ב בנושא ומתכוונים להיכנס למגעים עם האוצר בנדון". שמחון הוסיף ואמר כי בשנות ה-90 הופעל מסלול תעסוקה דומה, והרעיון הנוכחי יאפשר לעסקים לשרוד וגם לקלוט עובדים בעיקר מקרב חרדים ומיעוטים ובכך לתרום להגדלת שיעור התעסוקה במשק.

המהלך, אומר שמחון, מקבל משנה תוקף למול הנתון ולפיו קרוב ל-99% מהעסקים בישראל מוגדרים כעסקים קטנים ובינוניים והם המספקים תעסוקה ליותר ממחצית העובדים במשק. "בניגוד לדעה הרווחת, בעלי עסקים קטנים לא  זקוקים בהכרח לסיוע מהמדינה, כמו שהם צריכים שהיא פשוט לא תפריע להם לפעול. ביורוקרטיית יתר, הנחיות סותרות מרשויות ממשלתיות, הכבדות בתשלומי המס, וגזירות נוספות, עשויות להרחיק יזמים פוטנציאליים או לחילופין, לגרום לעסקים קיימים להחליט לסגור את העסק", ציין שמחון שהוסיף כי ברשויות המקומיות ישנה מודעות גוברת והולכת לעניין, "והן מפנימות את חיוניות הצורך בהקלת העול הביורוקרטי וייעולו.

שר התמ"ת התייחס גם לנושא ביטול הקדמת הבחירות ואמר: "אין ספק שאי ההליכה לבחירות טובה למשק הישראלי, כי חשוב שתהיה ממשלה יציבה בתקופה כה רגישה. מדובר בשנה וחצי קריטיות מבחינת כלכלת ישראל. ראוי שממשלה תמשול את מלוא כהונתה. אם בסוף הכהונה יתברר כי אינה טובה – היא תוחלף. אנחנו צריכים לחתור לשיטת ממשל שתאפשר לממשלה לכהן את מלוא כהונתה. יש הזדמנות לממשלה הנוכחית לעשות את הדברים המרכזיים העומדים על הפרק".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה