התמ"ת במבצע ארצי לאכיפת הוראות חוקי העבודה בתחנות דלק

התמ"ת במבצע ארצי לאכיפת הוראות חוקי העבודה בתחנות דלק

יוזמה למבצע לאכיפת חוקי העבודה בתחנות דלק, בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד התמ"ת

שיתוף
תביעה של מנהל תחנת דלק
תביעה של מנהל תחנת דלק

בעקבות תלונות שהתקבלו באגף אכיפת חוקי עבודה שבמנהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת, על תנאי העסקה לא חוקיים ופוגעניים בתחנות הדלק, יזם המשרד מבצע לאכיפת חוקי העבודה. במסגרת המבצע, נציגי מנהל ההסדר והאכיפה בתמ"ת מתכננים לפקוד תחנות דלק רבות ברחבי הארץ, לצורך בדיקות תנאי העסקתם של מאות עובדים בענף.

"עבודה בתחנות דלק, מעצם הגדרתה כעבודה מועדפת, מושכת צעירים וצעירות חסרי ניסיון והיכרות עם חוקי העבודה שנועדו להגן עליהם", אומר יחזקאל אופיר, מנהל אגף האכיפה בתמ"ת ומוסיף: "נראה כי לעיתים אותם צעירים נחשפים לתנאי העסקה פוגעניים, ותנאי העסקה המתאפיינים בשכר נמוך, שחיקה מהירה ותחלופה גבוהה של עובדים. פעילות זו הינה חלק מתוכנית עבודה כוללת אותה מוביל ומכוון אגף האכיפה, לטיפול ולהגנה על אוכלוסיות עובדים חלשות."

אופיר מסר כי במהלך השנים הגיעו לאגף האכיפה לא מעט תלונות נקודתיות, המצביעות על מגמה ברורה של העסקה פוגענית של עובדים בתחנות דלק, ואלו זכו לטיפול פרטני.

אולם חקירה שהתנהלה בעת האחרונה באגף האכיפה, חשפה ליקויים חמורים באופן ההעסקה, לרבות פגיעות בנושא השכר, ניכויי שכר שלא כדין, אי תשלום שעות נוספות ועוד.
ערב החלת המבצע נמסר כי בשנים 2007 – 9/2011 ביצע אגף האכיפה, פיקוח על כ-8,000 מעסיקים, במסגרתו הוטלו כ- 5,500 קנסות למנהלי תחנות הדלק ברחבי הארץ, בסכום של 58 מיליון שקלים וכן וגשו כ- 1,150 כתבי אישום וניתנו למעלה מ- 1,600 התראות למעסיקים. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה