התארגנות העובדים תופסת תאוצה, והפעם: עובדי יובנק

התארגנות העובדים תופסת תאוצה, והפעם: עובדי יובנק

לטענת העובדים חלה שחיקה בשכרם והתערער בטחונם התעסוקתי

שיתוף

260 עובדי יובנק (UBANK) התאגדו בהסתדרות. מכתב שנשלח להנהלת הבנק מיושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, דיווח כי העובדים התאגדו וכי מונה ועד פעולה.
ההתאגדות נבעה מכך שהעובדים טוענים כי בשנים האחרונות חלה שחיקה בשכרם וכי בטחונם התעסוקתי התערער. 
יובנק, מקבוצת הבנק הבילנאומי, נותן שירותי בנקאות אישית ושוק ההון בעיקר ללקוחות מהאלפיון העליון. העובדים טוענים כי בנוסף לשחיקה בשכרם, קיימת שחיקה גם בתנאי העסקתם. הבנק מעסיק 260 עובדים ב-9 סניפים. במכתבו למנכ"ל הבנק, כתב אבי ניסנקורן כי ההסתדרות קוראת להנהלה לפתוח במשא ומתן עמה ועם ועד הפעולה. 
קרוב למחצית מהעובדים היו חתומים על התארגנות בהסתדרות. ההתארגנות נעשתה באופן שקט ואף חשאי, ובניגוד לנעשה בפלאפון, גם ללא הפגנות והצהרת כוונות לפתוח בשביתות.
הפסיקה התקדימית של נשיאת בית הדין נילי ארד בנושא התארגנות עובדים שיצאה לפני כשלושה שבועות, שחלה בעקבות פרשת התארגנות עובדי פלאפון, עודדה את עובדי הבנק להתאגד בהסתדרות. על פי הפסיקה, חל איסור על מעסיקים להתערב, למנוע ולהביע את דעתם על התארגנות עובדיהם. המעסיקים למעשה אף אינם רשאים רק להגיב על ההתארגנות. 

הקו שהנחה את הפסיקה היתה זכות העובדים להתארגן מחד, וחופש הביטוי של המעסיק מאידך. נקבע שביטול חופש הביטוי במקרה זה הוא הכרחי ומידתי. כך נפסלה התנהגותה של הנהלת פלאפון בסכסוך העבודה שפרץ בה. נקבע שחל איסור על ההנהלה לנהל רשימות של עובדים שהצטרפו להסתדרות, חל עליה איסור להביע התנגדות ותרעומת, וחל איסור לכנס את העובדים ולפעול במסגרת הסברה בנוגע להתארגנות עובדים. גם אם ההנהלה תביע דברי אמת, כמו שההתארגנות תפגע בתחרות עם חברות אחרות (כפי שכתב מנכ"ל פלאפון גיל שרון), הבעת הדברים הנה אסורה, נקבע בבית הדין.
ההסתדרות ראתה בפסיקה כיום היסטורי עבורה ועבור עובדים במשק המבקשים להתארגן. עובדי יובנק הצטרפו היום להסתדרות, לאחר שעובדי הבנק הבילנאומי כבר מאוגדים בו. יחסי העבודה ביובנק מוגרים כתקינים, וכאמור מטרת ההתארגנות היא להסדיר את השכר והתנאים שנשחקו ואת הביטחון התעסוקתי שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה