הצעת חוק לסירוב לעבוד ביום המנוחה השבועי, בהכנה לקריאה שנייה-שלישית

הצעת חוק לסירוב לעבוד ביום המנוחה השבועי, בהכנה לקריאה שנייה-שלישית

הצעת חוק שעות עבודה ומנוחה (תיקון מס' 15) - סירוב לעבוד ביום המנוחה השבועי, נמצאת בהכנה לקריאה שנייה-שלישית בוועדת הכנסת

שיתוף
חוק חדש

חוק חדש

הצעת חוק שעות עבודה ומנוחה (תיקון מס' 15) (סירוב לעבוד ביום המנוחה השבועי), התשע"ו-2016, בימים אלו בהמתנה לקריאה שניה ושלישית בועדת הכנסת.

חברי הכנסת שיזמו את ההצעה הם: עליזה לביא, מכלוף מיקי זוהר, מיכל בירן, יעל גרמן, מיקי לוי, אורן אסף חזן, רוברט אילטוב, בצלאל סמוטריץ', מאיר כהן, אלעזר שטרן, איל בן ראובן, יוסי יונה.

על פי הצעת החוק, עובד לא יופלה בקבלתו לעבודה במקום העובד בשבת רק משום שהוא מצהיר כי איננו רוצה לעבוד בשבת. עובד יוכל להודיע כי איננו מסכים לעבוד בשבת במהלך העבודה גם מסיבות שאינן דתיות.

השינוי המובא על ידי הצעת החוק הוא, כי במקום בו עובדים בשבת, עובד נדרש לעבוד בשבת, אלא אם יציג תצהיר בדבר דתיותו, ותצהיר שקר כזה- יגרור אחריו עונשם הקבועים בחוק. הצעת החוק מרחיבה אפוא את היכולת לסרב לעבוד בשבת מגדר מצומצם של "דתיים בלבד", לכל העובדים, ללא צורך בתצהיר על דתיות ושמירת מצוות או אורח חיים דתי.

במסגרת הנוסח אותו אישרה הוועדה, ועדת שרים בראשות ראש הממשלה ושיהיו חברים בה גם השר לשירותי דת ושר העבודה והרווחה, תדון בפניות של מפעלים וחברות שיבקשו מטעמים מיוחדים לאפשר להם להמשיך לפעול גם בימי המנוחה ולהעסיק עובדים. הדיון היה סוער מאוד וחברי ועדה מסיעות שונות התעמתו ביניהם ביחס להצעת החוק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה