הסתדרות המורים דורשת תמורה לאופק חדש

הסתדרות המורים דורשת תמורה לאופק חדש

היום צפויה פגישה גורלית בין הסתדרות המורים לבין משרד החינוך. על הפרק - שיפור תנאי המורים או שביתה

שיתוף
אופק חדש - הסכם שכר מורים
אופק חדש - הסכם שכר מורים

היום (יום ה') צפויה פגישה גורלית בין מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, לבין משרד החינוך, כאשר על הפרק דרישת הסתדרות המורים בבתי הספר היסודיים, לשפר את תנאי המורים במסגרת רפורמת "אופק חדש". ורסמן טוען כי כיום, שלוש שנים וחצי מאז החלת הרפורמה, קיים מרמור בקרב המורים. "אני משוכנע שמשרד החינוך יבצע את ההתאמות", אומר וסרמן ומוסיף כי "כולם יודעים מה המשמעות של שביתה בגנים ובבתי הספר".

כ-100 אלף מורים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים וכן גננות, נמנים על חברי הסתדרות המורים השייכים כיום לתכנית אופק חדש. בהסתדרות המורים מאיימים להשבית את הלימודים ומציינים את ההשלכות לכך: כאשר המורים בבתי הספר העל יסודיים שובתים התיכוניסטים הולכים לים, אולם כאשר בתי הספר היסודיים והגנים שובתים – ההורים משלמים את המחיר וזה מחיר יקר.

בעודו מסנגר על ההישגים של "אופק חדש" ביחס להישגי "עוז לתמורה" (הרפורמה של ארגון המורים),  חוזר וסרמן ואומר כי השיג רפורמה של ממש, בעוד ש"עוז לתמורה" הינו הסכם שכר בלבד. אולם לדבריו, זכה ארגון המורים בהטבות שכר גדולות יותר וכיום, שלוש וחצי שנים אחרי החלות הרפורמות, הפער הוא בלתי נתפש ובלתי צודק.

היום תתכנס כאמור ועדת ההיגוי העליונה, בה ייקחו חלק נציגי משרד החינוך ונציגי הסתדרות המורים הכוללת את וסרמן, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר והממונה על התקציבים באוצר גל הרשקוביץ.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה