הנושאים המאתגרים שאנשי משאבי אנוש התמודדו איתם בשנת 2016

הנושאים המאתגרים שאנשי משאבי אנוש התמודדו איתם בשנת 2016

השנה החדשה החלה ואיתה מגיעה ההזדמנות לבחון את הבעיות שניצבו בפניכם בשנה שעברה ולקבוע את הפתרונות

שיתוף
 כיצד להבטיח את חיוניותכם

 כיצד להבטיח את חיוניותכם

בסקר שנערך ע"י Waggl בדצמבר שסקר מנהיגים עסקיים, מנהלי משאבי אנוש ויועצים, נמצא כי ההתמודדויות העיקריות היו בתחומי פיתוח מנהיגים, שיפור שיתופי פעולה ושינוי התרבות הארגונית של החברה כך שתתמקד יותר בעובדים.

למרות שהעדיפויות משתנות בין ארגון לארגון, מגמות כלליות יכולות להנחות את ההחלטות שלכם ולעזור לקבוע את הבעיות הגדולות בהן כדאי להתמקד ולתקן במהלך השנה הקרובה.

הנה כמה מן הנושאים המאתגרים שאנשי משאבי אנוש התמודדו איתם בשנת 2016:

פיתוח מנהיגות בכל הרמות

מנהיגים טובים קשה למצוא, עם זאת הם קריטיים להצלחת העובדים והחברה בכללותה. לכן, בשנת 2016, אנשי משאבי אנוש שמו דגש רב יותר על פיתוח מנהיגים מתוך החברה. בין הגורמים שנסקרו בסקר הנ"ל, 74.1 אחוזים זיהו עידוד חשיבה וצמיחה ומנהיגות בכל הרמות כעדיפות משאבי אנוש עליונה בשנת 2016. בנוסף, אנשי משאבי אנוש שנסקרו על ידי SHRM בחודש נובמבר 2015 דיווחו כי ההתמודדות העיקרית שלהם היתה בפיתוח הדור הבא של מנהיגי הארגון.

להבטחת שורה ארוכה של מנהיגי עתיד, ההכשרה והפיתוח צריכים להתחיל להתמקד בכל רמה בארגון. זה מתחיל עם תרבות של אחריות וחינוך, כשהמשמעות למעסיקים היא להשקיע בתכניות הכשרה ופיתוח לעובדים בכל רמה שהיא, ולא רק לאלו שמיועדים מראש לתפקידים בכירים.

שיפור עבודת צוות

תחת מנהיגים אפקטיביים פועלים צוותי עבודה יעילים, שמשתפים פעולה כדי להשלים משימות. צוותות שאינם מתקשרים ופועלים יחד בצורה יעילה, יפגעו בהצלחת הארגון. צוות מתפקד שמשתף פעולה, הוא אחד הנושאים החשובים ביותר איתם התמודדו אנשי משאבי אנוש בשנה החולפת. זה לא מפתיע כי 71.6 אחוזים מאנשי ממקצוע שנסקרו על ידי Waggl, אמרו כי זריזות, שיתוף פעולה ואמון היו בראש סולם העדיפויות לקראת השנה החדשה. אלה שנסקרו על ידי SHRM הסכימו כי עבודת הצוות היא האתגר האמיתי. יצירת תרבות ארגונית שבה אמון, תקשורת פתוחה והגינות חשובים מכל, היא ההתמודדות המאתגרת ביותר.

מעסיקים ציינו כי היו מעוניינים ביצירת סביבות עבודה שיתופית יותר, ומיגור נתק בינם לבין עובדיהם. עבודת צוות מתחילה מלמעלה, כך שמנהלים צריכים ליצור חווית עבודה משותפת עם העובדים.

מציאת הכישרון הנכון

בעיות משאבי אנוש אינן מוגבלות לצוות העובדים הנוכחי – מגייסים נאבקים כדי למלא את צרכי המעסיק לכישרונות על. מעסיקים רוצים בכישרונות על שידחפו את הארגון קדימה, אך אנשים כאלו קשים למצוא.

אמנם מעסיק מחפשים כישרונות עם מיומנויות מתקדמות, אך אפילו מציאת אנשים טובים עם כישורים בסייסים, מהווה אתגר, בעולם מקצועי שמשתנה ומתפתח כל הזמן. הלקח הוא כי בשנת 2017 מעסיקים צריכים למצוא איזון בין גיוס עובדים עם כישורים בסיסיים טובים, וכאלו עם מיומנויות מתקדמות. במקום לחפש את אלו שיכולים לעשות את הכל יחד.

ביקורת ביצועים כללית

ביקורות ביצועים יעילות היו בין הנושאים המאתגרים של אנשי משאבי אנוש בשנת 2016. מעסיקים מכירים בצורך לשינוי אופן הערכת הביצועים. בין הרעיונות שעלו, יותר אינטראקציות בין עובדים ומנהלים בתהליכי ההערכה וביקורת, האזנה לעובדים ועידוד הצעות לשיפור, יצירתיות בעבודה, ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה