המשרד העתידי, בקרוב אצלכם

המשרד העתידי, בקרוב אצלכם

משרדים פינתיים או Open Space? עבודת צוות או פרילאנס? הומוגניות או הטרוגניות? כיצד יראה המשרד בשנת 2022?

שיתוף
עיצוב מקום עבודה
מקום עבודה

מקום העבודה העתידי יראה שונה מכפי שהוא נראה כיום אבל חשוב מכך, הוא יראה שונה מהצפוי. העתיד – לא מה שחשבתם. כך נחשף בכנס מקום העבודה העתידי, שהתקיים ב-20 במאי במסלול האקדמי המכללה למנהל ראשון לציון, בחסות העמותה הישראלית למשאבי אנוש. אז כיצד באמת תראה סביבת העבודה העתידית?

חלל פתוח
הצורך בשיתוף מידע, Net Working חוכמת רבים והצורך של הדורות הצעירים (דור ה-Z ודור ה-Y) ללמוד מהדורות הקודמים, לשאוב ידע ולהיחשף לניסיון מעשי, יובילו לשבירת מחיצות. אנחנו נראה פחות ופחות משרדים סגורים ויותר ויותר חללי עבודה פתוחים בהם העובדים והמנהלים (עד לרמת הניהול הגבוהה ביותר) חולקים חלל.

עבודות צוות
הנטייה לחשוב על דורות העתיד Y ו-Z כעובדים מנוכרים שמעדיפים לעבוד באופן עצמאי הופרכה בסקרים ייעודיים ואף מסתמנת תופעה הפוכה לגמרי – דווקא של אנשים שרוצים להיות חלק מצוות, מכירים ביתרונות של צוות על פני עבודת 'סולו'. שוק העבודה העתידי יתאפיין בקבוצות קטנות כגדולות שיעבדו יחד אד-הוק על פרויקטים ומיזמים ספציפיים או באופן שוטף, לאורך כל השנה.

סביבה טכנולוגית
מיותר לציין שסביבת העבודה העתידית היא טכנולוגית. אנחנו נראה יותר ויותר מכשירים טכנולוגיים במקום העבודה, אלו יהיו זמינים לעובדים במשרד, בבית, מהאוטו ומפגישות מחוץ למשרד בכל מקום ובכל שעה. הטכנולוגיה (טלפון חכם, מחשב נישא וכיו"ב), תהיה חלק מהכלים הבסיסיים ביותר של העובד והיא תלווה אותו לכל מקום ותתמוך בו בכל צורך.

סביבת עבודה גמישה
הצורך של העובדים (מכל הדורות) לאזן בין קריירה לחיי משפחה בשילוב עם הטכנולוגיה המתפתחת המאפשרת לעובד לפעול מכל מקום ובכל עת – יהפכו את מקום העבודה לגמיש יותר, תוך בעצם טשטוש גבולות בין האישי למקצועי, בין פנים המשרד לחוצה לו ובין שעת עבודה לשעה חופשית.

הטרוגניות
אנחנו מזהים בארץ 4 דורות בשוק העבודה (בייבי-בום, דור ה-X דור ה-Y ודור ה-Z), בארה"ב מתחילים לדבר על 5 דורות בו בעת. על כן מדובר על סביבת עבודה בה יפעלו צוותים מגוונים מבחינה דורית וכן מבחינת מגדר, רקע תרבותי, דת ומוצא.

דגש על ההון האנושי
הטכנולוגיה המתקדמת והרובוטיקה שתחליף את העובד האנושי במגוון תפקידים (החל מעבודה טכנית במחסנים ועד לניתוחים כירורגיים וכתיבת מאמרים לאינטרנט), תפטור את האדם ממשימות רבות, בעיקר ממטלות פיזיות, ולכן לעובדים יהיה יותר זמן להתרכז במשימות 'האנושיות', בדברים בהם המחשב לא יוכל להחליף אותם. 

מחויבות חברתית
ארגוני העתיד יהיו מחויבים לחברה, בין אם זה לנושאים סביבתיים כמו שמירה על כדור הארץ או סיוע למדינות נכשלות ועוד. ארגונים שלא תהיה להם מטרה, שלא יציעו לאנושות פתרונות לחיים טובים יותר ולעתיד טוב יותר – יתקשו לשרוד.

למידה תוך כדי עשייה
המשק ימשיך לצמוח בתנופה שתוביל לשינויים מהירים תמידיים. הארגון לא יוכל להרשות לעצמו לגייס ולפטר עובדים חדשות לבקרים ולכן הוא יצטרך להשקיע בהכשרת עובדים לתפקידים חדשים ולצרכים חדשים במהלך העבודה. אנחנו נראה יותר ויותר הדרכות און-ליין (לומדות). הלמידה וההכשרה המקצועית תאפשר לעובדים ניידות בתוך הארגון כך שנראה עובדים עוברים ממחלקה למחלקה, מפרויקט לפרויקט ואף משלבים בין מספר תפקידים ותחומי אחריות.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה