המעסיקים חייבים לתכנן סביבת עבודה לטווח הארוך

המעסיקים חייבים לתכנן סביבת עבודה לטווח הארוך

כך על פי ג'ונס פריסינג, נשיא Mnapower ארה"ב, המגיב לנתוני תעסוקה עדכניים לשנת 2012

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב, נתוני האבטלה הגיעו לשפל מאז פרוץ המשבר עם 8.3 אחוזי אבטלה בלבד. בחודש פברואר נפתחו במגזר הפרטי 233,000 משרות חדשות. המגמה המרכזית שבלטה בגלי הגיוס הייתה דרישה לאנשי מקצוע מתחום השירותים העסקיים (תחום זה בלבד ייצר 82,000 משרות חדשות), שירותי בריאות, הסעדה והארחה.

ג'פרי ג'ורס, יו"ר ומנכ"ל Manpower העולמית פנה לציבור המגייסים ואמר: "על רקע מגמת הגיוסים המתחזקת, המעסיקים צריכים לתכנן את סביבת העבודה לא רק לטווח הקצר אלא לטווח הארוך. זה מצריך שינויים, התאמה וגמישות. זה הזמן לשקול מודל חדש הנשען על עובדים זמניים בסביבת עבודה גמישה כחלופה לסביבת העבודה המסורתית אשר התאפיינה בעובדים קבועים במתכונת של משרה מלאה. הארגון זקוק למודל גמיש כדי להיות מסוגל להגיב בזמן אמת לדרישות חדשות ומשתנות. הגמישות הזו היא זו שתאפשר לארגון להתמודד בשוק התחרותי משום שהוא יאפשר לה להיערך ולהגיב לשינויים בלתי צפויים בשעת הכושר."

ג'ורס מציין את העובדה שמתוך 82,000 משרות חדשות שנפתחו בתחום השירותים העסקיים, 41,000 משרות (המהוות 50% מכלל המשרות בתחום) היו עבודות זמניות וגמישות (משרות חלקיות, עבודה מרחוק ועוד). ג'ורס: "נתון זה מוכיח שהמעסיקים התחילו להפנים את המודל העתידי של מצבת כוח אדם גמישה."

ג'ונס פריסינג, נשיא Manpower ארה"ב: "לעובדים ולמעסיקים יש סיבה קונקרטית להתעודד לנוכח הגידול הדרמטי במשרות החדשות. אנחנו רואים התעוררות מאסיבית בשוק העבודה ברחבי המדינה בסקטורים רבים ושונים. אולם כדי למנף את הארגון בתקופה זו, על המעסיקים להתמקד בניתוח צרכי הארגון והגדרת כישורים נחוצים לאיוש תפקידים עתידיים. היכולת של הארגון לצמוח, להגיב לדרישות שוק חדשות וטרנדים חדשים, לפתח מוצרים ושירותים חדשים, מוגבלת ליכולתו לגייס את הטאלנטים הנכונים ובזמן הנכון. העובדים מצדם צריכים להתמקד בפיתוח כישורים מקצועיים ספציפיים כדי שתהיה להם אפשרות להשתלב. אנחנו עדים לתנודות וטלטלות במגמות גיוס ולכן הסיכוי האמתי של מועמד להשתלב בעבודה טמון בידע ובכישורים שהוא רכש לעצמו."

חברת Manpower מספקת פתרונות מיון והשמה לחברות במשק ולה 4,200 סניפים ב-82 מדינות. החברה צפויה לפרסם את דוח התעסוקה הבינלאומי לרבעון השני של 2012 במהלך השבוע וניתן יהיה לעיין בו כאן, באתר HRus.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות