המחוזי: משכורות לעובדי "קיקה" בתוך 72 שעות

המחוזי: משכורות לעובדי "קיקה" בתוך 72 שעות

הקפאת ההליכים נגדה הוארכה עד 3 ביוני. בפרק הזמן הזה תנסה הרשת למצוא קונה ותבצע מכירת חיסול של מוצריה

שיתוף

האם מסתמן פתרון למשבר החמור של רשת הריהוט האוסטרית קיקה בישראל?

בית המשפט המחוזי בפתח-תקוה נעתר הבוקר (א') לבקשת החברה והאריך את הקפאת ההליכים לחברה עד 3 ביוני.

השופט אילן שילה קבע כי הנאמנים יפעלו להסדרת תביעות חוב של רוכשים, ספקים וכל נושה אחר של החברה. אשר לעובדים שלא קיבלו עדיין את משכורות אפריל, אלו ישולמו בתוך 72 שעות לרבות שכר עשרת ימי חודש מאי שעוכב אף הוא.

הבוקר דווח כי בכוונת קיקה ישראל להפעיל את הסניף במידה ותאושר הבקשה להקפאת הליכים. בנוסף, יתכן והסניף יפעל בינתיים במתכונת "שלם וקח", ולא באופן הקודם של הזמנות עם זמן אספקה ממושך של עד כמה שבועות או חודשים. במילים אחרות, מכירת המלאי הקיים במחירים אטרקטיביים.

במקביל, ינסו קברניטי החברה למצוא קונה. היה ולא יימצא כזה, תערוך קיקה מכירת חיסול של המלאי ששוויו מוערך ב-20 מיליון שקלים בקירוב. "זאת תהיה מכירת חיסול במחיר מקסימלי שיצליחו למכור, אבל אנחנו עדיין לא שם", אמרו בקיקה היום.

זאת ועוד: הנאמנים יקבלו מימון מבנק לאומי, בנק הפועלים ואשטרום נכסים (בעל השליטה), כאשר המימון יוקצה קודם עבור תשלום שכר לעובדים. השופט שילה קבע, בנוסף, כי בתוך שבוע יינתן דו"ח ראשוני ויתקיים דיון נוסף.

דו"חות החברה ל-2011 יש בהם כדי להוסיף עוד שמן למדורת הכעס של עובדי הרשת, שכן לפיהם, שכרו החודשי של מנכ"ל קיקה צביקה גולדנברג הוא 50 אלף שקל בחודש. זאת בנוסף לבונוס שנתי בסך 2% מרווחי החברה לפני מס או בגובה חמש משכורות לפי הגבוה מתוכם. עוד צוין בדו"חות כי גולדנברג יקבל מענק הקמה חד-פעמי על הסניף הראשון בסך 4 מיליון שקל ולמענק התמדה ביחס למספר שנות העבודה שכרגע לא נראה גדול במיוחד.

 פשיטת רגל

מנכ"ל החברה, צביקה גולדברג (צילום: יוסי חטב)

חובות בסך 159 מיליון שקל

בהסתדרות בירכו על החלטת בית המשפט בעניין תשלום המשכורות, שלושה ימים מאז הפכה בחמישי האחרון לארגון היציג של עובדי קיקה בתוך שעות ספורות. במקביל, התגייס גם מנכ"ל שירות התעסוקה באזור ה שרון והעמקים לעזרתם והצהיר כי הם יכולים להתחיל ולחתום אבטלה כבר כעת.

עוד קודם החלטת בית המשפט, הדגישה התובעת הראשית במשרד התמ"ת, עו"ד גלי לוי, כי כל מעסיק, גם מי שנמצא בקשיים כלכליים, כפוף להוראות חוקי העבודה.

"על המעסיק חלות הוראות חוק שהפרתן מהווה עבירה פלילית", פסקה לוי. "החובה לתשלום שכר מינימום במועדו היא אחת מאותן חובות ואי תשלום השכר במועדו מהווה עבירה פלילית שעלולה להוביל לכתב אישום כנגד המעביד. הקנס הפלילי המקסימלי שנקבע בחוק בגינה הינו 226,000ש"ח לכל עובד ולכל עבירה. חברה החושבת לגלגל את קשייה הכלכליים על כתפי עובדיה צריכה לקחת זאת בחשבון".

סך החובות וההתחייבויות של החברה עומד על 159 מיליון שקל, ומתוכם 70 מיליון שקל לבנקים. החוב לבנק הפועלים עומד על 42.7 מיליון שקל, ואילו החוב לבנק לאומי – 27.2 מיליון שקל.

קיקה מצויה בבעלות סולומון בטיטו (85%) וחברת אשטרום נכסים (15%).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה