רילוקיישן בהודו או משפט בישראל?

רילוקיישן בהודו או משפט בישראל?

מהנדס בחברת אלביט מערכות היה אמור להישלח לעבוד בחברת בת בהודו. חוזה העסקה התבטל ובמקומו יחל דיון משפטי בארץ לאחר שבית הדין החליט שיש לו סמכות שיפוטית

שיתוף
רילוקיישן

רילוקיישן

מהנדס בחברת אלביט הדמיה היה אמור להישלח לרילוקיישן בהודו, שם הוא אמור היה להתחיל לעבוד עבור חברת בת מקומית. המהנדס חתם על חוזה עבודה לשלוש שנים אולם ימים ספורים לפני יציאתו מהארץ (ב-2010) נקרא המהנדס למשרדו של מנכ"ל אלביט הדמיה ושם נאמר לו כי החוזה מבוטל מסיבות של צמצום פעילות החברה בהודו.

המהנדס הגיש תביעה לבית הדין לעבודה. אלביט הדמיה טענה כי התביעה צריכה להתנהל בהודו היות שחברת הבת בה הוא אמור היה לעבוד ממוקמת בהודו. בית הדין לעבודה פסק כי יש בסמכותו לדון בתביעה בישראל היות שהמו"מ התנהל בארץ וחוזה העבודה נחתם בארץ.

[adrotate banner="47"]

המהנדס הגיש תביעת פיצויים כנגד אלביט מערכות בבית הדין לעבודה אולם זו ביקשה לדחות את התביעה על הסף בטענה שאין לבית משפט בישראל את הסמכות לשפוט וכי תביעה שכזו צריכה להתנהל בבית משפט בבנגלור שבהודו.

השופטת אופירה דגן-טוכמכר קבעה כי יש להבחין בין שלב המשא ומתן לבין החוזה עצמו. השופטת קיבלה את עמדתו של התובע לפיה החוק ההודי קובע שבמקרה הנוכחי החוק פוקע מעיקרו, אשר על כן גם תניית מקום השיפוט הכלולה בו שוב אינה קיימת. בנוסף, השופטת ציינה כי בכל מקרה רשאי בית משפט ישראלי להחליט שעניין מסוים יידון בפניו, גם במקרה שבו קיימת התניית שיפוט זר. לבסוף ציינה השופטת כי מן הראוי שהתביעה תתנהל בישראל משיקולי נוחות שכן הצדדים והעדים כולם תושבי ישראל.

ניהול הון אנושי בשוק העבודה הרב לאומי הינו אחד מנושאי הדגל בכנס אסטרטגיית משאבי אנוש 2012 ובו ירצו מנהלים בכירים מחברת Mercer העולמית.        ההרשמה לכנס בעיצומה!

לסדרת כתבות אחרונות בנושא רילוקיין כאן באתר HRus

מה עובר על ענף הרילוקיישן?
ביטוח נסיעות רגיל ברילוקיישן מסכן את הצלחתו
נכון, הילד יכול לא להסתדר בגן… אבל ברילוקיישן יש גם סכנות אמיתיות!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה