אין כמו באתר הבית

אין כמו באתר הבית

רוצים לסנן 85% קורות חיים לא רלוונטיים? לא צריך ללכת רחוק לשם כך. אתר הבית שלכם הוא המקור האיכותי ביותר לקבלת קורות חיים רלוונטיים

שיתוף
גיוס עובדים

גיוס עובדים

אתר הבית שלכם, זה שעד כה שימש את החברה למיתוג, שיווק, הצגת שירותים ומוצרים להזמנה און-ליין או כעמודי מידע אינפורמטיביים אודות שירותים, מוצרים, מחלקות ואנשי קשר – הוא אחת הפלטפורמות החזקות ביותר לגיוס עובדים.

רק בחודש שעבר פורסמה ב-Wall Street Journal כתבה המבשרת שאתרי החברות הם פלטפורמה אפקטיבית יותר לגיוס עובדים / חיפוש משרה, אפילו בהשוואה לאתרי דרושים ולרשתות החברתיות.

הכתבה התבססה על מחקר שערכה חברת Jobs2Web, שגילה שמגייסים עוברים על 219 קורות חיים בממוצע לכל משרה כאשר הם מחפשים קורות חיים באתרי דרושים, במאגרי CV ו/או כשהם מאתרים מועמדים דרך הרשת החברתית. לעומת זאת, דורשי עבודה הסוקרים את עמוד הדרושים של אתר הבית מגישים 33 קורות חיים בממוצע ודורשי עבודה העושים שימוש במנוע החיפוש ומגיעים למודעות הדרושים מגישים בממוצע 32 קורות חיים לכל משרה.

קורות החיים שמגיעים דרך עמוד הדרושים באתרי הבית אמנם נופלים במספר אך לא באיכות ביחס ללוחות הדרושים האחרים. סטיב שפר, מנכ"ל Jobs2Web, מסביר את הפער במספר קורות החיים שנשלחים לכל משרה (פער של כ-85%) בין לוחות הדרושים ומאגרי קורות החיים הגדולים לבין עמוד הקריירה באתרי הבית: "מועמדים מגיעים ללוחות הדרושים הכלליים והם פשוט מגישים מועמדות לכל דבר שנראה להם קרוב. לעומתם, מועמדים המחפשים אחר תפקידים ספציפיים לפי מילות מפתח מוגדרות או מחפשים אחר עבודה בארגונים מסוימים, יגישו קורות חיים רק למשרות הרלוונטיות ביותר. הם הרבה יותר ממוקדים ולכן כאשר הם כבר שולחים קורות חיים, רוב הסיכויים שאלה יהיו רלוונטיים לתפקיד ולחברה."

הדרך למשוך מחפשי עבודה כישרוניים וממוקדים, היודעים בדיוק במה הם טובים ומה טוב להם, היא עמוד הבית של החברה אשר תוכנן ועוצב במיוחד לצורך העניין. כל מה שדרוש כדי לגייס אותם הוא אתר בית ובו עמוד קריירה אטרקטיבי על פי הכללים הבאים:

  • אתר הבית צריך להכיל עמוד דרושים רלוונטי, המתעדכן על בסיס קבוע וממנו נמחקות מודעות לא רלוונטיות (או שהן הופכות לסטטוס 'לא רלוונטי').
  • מודעות הדרושים צריכות להיות כמה שיותר אינפורמטיביות כדי לתת למועמדים כמה שיותר מידע על התפקיד, על תחומי האחריות, על דרישות הסף ועוד.
  • מודעות הדרושים צריכות להכיל מילות חיפוש רלוונטיות כדי שמנועי החיפוש יובילו את המחפשים לעמודים הנכונים.
  • עמוד הדרושים צריך להכיל אינפורמציה כללית על הארגון כמעסיק (כמה עובדים מועסקים כיום בארגון, במה עוסק הארגון, כיצד הייתם מאפיינים את התרבות הארגונית, איזה סוג של עובדים אתם מחפשים ועוד). מומלץ לעצב את העמוד כך שיעביר את המסרים העיקריים, את ה-look & feel של המקום.
  • מודעות הדרושים צריכות להיות משכנעות כך שהן יניעו את המועמדים הרלוונטיים להגיש מועמדותם באופן מידי.
  • יש לאפשר למועמדים להגיש את מועמדותם בקלות יחסית באמצעות ממשק ידידותי לשליחת קורות חיים או הפנייה לתיבת דוא"ל. ברגע שהמועמד שולח קורות חיים, יש לשלוח לו מענה אוטומטי שפנייתו התקבלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה