המאבטחים במודיעין ומכבים-רעות שובתים מהיום

המאבטחים במודיעין ומכבים-רעות שובתים מהיום

לטענתם, החברה קיצצה בחופשות המגיעות להם, ובניגוד להתחייבויותיה – הפרה כמה סעיפים בצו ההרחבה להסכם הקיבוצי בתחום השמירה

שיתוף

אחרי שאיימו בהשבתה בתחילת אפריל השנה, המאבטחים העובדים בחברת מיקוד בעיר מודיעין מממשים את שהבטיחו.

ועד המאבטחים של חברת האבטחה מיקוד בעיר, המאוגדים תחת ארגון כוח לעובדים ומועסקים תחת סטטוס של עובדי קבלן, פתחו היום במאבק ארגוני במסגרתו השביתו לסירוגין את פעילותם השוטפת.

מדובר בסך-הכל ב-100 עובדים, המבצעים כ-75% מעבודות האבטחה בעיר. אלו ישביתו היום תחילה את פעילות המחסומים הליליים בכניסה ליישובים מכבים ורעות וכן את סיורי הרכב במודיעין.

לטענתם, החברה קיצצה בחופשות המגיעות להם, ובניגוד להתחייבויותיה – הפרה כמה סעיפים בצו ההרחבה להסכם הקיבוצי בתחום השמירה ובכללם דרישה מעובדים לכסות בעצמם את אגרת הנשק וניכוי דמי חבר להסתדרות על אף שהם מאוגדים כבר ב"כוח לעובדים".

במאבטחים בקבוצת מיקוד נכללים סיירים (כ-20 סטודנטים ויוצאי צבא המסיירים ברכב ובמחסומים); כ-80 עובדי מוסדות חינוך, לרבות פנסיונרים בחלקם המועסקים באבטחת בתי הספר וכן מוקדנים העובדים בצמוד לעובדי העירייה.

יו"ר ועד המאבטחים, נעם וקס, פירט את תחושות העובדים ביחס למצב הקיים. "כבר במפגש הראשון התחייבה הנהלת מיקוד להעניק לעובדים את כל הזכויות שלא מומשו עד אז. היום אנו יכולים לומר כי לא רק שהמצב לא תוקן, בתחומים רבים המצב החמיר: לאחרונה נתבשרנו כי ימי החופש שלנו יקוצצו במחצית, ללא כל הסבר מצד ההנהלה. מצבם של מאבטחי בתי הספר, מרביתם עובדים מבוגרים (חלקם אף מעבר לגיל הפנסיה) בעייתי במיוחד – לפי החוק זכאים עובדים לתשלום מלא בימי חג בתנאי שעבדו יום לפני וים אחרי החג. מאחר וחופשת ביה"ס מתחילה תשעה ימים לפני ערב החג, לא מקבלים המאבטחים תשלום.

"זו פשוט בושה שאנשים שיכולים להיות הסבים שלנו, עובדי בכל מזג אוויר ללא עמדת שמירה, ללא חימום או קירור ללא קורת גג בשמש קופחת או בגשם שוטף ללא חשמל או מים. זו החובה המוסרית שלנו כאזרחי העיר ובוודאי כוועד לדאוג להם". הוסיף ווקס.

 

מאבטחי "מודיעין אזרחי" בירושלים: ההנהלה פוגעת בתנאי העסקתנו"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה