שיתוף

בני דור המילניום הם כוח העבודה החזק ביותר כיום, במרבית המדינות בעולם.

בני הדור הצעיר עושים את דרכם לפסגה בכל תחומי התעשייה ומה שניכר הוא, שהם מאוד מעוניינים לתרום, להוכיח את עצמם ולהתקדם. הדחף שלהם הוא לקחת את ההובלה ביצירת רעיונות ועיצוב פתרונות.

מחקרים רבים שנערכו בנושא מבנה העבודה של בני דור המילניום הראו שוב ושוב כי בני הדור הצעיר מחפשים הזדמנויות לשינוי משמעותי והזדמנויות לפתח את היכולות שלה, והם מעריכים סביבות עבודה מגוונות וגמישות.

הדרך להגדלת המעורבות בארגון: יצירת הזדמנויות למנהיגות בכל רמה
כיום כבר ברור לכל כי 'צמיחה בקריירה 'פירושה משהו שונה לכולם, אבל כמו אלה שבאו לפניהם, בני דור המילניום רוצים להרחיב את כישורי המנהיגות שלהם ולגדול כמנהיגים כדי שיוכלו להצליח בשנים הבאות. הם גדלו למודל של שיתוף רעיונות ושיתוף מידע באופן חופשי, והם רגילים לקבל משוב מידי כדי שיוכלו להעשיר את המחשבות והרעיונות שלהם.

עובדים צעירים יכולים לחוות מנהיגות ולהיכנס למסלול של הכשרה למנהיגות בארגון בכל רמה, כך שיהיו מעורבים יותר ושבעי רצון וישמרו בארגון לאורך שנים רבות. יש להבין, כי הרצון של אותם עובדים צעירים לגדול ולהשפיע הוא מה שמניע אותם בעבודה, ואין לוותר על ההזדמנות לספק להם את זה.

הזדמנויות למנהיגות לא מסופקות רק עבור אלו העובדים בחברה. פיתוח מנהיגות יכול להתחיל מוקדם כשחברות משקיעות בסטודנטים במהלך גיוס עובדים. הסטודנטים מוזמנים להשתתף בכנסים של החברה, לעבוד בחברה כמתמחים ולהגדיל את נוכחותם במקום העבודה. במסגרות אלו נבחנים גם כישורי המנהיגות שלהם ומרשם הפוטנציאל שלהם לשמש כמנהיגי החברה בעתיד. כנ"ל כמובן גם לגבי עובדי החברה הצעירים, בפניהם נפתחות הזדמנויות למנהיגות בכל עת שאפשר.

הזמן להתחיל לפעול הוא עכשיו. יצירת התכונות המותאמות במיוחד לדורות הצעירים האלה לא תמיד תהיה התשובה, אבל לאפשר ולעודד מנהיגות בכל רמה יכולים באמת להשפיע על האופן שבו תמשכו עובדים מוכשרים נוספים לחברה שלכם ותשמרו את אלו הקיימים. ללא קשר לגיל או לתואר התפקיד, לאחר שכל המחשבות והרעיונות שהונחו על השולחן יהפכו לרעיונות טובים תוכלו להבין עד כמה בני דור המילניום העובדים אצלכם מוכנים לתרום, להיות מעורבים, ולקחת את ההובלה בעיצוב פתרונות ובתרומת נקודות מבט חדשות. הגיע הזמן שארגונים יתחילו לאפשר לעובדים הללו להשמיע את קולם ויכינו אותם למנהיגות.

קריטריונים חשובים והכרחיים למנהיגות:

העובדים מבססים את מנהיגותם על כוח עם אנשים לעומת כוח על אנשים.

הם רוצים לשתף פעולה במקום לשלוט.

המנהיגות שלהם מבוססת על כישורים ולא על עמדה או על תואר.

ההשפעה שלהם נקבעת על ידי הזדמנויות ולא ע"י תרשימים ארגוניים.

הם מובילים אחרים כי אחרים מכבדים אותם, לא מפני שהם מפחדים מהם.

הם משרתים לצד חסידיהם ולא שולטים מעליהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה