שיתוף

מחוברות עובדים חשובה כיום אף יותר מתמיד לאור ריבוי העובדים מהבית . הניסיון להגביר את מחוברות העובדים לארגון מוטל כתמיד על כתפי משאבי אנוש.

הסוגייה שמנהלי משאבי אנוש מתחבטים בה בימים אלה, אף יותר מאשר בימים שלפני פרוץ משבר הקורונה היא, מהן הדרכים הטובות ביותר להגביר את מידת המחוברות של העובדים.

ברקע קיים תמיד החשש – האם הפעילויות שהארגון נוקט כדי להגביר את מידת המחוברות של הארגון אכן מניבות את התוצאות הרצויות או שאולי במקרים מסויימים הן גורמות יותר נזק מתועלת.

ראשית יש לציין, כי פעילויות שהן באמת אפקטיביות להגברת מחוברות העובדים צריכות להרגיש אמיתיות. לעולם לא מאולצות.

ומה שאף חשוב מכך, פעילויות אלה צריכות להיות זמינות בכל שלב של עבודתו של העובד בארגון, החל משלב הקליטה, דרך מפגשי צוות, כחלק מהצמיחה המקצועית של העובד ועד לפרישתו או עזיבתו.

אחת העובדות שהוכחו כנכונות באופן קטגורי היא שמחוברות העובדים היא דבר שיש להשקיע בו כבר ביום העבודה הראשון של העובד. או אף לפני כן, בעת היותו מועמד.

ממחקר שבוצע בקרב עובדים בארה"ב עולה, כי כ-86 אחוזים מהעובדים מחליטים אם הם יישארו בתפקידם החדש בארגון שזה עתה הצטרפו אליו, או יעזבו את התפקיד לתפקיד או לארגון אחר, במהלך שלושה החודשים הראשונים להצטרפותם לחברה.

זהו חלון זמן די קצר עבור החברה מבחינת יכולתה להציג את האטרקטיביות שלה בפני אותו עובד חדש. ולכן, יש חשיבות רבה להתחיל בהידוק הקשר כבר ביום הראשון לעבודתו בחברה.

יש לא מעט חברות ענק בינלאומית שהחלו לנקוט בגישות משולבות הכוללות פעילויות המתחילות כבר ביום העבודה הראשון.

מנתונים שמתפרסמים על ידי הרשת החברתית המקצועית לינקדאין עולה, כי בין החברות הללו ניתן למצוא ענקים כמו גוגל, פייסבוק, יבמ ועוד.

אין זה סוד שלא לא לכל חברה יש את המשאבים שעומדים לרשותם של ענקים אלה. ובכל זאת, יש דרכים להפוך את הימים הראשונים של העובד בחברה למהנים ופרודוקטיביים בעת ובעונה אחת.

מאחר שבימים אלה עובדים חדשים עובדים מהבית מיומם הראשון בעבודה, ניתן לערוך להם סיור וירטואלי שבמהלכו הם יתוודעו אל חברי הצוות שלהם ויוכלו לשאול שאלות ולהתייעץ לגבי כל היבט של העבודה, התפקיד והנושאים הפרוצדורליים. זוהי פעילות שניתנת לביצוע בקלות ובעלות נמוכה יחסית.

פעילות מסוג אחר, שהיא בעלת חשיבות גדולה ביותר היא לתת מספיק זמן לעובדים החדשים כדי לקיים אינטראקציה עם חברי הצוות ועמיתים אחרים.

ימי כייף היו בעבר מכשיר פופולרי להגברת מחוברות העובדים לארגון. אלא שבימים אלה לא ניתן לקיימם.

לכן יש למצוא דרכים למצוא תחליף לימי הכייף (הגיבוש) המסורתיים ולנסות לקיים פעילות חברתית מגבשת מרחוק (מהבית).

מומחים בתחום משאבי אנוש טוענים, כי מידת המחוברות של העובדים לארגון מושפעת במידה רבה מאוד ממידת המחוברות שלהם אל עובדים אחרים בארגון.

סוג שלישי של פעילויות להגברת מחוברות העובדים לארגון הוא פעילות של חונכות ופיתוח מקצועי.

חשוב לוודא שהעובדים ממשיכים כל הזמן להתעניין בתפקידם המקצועי, ומרגישים שהחברה מושקעת בצמיחה המקצועית שלהם.

אחרי הכול, כל ארגון היה רוצה שעובדים בעלי ביצועים גבוהים יפתחו את הקריירה שלהם בארגון עצמו לא במקום אחר.

הקמת תוכנית חונכות משלבת מחוברות חברתית לארגון עם צמיחה מקצועית. היא מספקת כלי שיכול לספק הנחיות לגבי התרבות הארגונית, לגבי ציפיות ספציפיות מהתפקיד, לגבי המיומנויות שהעובד החדש צריך לקחת בחשבון שיהיה עליו לרכוש וכו'. כל זאת, תוך פיתוח קשרים אישיים בין חברי הצוות בעלי רמות ניסיון שונות.

בה בעת ניתן לקיים שיתוף פעולה בין דורי בחברה, כאשר העובדים הצעירים יכולים לסייע לעובדים המבוגרים יותר להתעדכן במגמות הטכנולוגיה החדשות ביותר, בעוד שהעובדים הוותיקים יכולים לסייע לעובדים הצעירים הודות לניסיונם רב השנים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה