שיתוף

כולם כיום מודעים ועוסקים בנושא מעורבות העובדים ולמרות זאת, דו"ח מצב העבודה האמריקאי שפרסמה חברת Gallup הראה כי 70% מהעובדים האמריקאים לא היו מעורבים בעבודה. ברחבי העולם, מספר האנשים שלא היו מעורבים בעבודתם עמד על 87%.

אז מה קורה בעצם?

האם יש יותר מדי חשיבה מסורתית וותיקה? האם היוזמות למעורבות עובדים שחברות מיישמות בגדר בזבוז זמן? האם יש משהו עמוק יותר?! תהיה התשובה אשר תהיה, ברור שהדברים אינם פועלים.

רוב העובדים פשוט לא מעורבים בעבודה. חברות רבות אינן יוצרות סביבת עבודה בה העובדים יכולים לזרוח. זה ברור, כיוון שהעובדים וודאי רוצים ללכת לעבודה להיות גאים במה שהם עושים ולתרום יותר למען ההצלחה של הארגון. המושגים של שליטה ותכלית הם אותנטיים מאוד, העובדים רוצים לתרום למשהו שגדול מהם.

מהי הטעות הגדולה שחברות עושות?

הבעיה הגדולה ביותר היא שחברות מתייחסות למעורבות עובדים כאל תכנית חד-פעמית. רב החברות מבצעות סקר מעורבות שנתי רק כדי להיות בעניין. החלק המפתיע ביותר של מה שהחברות הללו עושות הוא, שהן חושבות שביצוע סקר שנתי מספיק על מנת לטפל בבעיית מעורבות העובדים שלהן, כאילו כל בעיות המעורבות יפתרו באמצעות סקר.

האמת היא, שסקר הוא רק הצעד הראשון. ברגע שאתה מודד את המעורבות, אתה צריך לשפר, ועליך לפעול. שנה היא פרק זמן ארוך מדי ליצור לולאת משוב.

המחקר של Gallup מצא כי חברות רבות יצרו סקרים רק כדי לספק את מה שהן רוצות לשמוע, במקום לחשוף בעיות עמוקות יותר.

החברות שכן פועלות למען מעורבות העובדים, ממוקדות ומשקיעות הרבה במעורבות זו ויוצרות תרבות המבוססת על ערכי יסוד וחזון מרגש.

הן מספקות הזדמנויות פיתוח וקידום ברורות עבור העובדים שלהן והכי חשוב, הן מכבדות את העובדים שלהם. דברים כמו אוטונומיה, גמישות, יזון בין העבודה והבית, לא חומקים מעיניהן.

דגש על המנהלים בחברה

משהו שלא תלמדו בבית הספר לעסקים: ההחלטה הגדולה ביותר שתעשה בעבודה שלך – היא את מי תמנה כמנהל. כאשר אתה מציב מנהל לא נכון, שום דבר לא יתקן את ההחלטה הרעה. לא פיצוי, לא הטבות – כלום.

ישנם שני דברים חשובים שיש לזכור כשמדובר במנהלים שעובדים בחברה שלך:

מנהלים מהווים 70% מהשונות בציוני מעורבות העובדים.

לחברות עם עובדים מעורבים יש הזדמנויות לפיתוח.

אם אתה רוצה להתמקד בתחום אחד כדי לוודא שהמעורבות תשתפר, תוך התמקדות בפיתוח והכשרת המנהלים שלך.
חשוב להבין עד כמה גדולה השפעת המנהל על מעורבות העובדים בחברה, וישנה חשיבות עליונה להציב את האנשים הטובים ביותר בעמדות הניהול.

דרכים לשיפור מעורבות העובדים

על מנת לשפר באופן משמעותי את מעורבות העובדים, עליך להשריש את הרעיון של עובדים מאושרים בתרבות הארגונית שלך.

יצירת תרבות שבה עובדים יכולים להיכנס לעבודה ולהשתמש בידע שלהם, לפתח את כישוריהם, ולעבוד עם אנשים מדהימים הוא המקום שבו תקבל את התוצאות שלך.

2 רעיונות שתוכל להשתמש בהם כדי לשפר את מעורבות העובדים:

משובים תכופים

משובים תכופים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להראות לעובדים שאכפת לך מהם ולהעריך את דעתם.
צור אווירה נוחה ומעצימה עם העובדים שלך כדי שיקבלו גם את הביקורת בצורה בונה. הקפד לספר לעובדים שלך עד כמה אתה מעריך אותם ועד כמה הם חשובים בחברה.

צמיחה מקצועית

צמיחה מקצועית ופיתוח אישי הם ללא ספק המניע הגדול ביותר של המעורבות. כאשר העובדים מפסיקים להתפתח, הם הופכים להיות מרוחקים ומבודדים.
צריך לתת לעובדים במה ולפתח את כישוריהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה