שיתוף

לא משנה כמה מוכשר הטלנט שנקלט זה עתה בחברה, לאף מנהל משאבי אנוש אין ערובה שהכישרונות שלו יתורגמו לביצועים מעולים.

במילים אחרות, לאף מנהל משאבי אנוש אין ערובה לכך שהגיוס שעל פניו היה נראה מוצלח ביותר, לא יתגלה כגיוס שגוי.

אחת הסוגיות המאתגרות ביותר עבור מנהלי משאבי אנוש היא למה עובדים מסויימים מתקדמים ומשיגים את המטרות שהוקצו להם, או שהם שמו לעצמם, בעוד שעובדים אחרים, מוכשרים ומיומנים ככל שיהיו, לא מצליחים בכך.

יתרה מכך, איך קורה, שעובדים מסויימים בעלי פוטנציאל רב ויכולות גבוהות לא מצליחים לממש את הפוטנציאל שלהם ולא מגיעים להישגים, בעוד שעובדים בעלי יכולות בינוניות למדי, כן מתקדמים, מתפתחים, מצליחים ומגיעים רחוק.

המציאות בשטח מצביעה על כך שלא משנה כמה העובד שגייסתם הוא חכם, בעל ידע ומנוסה, בדרך כלל יש הבדל בין מה שהוא יכול לעשות לבין מה שהוא עושה בפועל.

מציאות זו היא אחת הסיבות לכך שמאמצי זיהוי טלנטים נכשלים. כאשר מעסיקים מתמקדים יותר מדי בפוטנציאל של המועמדים, הם שוכחים שמה שהם צריכים לנסות לחזות, זה מה סביר להניח שהמועמדים יעשו בפועל לאחר שהם יכנסו לתפקיד.

ככל הנראה, תמיד יהיה הבדל בין מה שמנהל משאבי האנוש רואה במועמדים כאשר הם מגישים מועמדות לעבודה ובין מה שהוא רואה כאשר הם ממלאים את התפקיד.

מחקרים מראים, כי מעט מאוד אנשים שמצליחים למצות את המיטב מכישוריהם, ובה בעת הם גם בעלי מוטיבציה גבוהה ומקסימלית לאורך תקופות ממושכות.

למעשה, גם אם עובדים מסויימים חושבים שהם מבצעים את המיטב וממצים את היכולות שלהם, במקרים לא מעטים הם טועים.

עוד מעולה ממחקרים רבים, כי בדרך כלל יש חפיפה מעטה בין מה שאנשים חושבים שהם מסוגלים לעשות לבין הביצועים שלהם בפועל.

כלומר זה פועל בשני הכיוונים. יש אנשים שמעריכים את היכולות שלהם בהערכת יתר. ומנגד, יש הרבה מאוד אנשים שמעריכים הערכת חסר את היכולות שלהם והם מאוד ביקורתיים כלפי עצמם. המשמעות היא שמודעות עצמית היא מרכיב קריטי לצורך מיצוי הפוטנציאל.

אחת החידות שמנהלי משאבי אנוש נדרשים לפתור היא למה זה קורה. מהם גורמי המפתח שיוצרים את הפער המאוד משמעותי בין פוטנציאל היכולות לבין לבין מימושן.

היכולת לפתור את החידה הזאת של מה מונע מעובד לממש את הפוטנציאל שלו היא נושא קריטי עבור מנהלי משאבי אנוש ומנהלי חברות.

הסיבה לכך שהנושא הזה קריטי היא, שהוא מהווה את מוקד הבעיה בהשגת יעדים. הסוגייה הזאת ניצבת בבסיס השאלות מה מאפשר לעובד להתקדם, מה מונע ממנו להתקדם ומה יאפשר לכל עובד להצליח תוך מימוש הפוטנציאל שלו.

הצלחה היא, בין השאר, המידה בה אדם השיג את המטרות שהוא הגדיר עבור עצמו. הצלחתם של העובדים היא הצלחתו של הארגון.

המשמעות היא, שכדי שהארגון יצליח, הוא תלוי בהצלחת כל אחד מעובדיו. לכן, כאשר ארגון קולט עובד חדש, חשוב מאוד שמנהל משאבי האנוש והמנהל הישיר כאחד, ימצאו את הדרך לעזור לו להצליח ולמצות את הפוטנציאל שלו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה