האמת על דור המילניום

האמת על דור המילניום

מאות ספרים, סדנאות, הדרכות וסמינרים פותחו ע"י מומחים בתחומם, העוסקים בהתמודדות עם דור המילניום בהעסקתם ושימורם בחברה. אך האם החשש והניתוחים הללו אכן מוצדקים?!

שיתוף

בתכנית סאטרדיי נייט לייב, עלה מערכון משעשע בנושא העסקת דור המילניום. אשה צעירה מסמסת בטלפון שלה בקצב מטורף, תוך כדי נכנסת למשרדו של המנהל שלה ומבקשת ממנו קידום. היא עושה זאת באגביות תוך שהיא כמעט ולא מסירה את עיניה מהנייד. המנהל שואל אותה כמה זמן היא עובדת בחברה, והיא עונה: "שלושה ימים."

המערכון משעשע אומנם, אך בפועל, זו התמונה המוצגת במרבית המחקרים ומרב המנהלים, המעסיקים את עובדי דור המילניום. הדעה הרווחת לגביי העסקת אנשי המילניום היא שהם חשים שמגיע להם הכל, חסרי סבלנות, מוסחים בקלות, שקועים בעצמם, עצלנים, ולא סביר שישארו במקום עבודה אחד לאורך זמן. בצד החיובי, דור המילניום מוצג כבעל תפישה מהירה וחדה, בעל מיומנות טכנולוגית ויכולת קליטה גבוהה של טכנולוגיה חדשה, מכווני מטרה ושואפים להגיע לפסגה.

כמו כל מחקר שמתפרסם, תמיד יש את המחקר שמגיע אחריו. במקרה של דור המילניום, המחקרים החדשים שקראתי בנושא, מציגים תמונה שונה מיתר המחקרים לגביי הדור הצעיר.
למרות החשש והעיסוק האובססיבי של חברות בנושא פענוח דור המילניום, אשר מעט מאוד מהן נשענות על מחקרים אמפיריים מוצקים, מסכת ראיות הולכות ומצטברות מראה, כי העובדים בכל הגילאים הרבה יותר דומים אלו לאלו מאשר שונים, בגישות ובערכים שלהם לעבודה. כאשר ישנם פערים בין דור המילניום לדור הבוגר, הם מסתכמים ההבדלים קטנים שתמיד היו קיימים בין עובדים צעירים ומבוגרים לאורך ההיסטוריה. מסתבר, על פי המחקרים האחרונים, כי דור המילניום מחפש מחפש מטרה, משוב, ואיזון בין החיים האישיים לעבודה.

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג 'וושינגטון בשיתוף משרד ההגנה של ארה"ב, ניתחו למעלה מ -20 מחקרים שחלקם פורסמו וחלקם לא, העוסקים בחינת הבדלים בין-דוריים. החוקרים הגיעו למסקנה כי הבדלים משמעותיים בין הדורות ככל הנראה לא קיימים במקום העבודה. את ההבדלים הקטנים שמופיעים ניתן לייחס לגורמים כגון רמת החיים יותר מאשר לפערי הדורות. החוקרים אומרים כי: "התערבויות ארגוניות ממוקדות לצורך התמודדות עם הבדלי דורות לא יוכלו להיות יעילות." כפי ש- אלספת ריב כתב ב- " "Atlanticבשנת 2013: "זה לא אנשים שנולדו אחרי 1980 הם נרקיסיסטים, הם נרקיסיסטים כיוון שהם צעירים, והם מקבלים על עצמם יותר ויותר ככל שהם מתבגרים."

גם הסטריאוטיפים המקובלים ביותר על דור המילניום נראים חשודים. בשנה שעברה, מכון IBM להערכת עסקים פרסם דו"ח שכותרתו "מיתוסים, הגזמות ואמיתות לא נעימות:. הסיפור האמיתי מאחורי דור המילניום במקום העבודה". בהתבסס על מחקר רב-דורי של 1,784 עובדים מחברות על פני 12 מדינות ו-6 תעשיות, המחקר גילה כי 25% מעובדי דור המילניום שואפים ליצור השפעה חיובית על הארגון שלהם. ההבדלים הם מינימליים בין הדורות באופן אחיד על פני תשעה משתנים נוספים.

מחקר ארצי שהוזמן ע"י CNBC בשנת 2015 מראה, שכאשר מסתכלים על 6 התכונות החשובות של מעסיק פוטנציאלי עבור העובד: אתיקה, פרקטיקה סביבתית, איזון בין עבודה לחיים, רווחיות, גיוון תעסוקתי, ומוניטין – התגלה כי העדפותיהם של עובדי דור המילניום מהמעסיקים לגביי כל 6 התכונות, הן דומות מאוד להעדפותיהם של עובדים מבוגרים יותר. דור המילניום דיווחו כי הם מרוצים יותר ככל שהחברה מספקת עבורם הכשרות , בהשוואה ל -76% מיתר האוכלוסייה שהשיבו באופן דומה. 76% מדור המילניום השיבו שהיו מרוצים מהזדמנויות לקידום – 10 נקודות אחוז גבוה יותר מאשר שאר האוכלוסייה.

אך לא רק מחקרים מציגים דמיון בין עובדי דור המילניום ליתר העובדים בחברה. בחברת רואי החשבון הענקית KPMG – דור המילניום בחברה מייצג את מרבית כוח העבודה בארגון – כ- 30,000 בני-אדם. הארגון מדווח על חוסר הבדל ניכר בין דור המילניום לעובדים האחרים, על פי סקר העובדים השנתי שלו. דור המילניום של KPMG כמעט זהה לעמיתיהם המבוגרים בארגון בכל קנה מידה אפשרי: המעורבות הכוללת, תחושת הגאווה לעבוד בארגון, אופטימיות לגבי עתיד הארגון, אמון בהנהגה, ונכונות להמליץ על ארגון KPMG לחברים.

בנוסף לכך חברות רבות מדווחות כי העובדים הנוכחיים שלהם מתחת לגיל 35, נוטים פחות לעזוב את המשרד מאשר עמיתיהם בני אותו הגיל מלפני מספר שנים.
לאור כל הראיות הללו, ייתכן כי חברות המחפשות אסטרטגיות חדשות ליצירת מעורבות עם עובדי המילניום, למעשה מבזבזות את זמנן. את אותם משאבים ניתן יהיה להשקיע בפיתוח והכשרת דור המילניום, יחד עם דור הבוגרים בחברה, יותר מאשר להשקיע אותו בכלי פענוח הדור הצעיר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה