האם העובדים שלכם צריכים להיות בקשר עם המשרד במהלך החופש הגדול?

האם העובדים שלכם צריכים להיות בקשר עם המשרד במהלך החופש הגדול?

מהי התפישה הרווחת לגבי עמידה בקשר עם העובדים במהלך חופשת הקיץ?

שיתוף
עובדים בחופשה

עובדים בחופשה

העסק שלכם לא מפסיק לפעול כאשר העובדים יוצאים לחופשה. ישנם עדיין מוצרים ושירותים שיש למכור, שאלות מלקוחות וספקים שצריכות לקבל מענה ומשימות היום יום שצריך לטפל בהן. אך כאשר העובדים נמצאים בחופשה, האם צריך להפסיק להיות איתם בקשר?

מחקר מגלה כי מרבית העובדים חושבים על העבודה גם כאשר הם לא שם. על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידיAccountemps , 44% מהעובדים איבדו זעות שינה כתוצאה ממחשבות על נושאים הקשורים לעבודה שמציפות אותם. זה נובע בעיקר מעומס העבודה שלהם בשוטף, ומחילוקי דעות עם עמיתים לעבודה.

העובדה שכמעט מחצית מהעובדים לא יכולים לישון טוב בגלל חרדות הקשורות לעבודה מוכיחה דווקא את הצורך בלאפשר לעובדים לנפוש ולנוח. עם זאת, מדובר בבחירה אישית של העובד ולא בהכרח אמיתי, כיוון שישנם עובדים שדווקא העמידה בקשר עם המשרד, המנהלים, הקולגות והלקוחות שלהם, מפחיתה אצלם את רמות החרדה. העובדים צריכים להיות מטופלים כמו מבוגרים ויש להשאיר את ההחלטה האם להיות בקשר עם המשרד במהלך החופשה שלהם, עד כמה להיות בקשר והאם בכלל להתנתק. על המנהלים לסמוך על העובדים שלהם שיקבלו את הבחירות הנכונות עבורם.

היתרונות של עמידה בקשר עם העובדים במהלך החופשה

ישנם יתרונות רבים עבור החברה בעמידה בקשר עם העובדים בזמן חופשה, כיוון שהעסק ממשיך לפעול כרגיל וישנם המון דברים שניתן להיעזר בהם. בנוסף, ישנם אנשים שנלחצים יותר מדי אם הם לא בודקים את הדוא"ל שלהם כרגיל והם יעדיפו להשקיע חמש דקות בכל בוקר כדי לבדוק שהכל פועל כשורה. לעובדים אלו יהיה קשה להירגע מבלי לבדוק את המצב בעבודה מידי יום, גם מרחוק. לכן, יש לאפשר להם זאת כמובן. אלו עובדים שמעדיפים להיות תמיד בשליטה על המצב. וישנם עובדים אחרים, שיעדיפו למצות את החופשה עד תום ולא להתחבר למחשב, לאינטרנט ולאימייל של העבודה כדי שלא להילחץ מכך.

החסרונות של עמידה בקשר עם העובדים במהלך החופשה

אם העובדים בודקים אימיילים ומנסים לפתור בעיות מרחוק, הם אף פעם לא "מכבים" את מתג העבודה באמת. הם לא יכולים למצות את החופשה עד הסוף, להירגע ולנוח ולבלות היטב עם בני זוגם או משפחתם מבלי הסחות הדעת המקצועיות. אנשים מסוימים רוצים להפריד לחלוטין את עניין העבודה מהבילויים כאשר הם בחופשה. ובעוד שכמה עובדים מרגישים טוב יותר לאחר בדיקה של אימיילים כל חמש דקות, אחרים יעדיפו להתנתק לחלוטין ולא להיכנס לתיבת המייל עד לחזרה מהחופשה. לפעמים, כניסה לתיבת הדוא"ל וקריאה של מיילים עם תלונות לקוחות או מצב כאוטי בעבודה, יכולים להכניס את העובד לסטרס וזה ישפיע עליו ועל הסובבים באותו ויכול לפגוע בחופשה המהנה שלהם. כך או כך כאמור, העובדים צריכים להיות מסוגלים להחליט בעצמם מה הכי טוב עבורם.

הגדרת ציפיות

חברות מסוימות יוצרות מדיניות ברורה לגבי יצירת קשר עם עובדים מחוץ לשעות העבודה הרגילות. הן מנסות לאזן את הצרכים של העובדים ואת אלו של החברה במהלך החופשה של העובד. כמובן, שככל שהתפקיד בכיר יותר, כך הצורך לעמוד בקשר עם אותו עובד/מנהל גדל בהתאם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה