שיתוף

 אנחנו נמצאים בעידן של שינויים מהירים: הלקוחות משתנים, הטכנולוגיה משתנה, העובדים

משתנים וכל מה שהכרנו היום הופך מחר ללא רלוונטי.

ארגונים נדרשים כיום יותר מתמיד לדעת, כיצד לחבר ולרתום את העובדים לתהליכים חדשים, להפוך אותם ל'סוכני שינוי' כדי שיובילו יוזמות ורעיונות חדשניים, יתנו מענה לדרישות השוק ויפתרו את כאבי הלקוחות באופן מדויק.

יצרתי במיוחד עבורכם 10 שאלות אשר יכולות לשמש אתכם כמצפן:

1 האם הגדרתם תכלית ומטרת-על לארגון או מחלקה בשיתוף העובדים? במקרה הטוב הם מכירים את זה כטקסט באתר או כרזה על הקיר, במקרה הרע לא מודעים כלל.

עצם ההגדרה המשותפת היא-היא החשובה ויוצרת הבנה של כולם "לאן פנינו".

2 האם רק אנשי המכירות מדברים עם הלקוחות של הארגון, והאם המושג 'נקודת מבט הוליסטית' נשמע כמו לקוח מעולם תוכן אחר.

או האם הנכם דואגים שכולם ידברו 'שפה' אחת מוכוונת לקוח, וכל סוגייה ובעיה נבחנות לאור המחויבות ליצור את חווית הלקוח הטובה ביותר.

3 האם קיים שיתוף העובדים בתמונה הגדולה וחיבור הנקודות עבור העובדים, על-מנת שיראו זווית ראייה רחבה יותר וירגישו את תרומתם המשמעותית ביומיום.

האם אתם נוהגים לחגוג ניצחונות קטנים ולא רק הצלחות גדולות, כדי ליצור גאוות יחידה ולסמן לאנשים את הדרך הרצויה.

4 האם שינויים משמעותיים ותהליכים חשובים הנוגעים לעובדים, משוקפים להם לפני או אחרי מעשה: חישבו איך אתם הייתם רוצים לקבל מידע הנוגע לכם ישירות ומהי הדרך הטובה ביותר לרתום אנשים לתהליכי שינוי.

5 האם הקול של העובדים נשמע באופן מובנה ושיטתי כולל דעות שלמנהלים לא תמיד נעים לשמוע (לא 'שולחן עגול' עם הנהלה פעם בשנה או 'הדלת הפתוחה' שאף אחד לא באמת מעז להיכנס ולומר את דעתו).

הרעיונות הכי טובים יגיעו מהעובדים והלקוחות שלכם, לכן חשוב לעודד זאת, לתת להם פידבק מיידי ולסייע להוציא אותם מן הכוח אל הפועל.

6 האם מתקיימים שיתופי פעולה מובנים חוצי-חברה ומחלקות סביב נושאים שונים, החל בממשקים פנימיים וכלה בחווית לקוח ודרכים לשיפורה.

7 האם יש קהילות פנים-ארגוניות חוצות היררכיה ומחלקות המבוססות על תחביבים, כישורים ותחומי עניין של העובדים שלכם.

קהילות אלו לא זקוקות למשאבים, כל שהן צריכות הוא הכוונה ועידוד, לשם יצירת מארג פנימי של חיבורים שלא היו קורים אלמלא הקהילה.

8 האם אתם מדברים על כך שצריך להיות חדשניים אבל אסור אף פעם לטעות. או שמעודדים טעויות כמדד לחדשנות והתפתחות בקרב הצוותים.

9 האם כאשר נכשלים (כולנו בני-אדם זה קורה גם לטובים שביננו) מחפשים את מי לתלות, או מנתחים יחד בצוות מה קרה ולומדים מהטעויות ומסיקים תובנות להמשך הדרך.
 
10 האם כל עובד יודע כיצד הוא יכול להתפתח, והאם אופק מקצועי הוא נושא שדנים בו מ-day one ובוחנים אותו כל כמה חודשים – עובד ומנהל יחד.

האם העובדים מרגישים שיש מי שמעודד אותם להתפתח, לגדול ולצאת מאזור הנוחות שלהם לטובת צמיחה אישית וארגונית.

אם רוב התשובות נענו בחיוב אזי הארגון שלכם מעורר השראה ונשמח לשיתופים כדי ללמוד מהמומחים!

אם לא, לא נורא, כל נקודה בזמן היא רגע מתאים לשינוי והתחדשות.
בפרוס עלינו חגי תשרי ושנת 2020 כבר נוקשת בדלת, זה הזמן הנכון להיערכות, תכנון וחשיבה מחודשת.


מה כדאי לעשות?
  • נצלו את נובמבר-דצמבר לבניית תוכניות עבודה.
  • שלבו לפחות שלושה נושאים מהרשימה לעיל בהם תרצו להתמקד בשנה הקרובה.
  • פרטו לעצמכם, למה זה חשוב לכם ולמה שווה להשקיע בזה אנרגיה.
  • חשבו מה יהיה אחרת, שונה כאשר תשיגו זאת.
  • החליטו מהן הפעולות המיידיות ואלו פעולות לטווח הרחוק יש לקדם כדי להוציא זאת לפועל.

זכרו כי ארגון שישכיל להבין שהכוח המניע הוא העובדים שלו, וידאג ליישם פעולות אלה ביומיום, יהיה הארגון אשר יוביל את השינוי, ולא מובל על ידו.


הכותבת, מעין גנות, מרצה ומנחת סדנאות לפיתוח 'שחקני נשמה' ליצירת צמיחה ארגונית, בעלת מעל 15 שנות ניסיון בתפקידי ניהול, ליווי והקמה של יחידות עסקיות חדשות ביניהן לקסוס, כחברת הנהלה ושותפה להחדרת המותג לארץ תוך יצירת חווית לקוח ייחודית, מנהלת שותפים עסקיים במיקרוסופט תוך בניית מנועי צמיחה בשוק ה-IT וכיועצת לחווית לקוח בחברת ייעוץ. maayan@innerstar.co.il

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה