5 דרכים לשמר את כישרונות ההייטק שלך

5 דרכים לשמר את כישרונות ההייטק שלך

נושא שימור העובדים ושימור כישרונות בפרט, מעסיק רבות את אנשי משאבי האנוש שדואגים לפתח ולבסס בארגון תכניות שימור עובדים יצירתיות ואפקטיביות

שיתוף

גיוס ושימור כישרונות הם שניים מהנושאים החמים כיום בתחום משאבי האנוש, עם זאת הם לא אמורים להיות כל כך מסובכים. ישנם מספר דברים מרכזיים שתוכלו לעשות, כדי לא רק לשמר את הכישרונות הטכניים שלכם בחברה, אלא אף לטפח סביבת עבודה מדהימה תוך כדי שתבטיח גיוס כישרונות נוספים.

להלן כמה טיפים לשימור כישרונות ההייטק שלכם, ואף להעצים את מיתוג החברה:

שימו דגש על מה שחשוב

למרות שהכסף מדבר, ללא ספק, בכל הקשור לשמירה על כישרונות ההייטק שלך – שכר אינו הכל. שכר ותמריצים מהווים שיקול חשוב בהחלטותיהם של הכישרונות להישאר בחברה מסוימת, אך הם לא יהיו הגורם המכריע עבורם. סקרים מראים כי 52% מהמהנדסים בארה"ב יעדיפו להשתכר טיפה פחות, ולעבוד עבור מותג מדהים.

אם כך, יש לשים דגש על מה שחשוב לכישרונות ולהעצים את מותג הארגון שלכם. הכל מתחיל בביסוס תרבות חברה מתקדמת וחדשנית. עם תכניות הכשרה ופיתוח לעובדים, פעילויות גיבוש מיוחדות, משרדים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים, מדיניות שקופה ונגישות להנהלת החברה. האנשים שלהם הדברים הללו חשובים, הם גם אותם האנשים שתרצה שיישארו איתך.

מצא מה מייחד את הארגון

אלמנטים תרבותיים מרכזיים בארגון הם אלו המייחדים אותו מיתר הארגונים המתחרים, והם גם המפתח לשימור כישרונות ההייטק שלכם. תפקידים מיוחדים וחדשים שמתאפשרים בפניהם, מוצרים חדשים עליהם החברה עובדת, פלחי שוק מעניינים מול אתם פועלים, כל אלו יסקרנו את הכישרונות שלכם ויאתגרו אותם.
המהלך הקריטי פה הוא לזהות את האלמנטים הללו שמבדילים ומייחדים אתכם מאחרים, ולשווק אותם בתוך ומחוץ לחברה, לכישרונות שלכם.

היו סלקטיביים

בבחירת העובדים בחברה יש להיות סלקטיביים, גם משמעות הדבר היא תהליך גיוס ממושך. כישרונות בחברה מעוניינים להישאר לצד כישרונות נוספים אשר מפרים אלו את אלו ומאפשרים עבודת צוות ברמה גבוהה. לכן חשוב שהעובדים אותם אתם מגייסים ומשמרים בחברה יהיו ברמה גבוהה מבחינת הניסיון, הידע, המקצועיות, מידת ההשקעה, הרצינות, האינטליגנציה, יחסי האנוש, ועוד. תכונות שונות של כישרונות שמגיעים מרקעים, אוכלוסיות, מגזרים ומוצא שונה, מאפשרים להרכיב צוות מגוון ומנצח בחברה.
מהנדסים הם סקרנים מטבעם, לכן ארגון שמגוון את העובדים שלו נייצר למעשה סביבת עבודה מגרה ומעניינת, שאנשי הפיתוח ישמחו לקחת בה חלק.

תרבות של סוכנות מובילה

ערך נוסף לארגון מתקדם שמעוניין לשמר בהצלחה את הכישרונות שלו ואף למתג את עצמו מבחוץ, הוא, ליישם תרבות של סוכנות מובילה ורצינית. בארגון, כמו בסוכנויות מתקדמות, ההחלטות נלקחות ביחד, כאשר העובדים וההנהלה מתכנסים לישיבות מטה ומקבלים את ההחלטות החשובות לאחר התדיינות משותפת. לכל גורם בחברה יש מושב ואפשרות להביע את דעתו, ואין זה משנה אם הם מהנדסים, אנשי מכירות, אנשי שיווק וכו'. לכל גורם בחברה ניתנת האפשרות להשתתף בישיבות ולהשפיע.

נתיבי קידום

אף אחד לא רוצה להרגיש מוגבל בקריירה שלו ולחוות מכשולים בדרך לפסגה. ארגון שמעוניין לשמר את כישרונותיו ולמשוך אליו כישרונות נוספים, צריך וליישם נתיבי קידום קריירה בתוך הארגון. הדבר מתחיל בהימנעות ככל האפשר מגיוס בכירים מבחוץ, ובפתיחת האפשרות לעובדים הקיימים להתקדם לתפקידים הבכירים המוצעים. יש ליצור מסמך רשמי המפרט את אפשרויות הקידום בחברה אשר מציג דרישות מינימום בצורה שקופה עבור כל רמה של תפקיד, כמו גם תפקידי ניהול.
הנקודה העיקרית היא להבהיר לעובדים כיצד הם יכולים לנוע קדימה. אנשים נוטים יותר להישאר בנתיב אם הם יודעים לאן פניהם מועדות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה