5 טיפים לקליטת עובדים חדשים

5 טיפים לקליטת עובדים חדשים

התחלת עבודה חדשה אינה דבר פשוט והיא מציבה בפני העובד החדש אתגרים רבים. התחושה לעיתים היא קצת כמו של היום הראשון ללימודים, הכל חדש וזר, ויש את לחץ הציפיות ממך אשר נושף בעורפך

שיתוף
תהליך הקליטה של העובד החדש

תהליך הקליטה של העובד החדש

אחד הדברים היותר קשים בהתחלה חדשה הוא, לנסות לזכור את כל האנשים שעובדים איתך, את מבנה החברה, המשרדים ותחומי האחריות של בעלי התפקידים השונים. בשל כך, חברות מיישמות שיטות להקלה על עובדים חדשים בתהליך הקליטה שלהם בימים הראשונים.

להלן 5 טיפים לסיוע לעובדים החדשים בתהליך קליטתם:

סיור מודרך

סיור מודרך לעובדים החדשים ביום קליטתם תמיד יתקבל בברכה. העובדים לא מכירים את הבניין, מיקום המשרדים, עובדי החברה וההנהלה. סיור מודרך מתוכנן מראש יאפשר לכם ללוות את העובדים בדרכם במבנה החברה, ביום הראשון. בסיור תוכלו להכיר להם הכל, את פינות הקפה, חדרי השירותים, המשרד שלהם, משרדי הצוות ואנשי המפתח וחדר האוכל (במידה וקיים).

הצגת חברי הצוות

כשאדם חדש מצטרף לחברה, זה טבעי שתרצו להציג אותו לאנשים ותבקשו ממנו לספר על עצמו. אך אם מסתכלים על הצד שלו, הוא זה שפוגש עשרות אנשים חדשים באותו היום ולכן מצופה דווקא מהצוות להקדים ולהציג את עצמם. על מנת לערוך היכרות יעילה יותר, רצוי להרכיב רשימה של אנשי קשר מרכזיים שתכלול את השמות, התפקידים, תחומי האחריות, הטלפונים שלהם ושעות הזמינות. רשימה שתכלול תמונה לצד כל שם איש הקשר, תאפשר לעובד החדש לקלוט מהר יותר את האנשים בחברה בהתאם לתמונת הפרופיל שלהם.

חבר לארוחה

אחד הדברים הפחות נעימים הוא, למצוא את עצמך לבד בארוחת הצהריים בחברה, ללא קולגות ומכרים שישבו לצדך. גם על כך חשבו גורמים במשאבי אנוש בחברות, ויישמו תורנות ליווי לעובדים החדשים בימים הראשונים לקליטתם בחברה. בהתאם לתורנות, בכל פעם ילווה אחד העובדים הקיימים את העובד החדש לארוחת הצהריים, יספק לו חברה, וילמד אותו על מבנה החברה ואנשי המפתח. הסבירות היא שלאחר מספר ימים העובד יתלווה בעצמו לארוחות הצהריים עם חבריו לצוות.

חומר לימוד  

הכנה מראש בקלסר מסודר של חומר לימוד על החברה ועל התפקיד, מאוד יסייעו לעובד החדש ללמוד את הדברים החשובים ולהכיר את תפקידו. בקלסר ניתן לאסוף חומר מודפס נוח לקריאה לגביי פעילויות החברה, כתבות שפורסמו, שותפים עסקיים, לקוחות, גורמי מפתח בחברה וכד'. באשר לתפקיד – אפשר לעשות חוצץ נפרד עם חפיפה מסודרת של עיקרי התפקיד, תוכנות שיסייעו לעובד במהלך תפקידו, מידע שעליו ללמוד, ועוד. כמובן שניתן לשלוח את הכל גם/או במייל.

זמינות

בימים הראשונים של העובד בחברה, יש לעודד אותו לפנות בכל עת שיצטרך למחלקת משאבי האנוש ואף לוודא כי תתקיים מצדכם פניה לעובד במקביל. רצוי לעשות איתו שיחות אחת לכמה ימים, לוודא שתהליך הקליטה חיובי עבורו, ולבדוק אם זקוק לדברים נוספים. העובד החדש צריך להרגיש שהוא לא לבד וכי מחלקת משאבי האנוש (המייצגת את החברה), דואגת לצרכיו. כך הוא ירגיש נוח ועצמאי יותר לפעול בשטח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה