לקראת החגים – חשיבות האיזון בין עבודה ובית

לקראת החגים – חשיבות האיזון בין עבודה ובית

המשפט "איזון בין עבודה לחיים האישיים" חזר ועלה פעמים כה רבות בשנים האחרונות, עד כי הפך להיות כמעט חסר משמעות

שיתוף
משרות לעבודה מהבית

משרות לעבודה מהבית

 בעיקר בחברות הייטק ובארגונים בהם העבודה מתבצעת לעיתים מסביב לשעון, החשיבות באיזון המיוחל בין העבודה לבי, הופכת מהותית. ודווקא במקומות הללו פעמים רבות הוא הולך לאיבוד.

בעמק הסיליקון בארה"ב למשל, העובדים מתרברבים בחוסר השינה שלהם, ויום עבודה של 10 שעות נחשב ליום עבודה קצר. הבעיה מחריפה כאשר העובדים עצמם רואים בשעות המנוחה שלהם בבית, כגורם מכשיל בדרכם להצלחה מקצועית.

בשל מקרים אלו, מנכ"לים של חברות גדולות בעמק הסיליקון, החלו להקפיד יותר ויותר על האיזון הנדרש בין העבודה לחיים האישיים, ומנסים להנחיל את התרבות הזו אצל עובדי החברה.

ישנה כמות עצומה של מחקרים המוקדשים להשפעות של עבודה קשה מידיי ולחצים תמידיים על העובד. תוצאות המחקרים תומכים באופן קבוע בחשיבות של יציאה מהמשרד בשעות סבירות ועיסוק בתחומים נוספים שאינם קשורים לעבודה, כקריטית להפחתת רמות הלחץ.

אפליקציה שהושקה לאחרונה, אפשרה למשתמשים להתחבר אליה ולמדוד את רמות האושר השונות שלהם בכל שעה במשך היום. הנתונים שנאספו באפליקציה ונבחנו, גילו כי שעת שיא האושר של המשתמשים היתה 19:00 בערב – הזמן בו לרב הם נמצאים מחוץ למשרד ומבלים עם אנשים אהובים בפעילות חברתית ומהנה. מחקר נוסף שחקר את אושרם של אנשים בגילאי 75, גילה כי זוגיות טובה תומכת בחיים בריאים ומאושרים. המסקנה היא כי האפשרות של העובדים לפתח זוגיות תקינה וחיים מאושרים, נמוכה, כאשר הם מבלים את מרבית שעות היום במשרד.

כשהעבודה הופכת לבילוי

הבעיה מחריפה כאשר העבודה מתחילה להיראות כמו הבילוי הלאומי. העובדים חשים בלחץ הגובר לעבוד יותר שעות, להישאר עד שעות הערב המאוחרות במשרד, ומדיניות ה"זמין תמיד" מאלצת אותם להישאר זמינים לשיחות, מיילים והודעות טקסט עסקיות, גם כשהם בבית. על פי סקר של חברת ארנסט אנד יאנג בארה"ב, 1 מכל 3 עובדים במשרה מלאה דיווחו כי האיזון בין חיי העבודה לבית היה בגדר אתגר שקשה להשיג בחמשת השנים האחרונות.

חסרונות חוסר האיזון בין עבודה ובית

החסרונות באי האיזון המיוחל בין העבודה לבית הן רבים. ראשית, הפרודוקטיביות יורדת באופן משמעותי לאחר 50 שעות עבודה שבועיות, כך שמי שעובד 70 שעות שבועיות יהיה פרודוקטיבי פחות באופן משמעותי, מזה שעובד 45 שעות שבועיות.
הבריאות הפיזית והנפשית בסכנה, ככל שהמתח עולה, ככל שישנים פחות ומוותרים על בילויים וספורט. הדבר משפיע גם על החברה ולא רק על העובדים עצמם. כשעובדים קשה מידיי, חולים יותר, נעדרים יותר ואז עובדים הרבה פחות. המסקנה מתבקשת.
מיתוג החברה מושפע אף הוא בצורה שלילית, בחברות בהן העבודה נעשית מסביב לשעון. דווקא הדור הצעיר, דור המילניום הנמרץ והתזזיתי, מקפיד על איזון בין חיי העבודה לבית והדבר חשוב לו בבחירת מקום עבודתו. לכן חברות ששומרות על האיזון הזה, ממתגות את עצמן טוב יותר וזוכות להתעניינות מצד כישרונות צעירים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה