כיצד ליצור מסלולי פיתוח לעובדים

כיצד ליצור מסלולי פיתוח לעובדים

מחקרים רבים מראים כי הזדמנויות לקידום ופיתוח קריירה משמעותיות ביותר עבור העובדים ומהוות חלק ניכר בהחלטה אם לעבוד בחברה כלשהי ואם להישאר בה

שיתוף

בהתאם לכך חברות רבות מציעות מסלולי קידום על מנת לטפח ולפתח את העובדים בחברה.

על מנת לייצר מסלולי פיתוח לעובדים בצורה מיטבית להלן מספר דרכים בהן ניתן לעשות שימוש:

ביסוס תכניות הכשרה עם קריטריונים

בטרם אתם מגייסים עובדים לחברה, הגדירו מטרות וציפיות עבור כל תפקיד. ידיעה מראש מה מצריך התפקיד תוביל להחלטה טובה יותר לגביי תכניות הפיתוח שהוא מצריך. יש ליישר את מטרות התפקיד עם מטרות הארגון לדוגמה, , אם המטרה היא לשפר את השירות ללקוח, יש לשלב בתכנית אימונים לפתרון סכסוכים עבור תפקיד נציג שירות הלקוחות.

על מנת לספק מודולים של הדרכה לכל עובד יש צורך בהערכה מקיפה של העובדים. יש לאבחן כיצד כישורי העובד, האופי שלו, המסירות והיציבות התעסוקתית שלו מיושרים עם ציפיות החברה. יצירת מסלולי קריירה ופיתוח עבור העובדים נעשית באמצעות איסוף מידע מדויק באשר לכל עובד.

עידוד משוב לעובדים

עובדים צריכים לדעת כי יש להם אפשרות להשמיע את קולם בחברה וניתנת להם האפשרות לבסס את הקריירה שלהם בה. אם הם רוצים לעבור תפקידים או להתקדם בתפקידים, יש לעזור להם ככל האפשר לבצע זאת. תכניות מעבר תפקידים צריכות להיטמע בחברה אף הן. ויש לבצע משוב קבוע לעובדים ולספק להם את התמונה המלאה באשר לשביעות הרצון של החברה מהם ועד כמה תתאפשר להם ההזדמנות לצמיחה.

שלב הערכות בו מנהלים בוחנים מיומנויות של עובד ומסייעים לעובדים להגדיר את המטרות הספציפיות שלהם, הינו חיוני ביותר במסלולי קידום ופיתוח בחברה. הוא גם חיוני לשמירת הכישרונות ולשימור העובדים בכלל.

על המעסיקים לנסות ולהיכנס לנעליהם של הצוות ולנסות להבין מה העובדים חווים ביום-יום שלהם וכיצד הם תופשים את מקומם בתוך בתמונה הגדולה.

במשוב עקבי יש לספק לעובדים פרספקטיבה על מנת שיוכלו יחד איתכם לתקן את הטעויות שלהם ולהבין איך כיצד הם יכולים להשתפר ולצמוח. כשהעובדים מבינים את ההשפעה שלהם ומצליחים לראות כיצד הם משפיעים על הצמיחה ועל ההצלחה של החברה, הם מרגישים חשובים יותר וכמובן מעורבים הרבה יותר.

יצירת יחסי אמון

השקעה בפיתוח הקריירה של העובד מצריכה רמה גבוהה ביותר של כבוד ואמון. מחקרים מציגים כי כי אמון בין העובדים לבין ההנהלה הבכירה נרשם במקום השני בחשיבותו לשביעות הרצון בעבודה. במחקרים אלו נמצא גם יחס של כבוד אנושי לכל העובדים בכל הרמות דורג כ "חשוב מאוד" מאת 72% מהעובדים הנסקרים, מה שהופך אותו לתורם העליון בשביעות הרצון הכוללת.

שמירה על עובדים מרוצים נעשית באמצעות מערכת יחסים המבוססת על אמון וכבוד. הדרך הטובה ביותר להשתית זאת היא להתייחס לעובדים כאל שווים ולספר להם הכשרה ופיתוח, גם לצורך השגת מטרות הארגון.

על ההנהלה להיות שקופה לעובדים ולספק להם את התחושה שהם "חלק מ" ולא "כפופים של".

באמצעות ביסוס ערוץ תקשורת פתוח בין העובדים להנהלה ושקיפות בכל הקשור לעתיד החברה ולמצבה הפיננסי, תורם רבות ליצירת שקיפות לתחושת האמון של העובדים.

על העובדים להרגיש נוח לשוחח עם מטרותיהם ורצונותיהם עם המנהלים ולדעת שהם יכולים לגדול ולצמוח בתוך החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה