דו"ח הוצאות השכר בשירות המדינה

דו"ח הוצאות השכר בשירות המדינה

הנתונים מדברים על שכר ממוצע של 14 אלף שקל במשטרה ומעל 10 אלף שקל לעובדי הוראה, אבל במערכות היררכיות בהן שכר הבכירים גבוה בהרבה משכר העובדים האחרים, לשכר הממוצע משמעות שולית

שיתוף
-הממונה על השכר באוצר, אילן לוין

הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, הגיש אתמול את דו"ח הוצאות השכר בשירות המדינה לשנת 2010 ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין ולחברי הכנסת. על עובדי המדינה נמנים 184 אלף עובדים, מתוכם 56 אלף עובדי מדינה, 99 אלף עובדי הוראה, 2,300 עובדי משרד הביטחון, 21 אלף עובדי משטרה ו-7,000 עובדי השב"ס.

בשנת 2010 עמד השכר הממוצע בשירות המדינה על 13,630 שקל. השכר הממוצע של עובדי משרד הביטחון עמד על 19,848 שקל. השכר הממוצע במשטרה עמד על 14,210 שקל והשכר הממוצע של עובדי השב"ס עמד על 11,720 שקל. השכר הממוצע של עובדי ההוראה עמד ב- 2010 על 9,990 שקל, כאשר השכר הממוצע של עובדי ההוראה בתכנית "אופק חדש" עמד על 10,709 שקל לעומת השכר הממוצע של עובדי הוראה שאינם משתייכים לתכנית ומסתפקים ב-9,018 שקל.

[adrotate banner="27"] עם זאת, הנתונים היבשים המדברים על שכר ממוצע מסתירים את המציאות. אין צרוך בידע רב בסטטיסטיקה כדי להבין ששכר ממוצע כשמו כן הוא – הממוצע בין בעל השכר הגבוה ביותר לבין בעל השכר הנמוך ביותר. במערכת היררכית בה שכר הבכירים גבוה בהרבה משכר העובדים האחרים, לנתון הזה משמעות שולית. לו היה הדו"ח של אילן לוין מספק נתונים על השכר החציוני אפשר היה ללמוד ממנו הרבה יותר- בין השאר על השכר הגבוה של הבכירים ועל השכר הנמוך במיוחד של העובדים הזוטרים. אין הרבה מורים, אם בכלל, המשתכרים 10,000 שקל לחודש  וכך גם לא הרבה שוטרים עם תלוש משכורת של 14,000 ש"ח לחודש. שכרם של לא מעט מורות מגיע לכדי מחצית מן השכר הממוצע לעובדי הוראה המופיע בדו"ח של לוין. הרבה מורים עובדים שעות נוספות במתן שיעורי עזר כדי שיוכלו לגמור את החודש.

את השוטרים המשתכרים 14,000 שקל בחודש לא פגשתי, לעומת זאת פגשתי עשרות שוטרים ששמרו עלי ועל חברי המפגינים במהלך חודשי הקיץ. "אדוני השוטר גם אתה שווה יותר" צעקנו להם כשהתברר לנו שהם מרווחים כמחצית מן "השכר הממוצע" המופיע בדו"ח. זאת בלי לציין כי הם עובדים במשמרות יום ולילה, שבתות וחגים והרבה שעות נוספות.

האחריות לשכר הנמוך של עובדי ההוראה, העובדים הסוציאליים וחבריהם השוטרים, מונחת על כתפיו של מחבר הדו"ח – אילן לוין, הממונה על השכר באוצר. לכשיפרוש מן האוצר בעוד שנים אחדות, לא נתפלא אם נמצא את שמו מתנוסס ברשימת מנהלי החברות הפרטיות בעלי השכר הגבוה במשק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה