גרופון וסמסונג מפטרות 10% מהעובדים

גרופון וסמסונג מפטרות 10% מהעובדים

כ-1,100 מעובדי גרופון יפוטרו בעקבות החלטת החברה לשנות את המבנה הארגוני שלה. בכוונת סמסונג לפטר כ-10% מעובדי המנהלה במטה המרכזי של החברה

שיתוף
GROUPON

בכוונת גרופון לפטר 1,100 עובדים, מתוך 10 אלף כלל עובדי החברה, במהלך החודשים הקרובים בעקבות החלטה לשנות את המבנה הארגוני שלה מחוץ לצפון אמריקה, כך הודיעה שלשום (ג') החברה. המיקוד של החברה יעבור לשירות הלקוחות ולחטיבת העסקאות הבינלאומית. במקביל נודע כי בכוונת סמסונג לפטר כ-10% מעובדי המנהלה בחברה. 

קופון Photo by Stuart Milesבגרופון, שנוסדה ב-2008, מתעדים לסיים את פעילות החברה עד ספטמבר 2016 באופן מוחלט בכמה מדינות: מרוקו, פנמה, הפיליפינים, פורטו ריקו, טאיוואן, תאילנד ואורוגוואי, לאחר שכבר התקבלה החלטה לסיים את פעילותה ביוון וטורקיה. זאת, בעוד בסמסונג דווקא מתמקדים הפיטורים במטה המרכזי של החברה, ואין צפי להשפעת התהליך על פעילות במדינות אחרות. 

"אנו מאמינים שעל מנת שלטביעת הרגל הגיאוגרפית שלנו יהיה יתרון גדול עוד יותר, עלינו למקד את האנרגיה והדולרים של החברה בפחות מדינות", אמר מנהלת התפעול הראשי בחברה, ריץ' וויליאמס (Rich Williams), "לפיכך החלטנו לצאת ממספר המדינות שבהן ההשקעה הנדרשת ופוטנציאל השוק אינם כדאיים".

מניות גרופון ספגו ירידה בשיעור של 2.1% בוול סטריט בעקבות הכרזת החברה אודות המהלך, כאשר במשך 12 החודשים האחרונים צנחו מניות החברה בכ-41%. בתחילת דרכה ערכה עמד על כ-1 מיליארד דולר, וכבר ב-2010 קיבלה הצעת רכישה מגוגל עבור כ-6 מיליארד דולר. שנה לאחר מכן נסק ערכה לקרוב ל-13 מיליארד דולר.

גם בסמסונג המצב לא מזהיר, כאשר החברה רשמה ירידה בשיעור של 6% בנתח השוק ברבעון האחרון, שעומד כיום על כ-24%, והיקף פעילותה נדחק הצידה לאור הצלחתן של LG הקוריאנית, ו-Huawei ו-ZTE  הסיניות. 

לאחרונה אנו מתבשרים על פיטורים בהיקף נרחב בחברות ענק רבות, בהן HP שבכוונתה לפטר כ-30 אלף עובדים נוסף על ה-38 אלף שכבר פוטרו, וכן דויטשה בנק שצפוי לפטר כ-23 אלף עובדים, המהווים כרבע מכלל העובדים בבנק.

נזכיר כי בסוף אוגוסט השנה סיימה אינטל מהלך גיוסים של כ-80 ממפוטרי מארוול ו-55 ממפוטרי AMD, שכן פיטורים בהיקף כה נרחב הנם הזדמנות עבור חברות מתחרות לקלוט עובדים איכותיים שלולא הפיטורים היו ממשיכים בתפקידם בהצלחה. לאחרונה אף נודע כי כ-100 עובדים ישראליים פוטרו מקוואלקום במסגרת שינוי ארגוני במסגרתו פוטרו בכל רחבי העולם כ-4,500 עובדים בחברה, וכן 15 עובדים ב-Pursway פוטרו לפני 4 ימים בעקבות מכירת החברה ל-IPG האמריקאית.

כנס מקורות הגיוס הגדול בישראל ייערך על ידי HRus בשיתוף HRD ב-29 באוקטובר בכפר המכביה
לחצו כאן לצפייה בתכנית הכנס

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה