"בעתיד יהיו יותר אנשים שיוכלו לעבוד ביותר מקצועות מגוונים"

"בעתיד יהיו יותר אנשים שיוכלו לעבוד ביותר מקצועות מגוונים"

כך אומר ד"ר עמירם אפלבום, המדען הראשי במשרד הכלכלה

שיתוף
כנס בהרצליה. צילום: גלעד קוולרצ׳יק

כנס בהרצליה. צילום: גלעד קוולרצ׳יק

"לא צפוי מחסור במקומות עבודה, בעתיד יהיו יותר אנשים שיוכלו לעבוד ביותר מקצועות מגוונים". כך אמר ד"ר עמירם אפלבום, המדען הראשי, משרד הכלכלה, יו"ר רשות החדשנות, בכנס הרצליה ה-18 שנערך על ידי המכון למדעניות ואסטרטגיה בבינתחומי הרצליה.

עוד הוסיף ד"ר עמירם אפלבום: "אנחנו מוכנים ואסור להיות שאננים כי אנחנו כמדינה צריכים להסתכל לא רק על הסטארט-אפ ניישן אלא גם על כך שהעולם היום משתנה וכל מארג החיים שלנו ביחד אתו – המהפכה הדיגיטלית הולכת ומשנה את האופן שבו ננוע מנקודה אחת לשנייה, איך נקבל טיפול רפואי, מי חושב יותר מהר, המחשב או האדם ולמי תהיה זכות ההחלטה. על ההטמעה של המהפכה הדיגיטלית הזו, אנחנו עובדים ברשות החדשנות במרץ רב ביחד עם כל משרדי הממשלה".

לדברי העובדים השכירים ציין ד"ר אפלבום, כי "צריך לשים לב שרק 8% מאוכלוסיית השכירים מייצרים 43% מהייצוא וזו תעשיית ההייטק. האמירה היא להרים את 92% הנותרים. רשות החדשנות משקיעה סכומים ניכרים כדי הכלכלה תוכל ליהנות מהחדשנות".

באשר לשאלה הקשר בין החוסן הלאומי לחדשנות, ד"ר אפלבום מקשר אותה ישירות לסוגיית הפערים בחברה: "חוסן לאומי הוא קודם כל חוסן כלכלי וחוסן כלכלי בנוי על חוסן חברתי והאחרון בנוי על חוסן בטחוני. חדשנות להקטנת הפערים החברתיים. אם אנחנו רוצים חברה חזקה כלכלית ביטחונית, אנחנו צריכים להקטין את הפערים. עלינו לשים דגש שקטר החדשנות יירתם לקרונות, יביא את הפריפריה והחינוך וכולנו נקטין את הפערים החברתיים".

ד"ר אפלבום התייחס לסוגיית הפאניקה מפני אובן עבודה לטכנולוגיה, ואמר: "אני כופר בפאניקה והפחד שאנשים מנסים לייצר. חיינו ישתפרו, ייווצרו מקצועות חדשים. גם כשהומצא הקיטור טענו שזה ייקח עבודה לאנשים ולא כך קרה. ייווצרו מקצועות שאנחנו לא יכולים לחזות אותם. הפחד מאובדן עבודה הוא דבר שחוזר על עצמו לאורך ההיסטוריה ואין לו בסיס".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה