בונוסים ותמריצים הם התרופה

בונוסים ותמריצים הם התרופה

ענקית התרופות השוודית Novartis מפרסמת את מודל התמרוץ והתגמול שלה לעובדי החברה

שיתוף
שכר
שכר

חברת התרופות השוודית, נוברטיס, הנמנית עם מיצרניות התרופות החזקות ביותר בעולם, מפרסמת באתר הבית שלה את המודל שלה לשימור, תגמול ותמרוץ עובדים.

האמונה הרווחת בחברה היא שההצלחה היא תולדה של עבודה קשה. לשם הצלחת החברה דרוש השילוב של ביצוע ומסירות. כדי להצליח, החברה מבקשת לגייס, לשמר ולקדם עובדים בעלי כישורים ייחודיים, מוטיבציה ומוכוונות הצלחה.

מודל התגמול והתמרוץ הוא כלל ארגוני ולכל עובד בחברה, לא משנה באיזו מדינה ובאיזה סניף, ניתנת ההזדמנות להשפיע על המשכורת שלו באמצעות מודל השכר הפרוגרסיבי שפיתחה החברה.

מרכיבי השכר ב-נוברטיס כוללים:
שכר בסיס:
שכר הבסיס הוא סכום קבוע שניתן לעובד כל חודש. השכר נקבע עם קליטת העובד בהתאם לכישורים ולהשכלה שלו, להגדרת התפקיד, לניסיון התעסוקתי וביחס לשכר המשולם לעובד במעמדו בחברות אחרות. (כלומר השכר נקבע ביחס לשכר הממוצע כפי לפי נתוני ה-benchmark).

תגמול משתנה:
– בונוס שנתי: כמידי שנה נקבעים יעדים חדשים שנתיים וכנגזרת לכך נקבעים יעדים אישיים קצרי טווח. עובדים ומנהלים אשר מגיעים ליעדים השנתיים שהוצבו להם או משלימים בהצלחה פרויקטים נקודתיים, יכולים ליהנות מתוספת שנתית בהתאם להישגים שלהם במהלך השנה.

– תגמול במסלול חיסכון: ישנו מסלול ייעודי למנהלים בכירים בהם ניתן להמיר את הבונוס הכספי בתוכניות חיסכון מטיבות. מסלולים אלו מיועדים למנהלים במדינות בהן אפשרי ומשתלם לפתוח ולנהל תכניות חיסכון משתלמות כחלופה להפקדת תוספת שכר. 

– מענק ארוך טווח: החברה מתגמלת מנהלים ותיקים, לאחר שהוכיחו את תרומתם לחברה לאורך זמן, באמצעות בונוס חד-פעמי ומשתנה.

הטבות:
כחברה גלובאלית, נוברטיס אימצה מודל שכר גמיש המאפשר לה להעניק לעובדים במדינות השונות תנאים סוציאליים (ביטוח בריאות, קרן פנסיה, פידיון ימי מחלה וחופשות, הסעות ועוד), על פי החוקים המקומיים.

ענקית התרופות נוברטיס נוסדה בבזל שבשוויץ ב-,1996 במסגרת מיזוג שתי חברות תרופות. החברה מעסיקה כיום 119,418 עובדים בסניפיה השונים ברחבי העולם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה