שיתוף

ידע, מיומנות ורמה מקצועית נרכשים על ידי למידה מתמדת ומתמשכת על פני זמן, תוך התאמת ההכשרות באופן שמאפשר להתאים אותן לשווקים המשתנים במהירות.

לכן על כל ארגון לאפשר לעובדיו את מיטב ומירב ההזדמנויות ללמוד, להתפתח ולרכוש מיומנויות חדשות. בה בעת, אחת התכונות המרכזיות שנדרשות מעובד שרוצה להצליח בתפקידו היא השאיפה להמשיך להתפתח על פני זמן.

בתחום ההכשרה ופיתוח מיומנויות העובדים נרשם בשנים האחרונות זינוק חד, בפרט בכל הקשור לחדשנות בשיטות ההכשרה.

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך יותר ויותר עובדים יכולים לקבל שליטה מלאה על תהליך ההכשרה שלהם וקצב ההתפתחות המקצועית שלהם.

ארגון שרוצה לשמור את יתרונותיו התחרותיים חייב לקדם תוכניות הכשרה ולהבטיח שהן תואמות את היעדים העסקיים של הארגון.

לשם כך, על מנהל משאבי האנוש למפות, ביחד עם המנהלים המקצועיים, את תוכניות ההכשרה באופן שיענו על הצרכים העסקיים ארוכי הטווח של החברה.

ממחקר שבוצע לפני כארבע שנים בקרב עובדים בבריטניה עולה, כי כ-90% מהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם להציע להם יותר הכשרות שיסייעו להם בתפקידם ויאפשרו להם לפתח מיומנויות מעבר לאלו שיש להם.

עוד עולה מהמחקר, כי כשני שליש מכלל העובדים טוענים שהם יתפטרו ממקום עבודתם אם לא יקבלו מספיק הכשרות ואם הארגון לא יעניק להם מספיק הזדמנויות להתפתח במישור המקצועי. עובדים אלה מאמינים שהכשרה היא מרכיב בעל חשיבות רבה עבורם.

ממחקר אחר שבוצע לפני כארבע שנים עולה, כי כ-80% מהעובדים מאמינים שארגונים נדרשים כיום יותר ויותר להציע לעובדיהם הזדמנויות להתפתח במישור המקצועי.

החוקרים במחקר זה מציינים, כי כ-90% מהמעסיקים דיווחו שהם מעודדים את העובדים שלהם להגביר את המיומנויות המקצועיות שלהם באמצעות הכשרות.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי יותר מ-40% מהעובדים טוענים כי הכשרות והתפתחות מקצועית מהווים את מרכיבי המפתח כאשר הם מחליטים באיזו חברה הם רוצים לעבוד.

יש לא מעט ארגונים שכדי לעבוד בהם יש צורך בהשכלה על תיכונית. אבל מסתבר שהשכלה זו, גם אם ניתנה באוניברסיטאות מובילות, פעמים רבות אינה מספיקה.

לכן יש כבר כמה שנים יותר ויותר ארגונים שמצטרפים למהפיכת הלמידה, במסגרתה, הארגונים עצמם הופכים למרכזי הלמידה של העובדים ומתכננים את תוכנית הלימודים.

לכן, לימודים והכשרות הפכו בעשור האחרון לחלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה של העובדים. זה כולל מגוון ענק של סוגי הכשרות, תחומי למידה, פיתוח של מגוון רחב של מיומנויות, והתפתחות מקצועית של העובדים.

למעשה, אפשרויות הלמידה, ההכשרות ורכישת המיומנויות שהארגון מאפשר לעובדיו, הפכו לגורם המבדל בין ארגון לארגון, במטרה למשוך טלנטים מבוקשים לארגון.

בד בבד עם אפשרויות ההתפתחות המקצועית יש חשיבות רבה לביסוס תרבות ארגונית שבה עובדים בעלי ניסיון ורמה מקצועית גבוהה משמשים מנטורים לעובדים חדשים יותר ניסיון שעדיין לא צברו ניסיון.

המנטור יכול ללמד את העובד מניסיונו, לעשות איתו סיעור מוחות ולסייע לעובד חסר הניסיון ללמוד איך להתגבר על אתגרים ומכשולים.

ארגון ששואף להיות בקו הראשון של המתחרים בשוקי היעד שלו, חייב להקים מערך למידה והכשרה שיאפשר לעובדיו לפתח את המיומנויות שלהם, לעדכן את המיומנויות שלהם ולהזניק את הארגון קדימה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה