"אם נפנה רק למחפשי העבודה – נפספס המון מועמדים מתאימים"

"אם נפנה רק למחפשי העבודה – נפספס המון מועמדים מתאימים"

כך אומרת מורית רוזן, מנכ"לית HRD, המספקת טעימה מההרצאה שתשא בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR על היעילות של כלי המדיה השונים בגיוס ברשת

שיתוף
מורית רוזן

כשנושא הגיוס ברשתות החברתיות הולך ומתרחב כיום, רואים יותר ויותר כלים שנמצאים בשימוש מגייסי כוח האדם ושמצליחים בעזרתם לאתר מועמדים לעבודה. מורית רוזן, מנכ"לית HRD, תרצה בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR שייערך ב-2.5.12, על המיצוי והשימוש הנכון בכלים אלה שיביא לגיוס אפקטיבי.

"קודם כל צריך להבין שיש כמה מקורות גיוס ולא אחד או שניים", אומרת רוזן. "שנית היעד שאני מציעה למגייסים להציב לעצמם הוא לחקור, לנתח ולמצוא את מקור הגיוס האפקטיבי ביותר עבורם. עם שימוש נכון בכלי המדיה, אפשר יהיה להגיע למטרות שלנו כמגייסי עובדים: למצוא את אנשים הטובים ביותר, בזמן הקצר ביותר ובעלות הנמוכה ביותר".

זמן, איכות, חסכנות

רוזן תדבר על סוגים שונים של כלי מדיה ברשת: רשתות חברתיות, מנועי חיפוש כמו גוגל, יו טיוב, BING, פורומים ובלוגים מקצועיים, עמוד הקריירה בתוך אתר החברה, האתר הפנימי של החברה הפונה לעובדים בה, ולוחות דרושים. בעתיד, יהיה אף שימוש נרחב באפליקציות גיוס בטלפונים סלולאריים.

לכל מדיה יש יתרונות, בהתאם לתפקיד שאותו מעוניינים לגייס. כלי גיוס אפקטיבי מביא לגיוס שהושקע בו זמן סביר, שהביא לעובד מוצלח שנשאר בחברה לאורך זמן, ובאופן החסכוני ביותר. הדבר ראשון שמשפיע על האפקטיביות הוא הבדיקה האם המועמדים באמת נמצאים במדיה שבה פרסמנו? המסר העיקרי שתעביר רוזן בהרצאתה בכנס הוא שרוב הארגונים מחפשים את מחפשי העבודה. השינוי הגדול הוא לחפש את המועמדים המתאימים לתפקיד ולא את המועמדים המחפשים את התפקיד.

אם נחפש רק אנשים אקטיביים ששולחים קורות חיים –  נפספס אחוז גבוה שלא מרוצים במקום עבודתם, שלא התחילו לשלוח קורות אך מתחילים רק לרחרח. וגם את יתר האנשים שמעולם לא חיפשו עבודה ולא שלחו קורות חיים – אותם מועמדים שתמיד פונים אליהם ונתפסים ברשת על ידי ציידי הראשים.

ואכן בשנים האחרונות ניכר שמועמדים נעשים יותר ויותר פסיביים. גם אנשים שמחפשים עבודה לא תמיד יהיו אקטיביים. כך שארגונים צריכים להיות יותר אקטיביים. יש אתרי דרושים שמרכזים קורות חיים. אתה יכול להמשיך לצפות שהעולם ינהג כפי שאתה רוצה. אבל אתה צריך להבין שהדור משתנה. מועמדים כיום: החוכמה היא למצוא את המועמדים. אם מועמד חברים שלו דגו אותו אז הוא יגיד אז למה שאני אתאמץ.

כן שואלים את העובדים

רוזן אומרת שאחת הטעויות הגדולות שארגונים עושים כיום היא שהם כמעט ולא שואלים את העובדים וגם מועמדים באילו רשתות הם נמצאים, איזה פורומים הם משוטטים איפה החברים שלהם נמצאים. לעובדים ולמועמדים יש המון ידע על איפה אפשר למצוא את המועמדים.

טעות נוספת היא שרובם ממשיכים לגייס כפי שגייסו עד היום. לא כולם מנסים למצוא אלטרנטיבות, ולא שמים לב שמשקיעים במקורות שהם לא בהכרח אפקטיביים.

דוגמא לכך היא ארגונים שפועלים לפי נהלי שירות המדינה – המחייבים לפרסם בעיתונות המודפסת, שנחשבת לפומבית. ברגע שמחייבים בעיתונות כתובה הארגון מוציא כספים במקומות לא אפקטיביים. רוב הארגונים לא שומרים נתונים, סטטיסטיקות מדדים. בנוסף, ארגונים רבים פועלים בצורה מאוד טקטית ולא אסטרטגית. לא נערכות מראש לגיוסי מאסה למשל, ולא בונות אסטרטגיית גיוס לטווח ארוך.  

 

למידע נוסף על טכנולוגיית משאבי אנוש – הנכם מוזמנים לכנס חדשנות בטכנולוגיית HR – שיתקיים ב-2 במאי 2012 במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. שכבר נעשו קטנות על מידותיהם, ולא כל כך מודעים למצב שלהם או לא יודעים איך לצאת ממנו. זה יכול להיות בגלל חשש לאבד משהו "בטוח" או פשוט חוסר מוטיבציה לנוע קדימה, אבל ברור שזה הפסד של שני הצדדים. קראתי השבוע מאמר שמדבר בדיוק על זה. כתוב שם גם שלפעמים יש אנשים שמתעוררים מאוחר מדי…

השאר תגובה