איך להתמודד עם בוס גרוע

איך להתמודד עם בוס גרוע

מנהלי משאבי אנוש הם הצינור המקשר בין ההנהלה לבין העובדים, לכן פעמים רבות הם אלו שסופגים את ה"אש החיה" ומתמודדים לעיתים עם מנהלים גרועים שאינם ניחנים בסובלנות יתרה ובכישורי תקשורת גבוהים

שיתוף

אינטראקציה יומיומית לא נעימה עם המנהל הבכיר שלך, משפיעה על כלל התפקוד והאמביציה שלך בעבודה, ואל לך כמנהל משאבי אנוש, להמשיך ולספוג ניהול כושל ושרירותי ממקור כוח בחברה, המנצל את כוחו ועמדתו לרעה.

אילו חוויות מעביר מנהל גרוע?

המנהל הגרוע יכול לתסכל אותך באלפי דרכים. האינטראקציות הקשות איתו מנטרלות אותך ומותירות אותך ריקני ומותש. הוא עשוי לפלוש לתחומי אחריותך ולהתערב בהם, לצורך הפגנת שליטה. הוא עשוי לקחת קרדיט על העבודה שלך ועל יוזמות אותן אתה קידמת. הוא אף פעם לא יהיה מרוצה מעבודתך וגם אם כן וודאי שלא יראה זאת. הוא יטיל ספק בגיוסים שלך, בהכשרות שאתה מיישם לעובדי החברה, בתקציבי הגיוס בהם אתה משתמש, בדרכי הגיוס, במשכורות המוקצות לעובדים ועוד ועוד. והדרך להתמודד עם הבוס הזה מתחילה בהפנמה ובהחלטה, שאתה לא אמור להסכים ולקבל התנהגות כזו.

מהם הכלים להתמודד עם מנהל גרוע?

במרבית המקרים עד כמה שההתנהגות של המנהל האמור, שתלטנית ורעה, הוא אינו מודע לכך. זה אומנם מפתיע אך אנשים קשים ונוקשים לעיתים סבורים, כי הם מיטיבים עם סביבתם באמצעות חינוך או העברת מסרים בדרך הקשה "והנכונה" לתפישתם. בהתאם לכך, אחד מהכלים החשובים ביותר איתם כדאי להתחיל לצורך פתרון הבעיה, היא לגרום לאותו מנהל להיות מודע למעשיו ולהשפעתם השלילית על הכפופים לו.

דרך אפשרית להביא לתודעתו של המנהל את הקושי בהתמודדות איתו, היא באמצעות שיחה נעימה ומתוכננת. חשוב לבחור שעה ביום בה אין לחץ, או אפילו לשבת איתו לארוחת צהריים, ולהעלות את סוגיית המצוקה שלך בדרך עקיפה. תוכל למשל להסביר לבוס, שלך עצמך קשה עם דרישות קשות ועמדות נוקבות, ואתה כאדם רגיש מעדיף שההבהרות יעשו בצורה נעימה יותר, באווירה קלילה יותר שלא יגרמו לך לתחושת השתלטות. בנוגע לשליטה שלו על תחומי אחריותך, תוכל לבקש ממנו גם כן בצורה אדיבה, לאפשר לו "לשחרר" אותך יותר ולהבטיח לו שברגע בו תזדקק להכוונה תשמח להיעזר בו, כך הוא ירגיש שהוא עדיין חשוב עבורך ושאינך "מבטל" אותו. מייד בתחילת השיחה, גם אם זה נראה לחלוטין לא אותנטי, נסה להחמיא לאותו מנהל ולגרום לו לחוש כי אתה מעריך את מקומו וחשיבותו בחברה, בכך תוכל לסייע לו להסיר מגננות, להיות פתוח יותר לשיחה ולרצות לתרום חזרה.

דרך נוספת במקרה שלא ניתן לפתור את בעיית התקשורת באמצעות שיחה, יכול להיעשות באמצעות אימון התנהגותי – קוא'צינג. מאחר ואתה לא מעוניין להציב מראה ישירה מידיי בפני המנהל, סביר שלא תוכל להציע לו תכנית אימון באופן ישיר. מה שתוכל לעשות הוא, לבקש ממנו אישור לקואצ'ינג כללי למנהלי החברה, מתוך מחשבה לספק להם כלי ניהול חדשים וטובים יותר, ודרך הקואצ'ינג הכללי, המנהל עצמו יקבל כלים חדשים לתקשורת וניהול שוודאי ייושמו בהמשך גם כלפיך.

במקרים בהם שתי הגישות הללו נכשלו או לא התקבלו בברכה, יתכן ולא תהיה ברירה אלא לעקוף את אותו מנהל ולפנות ישירות למנכ"ל החברה. תוכל לבקש ממנו שיחה אישית בה תציג לו את "מעלליו" של המנהל המעיק, כך שהוא יוכל לקבל החלטות בעצמו כיצד לטפל בבעיה. ייתכן ומנהלים נוספים פנו אליו בנושא, כך שהפניה שלך תהווה אישור נוסף לכך שהמצב הזה אכן קיים ועליו לטפל בו.

בכל מקרה חשוב שתדע, שהמעשים שלך לפתרון הבעיות מול אותו מנהל, ישליכו בצורה חיובית על כל החברה והעובדים. מצד אחד כיוון שסביר שהוא לא מתנכל רק אליך, אלא לגורמים נוספים ומהצד השני כיוון שאתה לא תוכל לתפקד בצורה הטובה ביותר ולממש את הפוטנציאל המקצועי שלך, כל עוד אתה כפוף לניהול גרוע שכזה. לכן עליך לפעול מייד לטיפול בבעיה ולא לסחוב אותה לאורך תקופה ארוכה, שתתיש אותך ותחבל באמביציה שלך לעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה